Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Har en ex jeg var sammen med i 5 gode år. Nå er det 10 år siden det ble slutt og jeg brukte nok minst 6 av de på å komme ordentlig over han. Grunnen til dette er at jeg følte meg virkelig elsket i dette forholdet, og har ikke opplevd denne type kjærlighet i ettertid.

Problemet er at han sender lange koselige meldinger i ny og ne når jeg har "glemt han"  med info om familien, og ønsker om at jeg har det bra ,gjerne avsluttet med hjerte. De første årene ble jeg auforisk av disse meldingene men de siste årene blir jeg mest bare irritert. Grunnen er at når jeg svarer tilbake så åpner han ikke meldingen før mange dager etterpå, kanskje liker han meldingen etter en uke og svarer da, om han i det hele tatt svarer. Da blir jeg gående og tenke på han og irritere meg over dette.  

Har sagt det til han, da blir det stille intill jeg får bursdagsmelding gjerne med spørsmål jeg skal svare på, og det samme skjer igjen. De siste årene har jeg droppet å gratulert han for han ikke åpner meldingen før uken etter, enda han er online. Jeg vill bare ikke tenke på han, men er for glad i han til å blokke.

Hva er dine tanker om dette, er det kun for å kontrollere følelsene mine har holder på sånn? 

Side note: Vi har ikke møttes siden det ble slutt. Vil ikke ha han tilbake, så jeg tar aldri kontakt først.

Anonymkode: 1f8eb...f87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er vel for å forsøke å vekke interesse da. Kansje han ikke har det så greit ellers, og savner å føle seg ønsket av deg. Det er litt typisk oppførsel av de som ikke vil etablere seg, men vil ha kontakt og tilhørighet og vil at noen skal savne dem. Det er jo maniplerende.

Anonymkode: 6a41a...0f1

• Liker 4
Skrevet

Hvis meldingene bare fører til irritasjon ville jeg blokkert. Det at han ignorerer gang på gang, og får deg irritert, gjør at det virker veldig meningsløst å ha kontakt med han. Dvs., det er jo ikke skikkelig kontakt en gang. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det her er ikke greit av han å gjøre. Det er psykisk mishandling fra hans side, og du må virkelig stoppe dette. Hvis du ikke vil ha han itlbake; hvorfor vil du at han skal kunne kontakte deg? Gjør deg selv en tjeneste og blokker han. Du kommer ikke til å komme 100% videre om han skal få lov til å tråkke på psyken din.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, rosabanan said:

Det her er ikke greit av han å gjøre. Det er psykisk mishandling fra hans side, og du må virkelig stoppe dette. Hvis du ikke vil ha han itlbake; hvorfor vil du at han skal kunne kontakte deg? Gjør deg selv en tjeneste og blokker han. Du kommer ikke til å komme 100% videre om han skal få lov til å tråkke på psyken din.

Grunnen er vel at jeg håper han forandrer seg, og kommuniserer på en ordentlig måte. Vondt å blokke en person som sender gode ønsker, som jeg har opplevd mye fantastisk med. Føles bare så feil. Jeg bør vel bare gi han smaken av egen medisin og ikke åpne meldingene etter flere dager, og gi et kort men vennlig svar. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Grunnen er vel at jeg håper han forandrer seg, og kommuniserer på en ordentlig måte. Vondt å blokke en person som sender gode ønsker, som jeg har opplevd mye fantastisk med. Føles bare så feil. Jeg bør vel bare gi han smaken av egen medisin og ikke åpne meldingene etter flere dager, og gi et kort men vennlig svar. 

TS

Kan du ikke prøve å spørre først enn å blokkere? Spør han, hvorfor han bruker så lang tid med respons. Ikke nøl, bare gjør. Å se hva han sier. 

Anonymkode: 1c1fa...291

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

Hvorfor ble det slutt da? Og det virker som du liker at han kontakter deg. Menn gjør det kun for å booste eget selvbilde. Er du over han så slett og blokker.

Anonymkode: 948fd...b5f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble det slutt?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor ble det slutt?

Ikke viktig i denne sammenheng, men det var riktig at det ble slutt.

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

TS

Jeg vet ikke helt hvorfor han skulle forandre seg helt ut av det blå. Det han legger igjen nå, er hyggelige, men det er brødsmuler. Du kan google "breadcrumbing".

Du kan sikkert sende han en melding og skrive at du ikke setter pris på at han lar det gå dager når du svarer. Ikke legg igjen noe spørsmål, men bare konstanter fakta. Hvis han da bruker lang tid på å svare og ikke gir noe god forklaring så kan du bare takke for deg, blokkere han og gå videre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ble det slutt da? Og det virker som du liker at han kontakter deg. Menn gjør det kun for å booste eget selvbilde. Er du over han så slett og blokker.

