Topper og daler Skrevet mandag kl 12:46 #81 Del Skrevet mandag kl 12:46 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med deg der😅 Anonymkode: bcbd8...07e Det er ikke så mye mer vi foreldre kan gjøre, tenker jeg. Vi må aldri legge oss opp i det. Vi må også unngå å ta temaet opp. Det vil bare gjøre vindt verre. Det eneste vi kan gjøre er å oppdra guttene våre etter et moderne syn på jenter og kvinner - og sparke dem ut av redet så fort som mulig etter at de har fullført videregående. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet mandag kl 12:48 #82 Del Skrevet mandag kl 12:48 Mads2000 skrev (15 timer siden): Når du søker i søppelbøtta, finner du ikke annet enn søppel. Når du søker i smykkeskrinet finner du ikke annet enn verdisaker. Mitt råd er å prøve å finne en passende person på steder som reflekterer respekt, verdier, åpenhet og suksess. Hold deg unna datingapper som forskning har bevist at de kun er for tilfeldig sex, og unngå også barer og fester. Det er ikke det beste stedet. endelig en som uttaler seg korrekt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet mandag kl 14:00 #83 Del Skrevet mandag kl 14:00 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er ikke disse ganske selektive da? Jeg husker du en gang skrev at matchmaking ikke var for de som slet med å få en date i det hele tatt, men heller for de som ikke hadde noe problem med å tiltrekke seg folk, men trengte hjelp til sortering for å finne riktig match. Spesifikt uføre menn og menn på autismespekteret kunne dessverre ikke hjelpes. Anonymkode: a7716...dc0 Matchmakingselskaper og personlige matchmakere tar utgangspunkt i det kunden ser etter og er selektive med hvem de introduerer kunden til ut i fra hva kunden søker etter. Det konseptet jeg jobbet i hvor kvinnene betalte og menn var gratis hadde kriterier at mannen skulle ha det bra med seg selv, god og ordnet økonomi (betjene livsstilen sin) og trives med livet han lever. Om han var uføre eller på autismespekteret hadde ingenting med saken å gjøre, hvis de andre kriteriene var på plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:16 #84 Del Skrevet mandag kl 16:16 Om dere bor landlig til så er det bedre rådet å hjelpe han med då flytte til Oslo. Distrikts Norge har stort manne overskudd. Universitetet, folkehøyskole, jobb. Uansett hva, bare det å flytte dit hjelper på. Når forhold er på plass , da kan man flytte tilbake til en god plass i Norge. Anonymkode: 28d61...7b7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:40 #85 Del Skrevet mandag kl 16:40 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende. Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Har ikke snakket med han om dette men tenkte det kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. Anonymkode: bcbd8...07e Han møter helt sikkert noen når dere minst venter det. Så det går seg nok til. Han er bare 30 år, ikke 60. Anonymkode: 8373c...30a 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet mandag kl 19:34 #86 Del Skrevet mandag kl 19:34 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende. Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Har ikke snakket med han om dette men tenkte det kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. Anonymkode: bcbd8...07e Hvis alt dette stemme, og han prøver å få seg kjæreste, er det noe som skurrer. Jeg tviler ikke på at han er en fin fyr. Men det er noe ved han som ikke resonnere godt hos potensielle kjærester om han har passert 30 og ikke har fått seg kjæreste. Dere kan jo selvsagt velge å ikke gjøre noe og håpe på det beste, men sjansen er jo dessverre stor for at det ikke bedrer seg av seg selv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:37 #87 Del Skrevet mandag kl 19:37 AnonymBruker skrev (19 timer siden): dette er veldig lett logikk/mattematikk, du vil klare å forstå hvis du ser videoen. Anonymkode: 61a49...220 Pippi Lotta skrev (14 timer siden): Men hvordan kan en hetrofil kvinne finne partner, om det ikke er en tilsvarene hetrofil man som finner en partner? 