Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helsefagarbeider med lang fartstid i hjemmesykepleie. Jeg trives i yrket og på arbeidsplassen min, men jeg orker ikke turnus lenger. Det sliter sånn på helsa, både psykisk og fysisk. Jeg klarer ikke å fungere på en dagvakt, hvis jeg jobbet kvelden før. Får ikke nok søvn. Må sove etter en dagvakt. Har snakket med leder om dette, men det er vanskelig å tilpasse turnusen helt etter mine ønsker, samtidig som at det er forventet at vi alle jobber turnus. Men jeg kjenner meg selv best og vet at jeg trenger mer faste rammer.

"Drømmen" er å bare jobbe kvelder, og kanskje natt. Men på hvilke arbeidsplasser kan det være mulig?

Anonymkode: 7d331...070

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere muligheter. Jeg har hatt flere rene nattstillinger, både i hjemmetjenesten og i bolig for funksjonshemmede. I flere boliger er brukerne på jobb og skole på dagtid, så der er det muligheter for mange aftenvakter. Jeg taklet ikke lenger å jobbe natt, så tok en utdanning til som ga meg dagjobb man-fre. 10 år siden, har ikke angret 1 sekund. 

Anonymkode: a843a...dfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er helsefagarbeider med lang fartstid i hjemmesykepleie. Jeg trives i yrket og på arbeidsplassen min, men jeg orker ikke turnus lenger. Det sliter sånn på helsa, både psykisk og fysisk. Jeg klarer ikke å fungere på en dagvakt, hvis jeg jobbet kvelden før. Får ikke nok søvn. Må sove etter en dagvakt. Har snakket med leder om dette, men det er vanskelig å tilpasse turnusen helt etter mine ønsker, samtidig som at det er forventet at vi alle jobber turnus. Men jeg kjenner meg selv best og vet at jeg trenger mer faste rammer.

"Drømmen" er å bare jobbe kvelder, og kanskje natt. Men på hvilke arbeidsplasser kan det være mulig?

Anonymkode: 7d331...070

Det er vel egne nattevakt stillinger som du kanskje kan bytte til?

Anonymkode: 0bcc6...784

AnonymBruker
Skrevet

Mange boliger for utviklingshemmede har egne nattevaktstillinger. Og svært ofte ønsker de helsefagarbeidere. 

Anonymkode: 7a062...f60

AnonymBruker
Skrevet

Bolig for utviklingshemmede, eller dagsenter. 

Anonymkode: 26470...02a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å tenke at det er du som er problemet her, du har en leder som ikke gjør jobben sin. For det første, en god leder legger til rette når folk er desperate. Legger de til rette vet de at de får folk som holder ut, og kanskje er interessert i å prøve andre løsninger en annen gang. For det andre, reine kveldsvakter eller nattevakter - sjøl om du er helsefagarbeider - er veldig ettersøkt over alt jeg har jobba de siste årene. 

Søk andre jobber, og vær og klar tydelig med hva du ser etter, og du vil garantert få tilbud om en annen jobb. Og hvis jeg lover for mye her, og du har mulighet til det anbefaler jeg deg å prøve vikarbyråer. 

Hjertesukk. Jeg hater dårlig ledelse, og det er så mye av det i helsesektoren. 

Lykke til!

Anonymkode: d6c05...a08

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er rart du ikke kan få jobbe mer kveld. Vet mange, spesielt de men barn ønsker å jobbe mer dag. Har dere årsturnus bør det være mulig å tilpasse. Nekter å tro at kveld er mest populært. 

Du kan jobbe natt som helsefagarbeider. De fleste sykehjem har helsefagarbeidere og sykepleiere i egen natturnus. Noen bofellesskap også, men da er det viktig det ikke er hvilende nattevakt da det er dårlig betalt. Ellers mangler det jo barnehageansatte. Det er jo dag, men ikke turnus. Og vil tro du kan stille litt sterke enn en uten utdanning. Sjekk også privat HSY, mulig det er lettere å få kveldsvskter.

Anonymkode: d48c5...493

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på sykehjem hadde vi faste nattevakter som var helsefagarbeidere i hvert fall. Var tre avdelinger, jeg var sykepleier på én avdeling og på de to andre var det helsefagarbeidere. Så det skulle jo være mulig å få seg en stilling som nattevakt 😊

Anonymkode: 2afe8...026

Skrevet

Jeg har jobbet med noen som jobbet 100% kveld/natt. Aldri en dagvakt, men fordelt 40/60%. Sjefen var kjempefornøyd med en så dyktig som ville jobbe sånn. Jeg selv ville jobbe mye helger, og gjerne lørdag kveld. Igjen noe de fleste sjefer liker (var student, og litt etterpå). 
Kan du snakke med tillitsvalgt? Om du er fagorganisert så kan det være hjelp å få der. Det kan være med å unngå at du blir sykemeldt, som igjen utløser plikter for arbeidsgiver. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i kommunehelsetjenesten var det egne nattevakter i samtlige virksomheter innen helse og omsorg. En hfa som kun ønsker å jobbe kveldsvakter bør jo også være ettertraktet, da veldig mange ønsker å jobbe kun dag.

Anonymkode: 37998...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...