Anonymkode: 948fd...b5f

Ikke viktig i denne sammenheng hvorfor det ble slutt, men i ettertid ser jeg at det var riktig.  Jeg liker ikke denne formen for kontakt, da er det mye bedre at han ikke sender melding. Hadde kommunikasjonen var normal og vennlig, med korte meldinger i ny og ne man åpnet og svarte kort på som vanlige folk så hadde det vært trivelig. Men dette er tydeligvis vanskelig for han å få til, enda jeg har forklart han saken tidligere. Jeg må nok bare logge meg av SOME for en god periode for å få avstand.

TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, rosabanan said:

Jeg vet ikke helt hvorfor han skulle forandre seg helt ut av det blå. Det han legger igjen nå, er hyggelige, men det er brødsmuler. Du kan google "breadcrumbing".

Du kan sikkert sende han en melding og skrive at du ikke setter pris på at han lar det gå dager når du svarer. Ikke legg igjen noe spørsmål, men bare konstanter fakta. Hvis han da bruker lang tid på å svare og ikke gir noe god forklaring så kan du bare takke for deg, blokkere han og gå videre.

Ja brødsmuler er nok akkurat det han serverer, jeg fortjener virkelig bedre. 

TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke blokkere?? Du saboterer jo for deg selv. Du ble i ekstase hver gang han tok kontakt, nå irriterer du deg hver gang han tar kontakt. Likevel svarer du :) Han gidder ikke åpne på lenge. I mellomtiden går du å irriterer deg til neste gang han tar kontskt og du igjen svarer:) Snakk om seigpining da gitt. Tenk å bruke livet ditt på dette. Bare BLOCK fyren og få han ut av systemet

Anonymkode: f6b1a...cbd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Klarer ikke blokkere?? Du saboterer jo for deg selv. Du ble i ekstase hver gang han tok kontakt, nå irriterer du deg hver gang han tar kontakt. Likevel svarer du :) Han gidder ikke åpne på lenge. I mellomtiden går du å irriterer deg til neste gang han tar kontskt og du igjen svarer:) Snakk om seigpining da gitt. Tenk å bruke livet ditt på dette. Bare BLOCK fyren og få han ut av systemet

Anonymkode: f6b1a...cbd

Ja jeg er en følsom person, men mye kjærlighet for han. Jeg svarer kun av høflighet. Glemmer han så etter en stund, før han så tar kontakt ved neste gyldne anledning. Blokking føles hjerterått, når jeg kun vil ha avstand/vennskapelig forhold på linje med gamle klassevenner fra barneskolen. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Ja brødsmuler er nok akkurat det han serverer, jeg fortjener virkelig bedre. 

TS

Ja, det er det. Du må ta vare på deg selv :)

AnonymBruker
Skrevet

Klassiker dette her. Han kontakter deg for å stryke sitt eget ego. Sjekke ut om han fortsatt kunne fått deg. Innholdet av Svarene dine er ikke så viktige, bare at du svarer betyr at han fortsatt kan føle seg attraktiv og viril.

Anonymkode: dfc93...923

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det hjelper å få litt syn utenfra. Fra folk som ikke blir blendet at hvor fantastisk han var før det ble slutt. Familie og venner kan fort si at han bare vil være hyggelig, men jeg har virkelig følt at dette ikke er en veldig omsorgsfull måte å kommunisere på over så mange år. Det er kanskje 30% omsorg og 70% egoboost. 

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La det gå en uke før du åpner mld, for deretter å ikke svare. Selv om han har spørsmål… for han er jo interessert i svaret ditt uansett. Det hadde jeg gjort. 

Anonymkode: 05dce...a01

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han holder deg varm! Går åpenbart inn på deg følelsesmessig når du hører fra ham, selv om du ikke vil ha ham tilbake. Jeg hadde blokkert, men om du av en eller annen grunn ikke ønsker det (følelsesmessig tilknytning fortsatt??), skru av "melding mottatt" på tlf, så han ikke ser at du har lest meldingen, og vent med å svare ham. Mener ikke å høres kjip ut her, men er redd du på en måte holder ting åpent med å håndtere det som du gjør. Distanser deg med å vente med å svare, analyser følelsene du får når han kontakter deg etc. Høres ikke godt ut for deg dette ❤️

Anonymkode: 118fe...57d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke svar han!

Anonymkode: db03c...ec4

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...