Gå til innhold

Er det mulig hjelpe sønn få kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg fant min utkårede på datingapp, så ikke helt enig der. Fins nok litt forskjellig på de datingappene. Både seriøse og useriøse. 

Anonymkode: 38852...769

Denne fyren er ikke din utkårede. Det var hestehandel.

Anonymkode: 4f2e5...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

er du kanskje en hetrofil kvinne? TS sin sønn er ikke en hetrofil kvinne

Anonymkode: 61a49...220

Hvis en hetrofil kvinne finner sin partner på datingapp, så burde man kanskje kunne anta at det også tilsvarende er en hetrofil mann som har funnet sin partner der?

For all del, hvis du mener jeg tar helt feil i at en hetrofil kvinne finner en hetrofil mann, så korriger meg gjerne!

Anonymkode: ba982...4ef

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken galskap er dette? En hyggelig dame ber høflig om hjelp til å finne en kjæreste til sønnen sin, og dere snakker om all slags seksuell perversjon som kun rammer sex-besatte mennesker!!!!

Endret av Mads2000
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (28 minutter siden):

Det er mye forskning og du kan forske på det selv. Jeg var i et møte med en av Sosial og pedagogisk støttespiller som også er interessert i disse sakene, og han var enig med meg og han har sett disse resultatene

Dette er null verdt når du ikke kan oppgi kilder. Det er urimelig å be andre "forske selv" når det er du som kommer med påstander.

Hva en "sosial og pedagogiske støttespiller" er, aner jeg ikke.

Anonymkode: 7a77e...0ab

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis en hetrofil kvinne finner sin partner på datingapp, så burde man kanskje kunne anta at det også tilsvarende er en hetrofil mann som har funnet sin partner der?

For all del, hvis du mener jeg tar helt feil i at en hetrofil kvinne finner en hetrofil mann, så korriger meg gjerne!

Anonymkode: ba982...4ef

har du snakket med noen som bruker dating apper før? er du over 50?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner ikke med at du har tenkt å finne jenter (damer) du kan spleise han med. Du kan oppfordre han til å gå ut, være sosial åpen og nysgjerrig. Bli kjent med seg selv, hva er hans sterke sider og svake sider, kan han forbedre noe med seg selv?

Anonymkode: 2a16f...a86

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mads2000 skrev (51 minutter siden):

Hei

For den først  ønsker jeg deg virkelig et godt liv og å være sammen med en god og passende partner. Men det som skjedde med deg skjer i en liten prosentandel og er derfor et unntak som ikke kan brukes som standard og betraktes som en regel. Forskning har generelt vist at Dateapper er et dårlig valg for å finne en partner og ofte har alvorlige konsekvenser, selv om det er noen vellykkede tilfeller.

Nåja.... Jeg traff eksen min på en dating app og vi var sammen i 9 år. Snill fyr og ikke noe spesielt vondt i han. 

Nå dater jeg en annen fyr, som bare er snill og god 🥰 Ikke noe vondt i han heller. Det finnes diamanter der ute, det gjelder bare å finne dem. 

Du skal ikke ta alt du leser på nettet for god fisk 🤔 Det lønner seg å være litt skeptisk til det man leser...

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (3 minutter siden):

Nåja.... Jeg traff eksen min på en dating app og vi var sammen i 9 år. Snill fyr og ikke noe spesielt vondt i han. 

Nå dater jeg en annen fyr, som bare er snill og god 🥰 Ikke noe vondt i han heller. Det finnes diamanter der ute, det gjelder bare å finne dem. 

Du skal ikke ta alt du leser på nettet for god fisk 🤔 Det lønner seg å være litt skeptisk til det man leser...

Jeg sier vitenskapelig forskning og du sier nettsider! . Nok en gang sier jeg at unntaket ikke kan være regelen. Det er mange forferdelige historier om forhold gjennom apper. I denne  tilfelle tror jeg slett ikke at å bruke datting apper er det mest passende alternativet for sønnen henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (1 minutt siden):

Jeg sier vitenskapelig forskning og du sier nettsider! . Nok en gang sier jeg at unntaket ikke kan være regelen. Det er mange forferdelige historier om forhold gjennom apper. I denne  tilfelle tror jeg slett ikke at å bruke datting apper er det mest passende alternativet for sønnen henne

Og det er mange gode historier om folk som har møtt hverandre på dating-app 😊 Prøv i det minste å se nyansene 🤔 

Ikke alle har hobbyer hvor man kan treffe noen. Eller trives på byen og finner noen der. Faktum er at dating-apper er kommet for å bli. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (7 minutter siden):

Og det er mange gode historier om folk som har møtt hverandre på dating-app 😊 Prøv i det minste å se nyansene 🤔 

Ikke alle har hobbyer hvor man kan treffe noen. Eller trives på byen og finner noen der. Faktum er at dating-apper er kommet for å bli. 

Vet du ka du virker som en hyggelig og positiv person🙂.

Jeg er enig med deg i at det er vanskelig her i Norge, liten befolkning, dårlig vær, lange avstander. Ideen med applikasjonen kan være logisk og nyttig, men jeg snakker om misbruk, og at det ikke er det beste alternativet.

Det viktigste er at vi er her for å hjelpe en mor og henes søn, ikke for å diskutere verdier av datingapper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (2 timer siden):

Når du søker i søppelbøtta, finner du ikke annet enn søppel. Når du søker i smykkeskrinet finner du ikke annet enn verdisaker. Mitt råd er å prøve å finne en passende person på steder som reflekterer respekt, verdier, åpenhet og suksess. Hold deg unna datingapper som forskning har bevist at de kun er for tilfeldig sex, og unngå også barer og fester. Det er ikke det beste stedet.