💩 Anonymkode: 61a49...220 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet mandag kl 21:08 #88 Del Skrevet mandag kl 21:08 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Dette. Det er forferdelig sent å starte jobben når sønnen din tipper tredve, men jeg tenker at utfordringene hans ligger i utseende, manglende sosiale evner og trolig lavstatus jobb. Hvordan er han mtp ordenssans, personlig hygiene og huslighet? Jeg har selv en sønn på 12 år som jeg tviler på noensinne vil klare å få seg kjæreste. Men jeg gjør nå det jeg kan. Lærer ham om viktigheten av personlig hygiene og regelmessig mosjon, følger ham svært tett opp med skolearbeid sammen med PPT og har skaffet ham sosiale arenaer via NAV. Det er absolutt realistisk at han får seg en egen liten leilighet og jobb på f eks SFO her i nærområdet når han blir voksen. Livspartner tviler jeg på, men det er fordi jeg klarer å legge fra meg myrsnipe-brillene. Min oppgave er at min sønn skal trives best mulig og ha best mulig livskvalitet uten en partner. Han kan f eks heller skaffe seg hund. Anonymkode: c1cd1...ce8 Hva er sosiale arenaer via NAV ? Har han ingen venner? Så synes jeg vel ikke du skal ta fra han håpet om en kjærest som kan passe inn i hans liv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:13 #89 Del Skrevet mandag kl 21:13 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 23.13): Min sønn nermar seg 30. Han hal lyst på kjæreste men har så langt ikkje hatt hellet med seg . Har dere noen tips på hvordan han skal gå fram? Anonymkode: bcbd8...07e Lang ferie i Thailand? Anonymkode: 35fb6...041 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet mandag kl 22:03 #90 Del Skrevet mandag kl 22:03 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende. Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Har ikke snakket med han om dette men tenkte det kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. Anonymkode: bcbd8...07e Har han hatt sex? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettinettet Skrevet tirsdag kl 06:14 #91 Del Skrevet tirsdag kl 06:14 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende. Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Har ikke snakket med han om dette men tenkte det kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. Anonymkode: bcbd8...07e Tusen takk for at du delte mer – det er så tydelig at du ser sønnen din for den han er, og det er utrolig fint å lese. Det høres ut som han har mange kvaliteter som virkelig betyr noe i lengden: omsorg, arbeidsomhet, trygghet og varme – og det er ikke “liten M”, det er faktisk den M’en som varer 😉 At folk rundt sier “han burde jo få hvem som helst!” er ment som et kompliment, men ofte sier det også noe om at de bare ser overflaten. For vi vet jo at det å finne kjærligheten handler om mer enn utseende og gode verdier – det handler også om hvordan man møter andre, hva man viser frem av seg selv, og hvordan man tør å ta sjanser følelsesmessig. Hvis han er litt forsiktig eller lojal til et stabilt liv og rutiner, kan det hende han ikke så lett havner i de settingene hvor kjærlighet oppstår naturlig. Det betyr ikke at det er noe galt – bare at det kanskje må litt bevissthet eller hjelp til for å få det til å skje. Kanskje det viktigste han kan få hjelp med nå – hvis han er åpen for det – er: 🔹 Å finne ut hva slags kvinne som faktisk ville passe for ham 🔹 Å lære å kommunisere hvem han er på en måte som viser dybden og tryggheten hans 🔹 Å være i miljøer eller prosesser hvor de som verdsetter det han tilbyr, faktisk befinner seg Slike menn er det mange kvinner som leter etter – men de må kunne se ham, og det starter ofte med at han tør å bli synlig. Som jeg skrev tidligere er matchmakingselskaper eller personlig matchmakere absolutt nyttige verktøy for slike menn og kvinner. Som er opptatt med livet og ikke ute etter å ta hva som helst. Jeg er sikker på at uansett hvem han kontakter så har de kvinner i sitt nettverk som vil matche han godt og helt gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singel-mor69 Skrevet tirsdag kl 13:52 #92 Del Skrevet tirsdag kl 13:52 Bor dere i by eller bygd? Ta han med på bygde fest. Har du snakket med han om å få seg kjæreste? Har han en kompis så si at du spanderer tur til han og en kompis på tur til Amsterdam eller en annen klassisk sjekke og feste by. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singel-mor69 Skrevet tirsdag kl 16:05 #93 Del Skrevet tirsdag kl 16:05 c_buk skrev (20 timer siden): Hvis alt dette stemme, og han prøver å få seg kjæreste, er det noe som skurrer. Jeg tviler ikke på at han er en fin fyr. Men det er noe ved han som ikke resonnere godt hos potensielle kjærester om han har passert 30 og ikke har fått seg kjæreste. Dere kan jo selvsagt velge å ikke gjøre noe og håpe på det beste, men sjansen er jo dessverre stor for at det ikke bedrer seg av seg selv. Han kan jo være en fin fyr selv om han ikke har hatt noe kjæreste!! Kan jo være andre ting som gjør at han ikke har fått kjæreste. En annen ting er har han ikke vært i noen forhold, eller har han aldri vært intime med noen damer? Kan jo være at han knuller som faen uten å ha vært i forhold. Han kan sende meg privat meldingen om han vil:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:34 #94 Del Skrevet tirsdag kl 16:34 Singel-mor69 skrev (2 timer siden): Bor dere i by eller bygd? Ta han med på