Jeg ville ikke luket vekk slike arenaer, da gjør man det bare vanskeligere for seg selv, vil tro at det mer enn halverer sannsynligheten for at han skal få seg kjæreste.

Macro skrev (2 timer siden):

Du skulle ha begynt da han var barn. Det viktigste du gjør nå er å slippe taket. Ingen vil ha en 30-åring med mamma på slep.

Står ingenting som tyder på at TS vil være på slep.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La være å blande deg!

Anonymkode: 2cc21...23a

Helt uenig. Hvis TS går fram på riktig måte er det absolutt mulig å hjelpe sønnen uten at det fører noe negativt med seg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

norw skrev (6 minutter siden):

Jeg ville ikke luket vekk slike arenaer, da gjør man det bare vanskeligere for seg selv, vil tro at det mer enn halverer sannsynligheten for at han skal få seg kjæreste.

Står ingenting som tyder på at TS vil være på slep.

Helt uenig. Hvis TS går fram på riktig måte er det absolutt mulig å hjelpe sønnen uten at det fører noe negativt med seg.

Min venn, jeg luket ikke noe, men her er et spesielt tilfelle, og vi må lese mellom linjene. En person som ber om hjelp til å finne en kjæreste betyr at han er lite sosialt dyktig, og derfor kan det å engasjere seg i datingapplikasjoner ødelegge ham, fordi de i stor grad er basert på utseende og den spennende måten å snakke på. Jeg vil s igjen : Eksistensen av mange vellykkede saker i datingapplikasjoner får oss ikke til å ignorere De har forårsaket psykologiske problemer, frustrasjon og bedrag for millioner av mennesker over hele verden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mardina skrev (22 minutter siden):

dette er veldig lett logikk/mattematikk, du vil klare å forstå hvis du ser videoen.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

har du snakket med noen som bruker dating apper før? er du over 50?

Men hvordan kan en hetrofil kvinne finne partner, om det ikke er en tilsvarene hetrofil man som finner en partner?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (7 timer siden):

Det er mye forskning og du kan forske på det selv. Jeg var i et møte med en av Sosial og pedagogisk støttespiller som også er interessert i disse sakene, og han var enig med meg og han har sett disse resultatene

Sosial og pedagogisk støttespiller, hva er det?

Anonymkode: 2d150...afb

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (7 timer siden):

Min venn, jeg luket ikke noe, men her er et spesielt tilfelle, og vi må lese mellom linjene. En person som ber om hjelp til å finne en kjæreste betyr at han er lite sosialt dyktig, og derfor kan det å engasjere seg i datingapplikasjoner ødelegge ham, fordi de i stor grad er basert på utseende og den spennende måten å snakke på. Jeg vil s igjen : Eksistensen av mange vellykkede saker i datingapplikasjoner får oss ikke til å ignorere De har forårsaket psykologiske problemer, frustrasjon og bedrag for millioner av mennesker over hele verden

Sosialt udyktig, da tenker jeg at det er enda viktigere å være på "flest mulig" arenaer, men forventningene må være realistiske, man må forvente å få svært få likes og matcher, kanskje aldri komme seg på date på den måten, men da er man der i hvert fall.

Det er også damer i denne kategorien på Tinder etc, damer som ikke er så pene og som sliter med kommunikasjonen.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Min sønn nermar seg 30. Han hal lyst på kjæreste men har så langt ikkje hatt hellet med seg . Har dere noen tips på hvordan han skal gå fram? 

Anonymkode: bcbd8...07e

Be han  ta kontakt med matcmakingselskaper eller ta kontakt med selskapene for han. Det er veldig vanlig for dem å hjelpe menn som fortsatt er under vingene til mamma fly fritt og finne noen som de kan skape en fremtid sammen med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macro skrev (11 timer siden):

Du skulle ha begynt da han var barn. Det viktigste du gjør nå er å slippe taket. Ingen vil ha en 30-åring med mamma på slep.

Så utrivelig.

Anonymkode: aa521...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

c_buk skrev (9 timer siden):

Det er vel en eller annen grunn til at han ikke har hatt kjæreste. Det du kan hjelpe han med er å hjelpe han å bli litt bedre kjent med hvem han er og hvordan omverdenen ser på han. 

Har han noen venner f.eks kan også de være gode støttespillere. Hvis han er helt uinteressant som kjærestemateriale er det trolig noe som må jobbes litt mer. Det kan være alt fra personlig hygiene til holdninger, sosiale ferdigheter, selvtillit, urealistiske forventninger osv.

Dette. Det er forferdelig sent å starte jobben når sønnen din tipper tredve, men jeg tenker at utfordringene hans ligger i utseende, manglende sosiale evner og trolig lavstatus jobb. Hvordan er han mtp ordenssans, personlig hygiene og huslighet? 

Jeg har selv en sønn på 12 år som jeg tviler på noensinne vil klare å få seg kjæreste. Men jeg gjør nå det jeg kan. Lærer ham om viktigheten av personlig hygiene og regelmessig mosjon, følger ham svært tett opp med skolearbeid sammen med PPT og har skaffet ham sosiale arenaer via NAV. Det er absolutt realistisk at han får seg en egen liten leilighet og jobb på f eks SFO her i nærområdet når han blir voksen. Livspartner tviler jeg på, men det er fordi jeg klarer å legge fra meg myrsnipe-brillene. Min oppgave er at min sønn skal trives best mulig og ha best mulig livskvalitet uten en partner. Han kan f eks heller skaffe seg hund. 

Anonymkode: c1cd1...ce8

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen han har likt tidligere, men ikke sett på mange år?

Hadde ikke sett barndomskameraten min på 15 år, da vi møttes igjen var det fulltreffer. 

Anonymkode: 71399...34e

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...