bygde fest. Dette er gulltipset, ingen kvinne kan vel motstå en kar som kommer på bygdefest med sin mor 🤩 Anonymkode: cc547...d78 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:05 #95 Del Skrevet tirsdag kl 19:05 AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 11.28): Har brukt det selv. Jeg møtte kjæresten min via app. Vi er begge hetrofil og i 30årene. Jeg mener det er enkel matte. Hvis en dame finner seg en mann der, så vil det si at en mann også finner seg dame der. Det er ikke fysisk mulig at en kvinne finner seg en mannlig kjæreste via en app, samtidig som ingen menn finner seg kvinnelig kjæreste der. Da må jo dama ha møtt ett gjenferd eller en drøm....? Anonymkode: ba982...4ef Du har glemt å ta med tidsperspektivet i regnskapet ditt. Noen menn går på rundgang blant mange forskjellige kvinner. Eks: en øde øy har 10 menn og 10 kvinner. Mann 1 har vært sammen med alle kvinnene på øya i 2 måneder hver. Mann 2 har vært sammen med 5 av kvinnene på øya i 6 måneder hver. Mann 3-10 har aldri vært sammen med noen av kvinnene på øya. => Hvor mange av kvinnene har vært i forhold, og hvor mange av mennene? AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 13.46): Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Anonymkode: bcbd8...07e Hvilket grunnlag har de for å si noe slik? Og prøver han aktivt å få seg kjæreste da? Eller har han bare resignert før han i det hele tatt har begynt? Anonymkode: 9dfa9...611 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet tirsdag kl 19:43 #96 Del Skrevet tirsdag kl 19:43 Singel-mor69 skrev (3 timer siden): Han kan jo være en fin fyr selv om han ikke har hatt noe kjæreste!! Kan jo være andre ting som gjør at han ikke har fått kjæreste. En annen ting er har han ikke vært i noen forhold, eller har han aldri vært intime med noen damer? Kan jo være at han knuller som faen uten å ha vært i forhold. Han kan sende meg privat meldingen om han vil:) Jeg skrev jo eksplisitt at jeg ikke tviler på at han er en fin fyr. Men om man er såpass voksen, og ikke har hatt kjæreste til tross for forsøk er det jo en grunn til at han ikke lykkes. Det betyr ikke at han ikke er en fin fyr. Det kan for eksempel være at han er sjenert, at han ikke er så god i sosiale situasjoner, at han har dårlig personlig hygiene, at han ikke oppsøker de arenaene hvor han kan skinne osv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:56 #97 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 23.13): Min sønn nermar seg 30. Han hal lyst på kjæreste men har så langt ikkje hatt hellet med seg . Har dere noen tips på hvordan han skal gå fram? Anonymkode: bcbd8...07e Jeg hjalp min bror på tinder. Og de skal snart gifte seg (tror jeg) Vi snakket litt om hva som er godt å dårlig forhold. Og hva man bør forvente seg to veier. Så måtte vi lete etter ei som kunne passe han. Da han bla må ut å reise i jobb. Da er det greit å ha ei som også liker litt alenetid bla. Han var veldig forelsket i ei. Så vi snakket litt om hvorfor det ikke gikk. Hun hadde på en måte alle egenskaper han kunne elske, men også det som irriterer han mest. En slik samrale hjalp han å få litt bedre gangsyn på hvem ha ikke burde velge iallefall. Kontakt måtte han fikse selv. Eneste jeg sa var at han måtte skrive noe mer enn bare hei, og være respektfull. Han leste opp et par skriverier til meg også diskuterte vi de litt. Utover det skal du ikke blande deg. For det blir helt feil om han ikke er seg selv, når hanntar kontakt. Da taper han på det ved evnt første møtet. Har han litt for høye forventninger, kan det være lurt å påpeke at han kanskje bør sjekke ut noe annet Anonymkode: 238a2...5f6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mei88 Skrevet tirsdag kl 19:56 #98 Del Skrevet tirsdag kl 19:56 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er gulltipset, ingen kvinne kan vel motstå en kar som kommer på bygdefest med sin mor 🤩 Anonymkode: cc547...d78 Heldigvis på bygdefest så er det vanlig at man er sammen i alle aldre, og ingen bryr seg om hvem som kommer sammen, man finner jo sine folk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nikemma Skrevet i går, 11:37 #99 Del Skrevet i går, 11:37 Han burde skaffe seg tinder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:47 #100 Del Skrevet i går, 11:47 AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 13.46): Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende. Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst. Har ikke snakket med han om dette men tenkte det kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. Anonymkode: bcbd8...07e Kanskje han kvier seg for å komme ut av skapet? Anonymkode: e7c37...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå