Gå til innhold

Er det mulig hjelpe sønn få kjæreste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selis skrev (4 minutter siden):

Mente ikke å fornærme deg....ville bare komme med godt råd basert på egen erfaring. Men det er tydeligvis ikke lov nei uffda😅

Folk kan treffe hverandre på ulike måter. Det ene er ikke mer verdig enn det andre. Poenget er at man ikke begrenser  mulighetene, men å være mest mulig åpen og fordomsfri. Når du sitter der med to voksne barn og over 30 års samliv, så driter du vel i om du møtte partneren din på byen, på en dating-app eller i turistforeningen. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette. Det er forferdelig sent å starte jobben når sønnen din tipper tredve, men jeg tenker at utfordringene hans ligger i utseende, manglende sosiale evner og trolig lavstatus jobb. Hvordan er han mtp ordenssans, personlig hygiene og huslighet? 

Jeg har selv en sønn på 12 år som jeg tviler på noensinne vil klare å få seg kjæreste. Men jeg gjør nå det jeg kan. Lærer ham om viktigheten av personlig hygiene og regelmessig mosjon, følger ham svært tett opp med skolearbeid sammen med PPT og har skaffet ham sosiale arenaer via NAV. Det er absolutt realistisk at han får seg en egen liten leilighet og jobb på f eks SFO her i nærområdet når han blir voksen. Livspartner tviler jeg på, men det er fordi jeg klarer å legge fra meg myrsnipe-brillene. Min oppgave er at min sønn skal trives best mulig og ha best mulig livskvalitet uten en partner. Han kan f eks heller skaffe seg hund. 

Anonymkode: c1cd1...ce8

12 år og du tror ikke han skal få kjærest? Er ikke det ufatelig tidelig å gi opp håpet? Hadde forståt det om han var multihandicapet eller noe, men om han er oppegående nok til å jobbe på SFO så er han da oppegående nok til å få seg dame også? På jobben min er så å si alle de manllige asistentene i forhold (alle uten om han på 19), det er ganske vanlig at menn med denne type jobber er populere blant damene (da de er sosiale og har kompetanse på menesker). Men uanset hvilken jobb han får eller ikke får, så bør du jobbe med å se mer verdi i sønnen din! Han er bare 12 år og har mange år på å utvikle sider som kan være verdifulle for en partner, selv om han selfølgelig ikke skal være ferdig utviklet nå som han bare er et barn....

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selis skrev (26 minutter siden):

Jeg annbefaler å møte folk når man ikke er fulluansett tror det er tryggest😅 er nye skam som kan føre med å møte folk i fylla... 

Skam ved å møte folk på f eks en innflytningsfest, en grillfest eller et vorspiel? Hvorfor i all verden mener du det? Man må da ikke drikke seg fullstendig drita selv om man drar på vinbar eller pub med noen gode venner?

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selis skrev (21 minutter siden):

Mente ikke å fornærme deg....ville bare komme med godt råd basert på egen erfaring. Men det er tydeligvis ikke lov nei uffda😅

Ingen som har nektet deg å komme med råd, men andre folk har også lov å påpeke det når rådene er dårlige.... 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

12 år og du tror ikke han skal få kjærest? Er ikke det ufatelig tidelig å gi opp håpet? Hadde forståt det om han var multihandicapet eller noe, men om han er oppegående nok til å jobbe på SFO så er han da oppegående nok til å få seg dame også? På jobben min er så å si alle de manllige asistentene i forhold (alle uten om han på 19), det er ganske vanlig at menn med denne type jobber er populere blant damene (da de er sosiale og har kompetanse på menesker). Men uanset hvilken jobb han får eller ikke får, så bør du jobbe med å se mer verdi i sønnen din! Han er bare 12 år og har mange år på å utvikle sider som kan være verdifulle for en partner, selv om han selfølgelig ikke skal være ferdig utviklet nå som han bare er et barn....

Jeg ønsker ikke å gå dypt inn i alle hans fysiske og psykiske utfordringer. Og for meg og mannen min så er han selvsagt uerstattelig og en stor glede. Det handler om at vi vil bygge sønnen vår opp til å bli en livsglad person med en enkel jobb og egne hobbyer som gir ham mening og glede. Og at vi lærer ham viktigheten av personlig hygiene, husarbeid og frisk luft. Jeg kommer ikke til å påstå for ham at han bør bli gift og få barn som voksen, for det kommer neppe til å skje. 1 av 4 norske menn over 40 år er enslige og barnløse. 1 av 4! Det man må gjøre er å prøve å få mest mulig selvstendige og lykkelige barn, og så får en eventuell partner for dem komme som en gledelig bonus. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg ønsker ikke å gå dypt inn i alle hans fysiske og psykiske utfordringer. Og for meg og mannen min så er han selvsagt uerstattelig og en stor glede. Det handler om at vi vil bygge sønnen vår opp til å bli en livsglad person med en enkel jobb og egne hobbyer som gir ham mening og glede. Og at vi lærer ham viktigheten av personlig hygiene, husarbeid og frisk luft. Jeg kommer ikke til å påstå for ham at han bør bli gift og få barn som voksen, for det kommer neppe til å skje. 1 av 4 norske menn over 40 år er enslige og barnløse. 1 av 4! Det man må gjøre er å prøve å få mest mulig selvstendige og lykkelige barn, og så får en eventuell partner for dem komme som en gledelig bonus. 

.. Og for å si det i enda mer forståelig tekst: statistikk over norsk demografi viser at dersom du har to sønner, så er sjansen for at én av dem forblir barnløs og enslig hele 50 %. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Topper og daler skrev (1 time siden):

Her har vi er glitrende eksempel på at man skal holde seg langt vekke fra råd man får på kg. Oftest kommer rådene fra bitre, unge menn som mangler erfaring selv. Jeg traff min kone på nattklubb. Klokka var 3.00. Vi var fulle, og det var rett før stengetid. Nå har vi vært sammen i over 30 år. Vi har to voksne barn, begge har høyere utdanning og gode jobber. 

Jeg tror den er du som forstår teksten bare bokstavelig som om du er GoogleTranslate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (11 timer siden):

Hvilken galskap er dette? En hyggelig dame ber høflig om hjelp til å finne en kjæreste til sønnen sin, og dere snakker om all slags seksuell perversjon som kun rammer sex-besatte mennesker!!!!

LOL tenkte det samme, folk svarer som de er langt nedi tredje vinflaska 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (3 minutter siden):

LOL tenkte det samme, folk svarer som de er langt nedi tredje vinflaska 😮

Sjokkerende.

Noen diskuterer fortsatt disse tingene!!

De ser virkelig fulle ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Min sønn nermar seg 30. Han hal lyst på kjæreste men har så langt ikkje hatt hellet med seg . Har dere noen tips på hvordan han skal gå fram? 

Anonymkode: bcbd8...07e

Hvis han har en god jobb med god lønn, en kropp som ikke skremmer noen og aller helst ikke er under 180cm, så burde datingapper være en mulighet. Ta noen gode bilder i riktig lys, aller helst ved hjelp av noen kompiser og være tydelig på at han ser etter en kjæreste. 

Det aller beste er likevel ute i det virkelige liv, gjennom jobb eller kamerater. Kvinner liker å kjenne mannen for å føle maks attraksjon. Lykke til 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads2000 skrev (16 minutter siden):

Jeg tror den er du som forstår teksten bare bokstavelig som om du er GoogleTranslate

Det var vel ikke akkurat vanskelig å misforstå hva du mente, når du kaller dating-apper perversjon. Tror «den hyggelige damen» skal holde seg langt borte fra dine råd. Hvis noe er perverst her, så er det dine menneskefiendtlig holdninger. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratis skrev (3 minutter siden):

Hvis han har en god jobb med god lønn, en kropp som ikke skremmer noen og aller helst ikke er under 180cm, så burde datingapper være en mulighet. Ta noen gode bilder i riktig lys, aller helst ved hjelp av noen kompiser og være tydelig på at han ser etter en kjæreste. 

Det aller beste er likevel ute i det virkelige liv, gjennom jobb eller kamerater. Kvinner liker å kjenne mannen for å føle maks attraksjon. Lykke til 💕

Hvordan kan du vite dette skråsikkert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (7 minutter siden):

Det var vel ikke akkurat vanskelig å misforstå hva du mente, når du kaller dating-apper perversjon. Tror «den hyggelige damen» skal holde seg langt borte fra dine råd. Hvis noe er perverst her, så er det dine menneskefiendtlig holdninger. 

No way!

To forskjellige språk

masse lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mads2000 skrev (3 minutter siden):

No way!

To forskjellige språk

masse lykke til

Nei, ikke to forskjellige språk. Bare det at jeg ikke er selv-radikalisert, slik man må være hvis man kaller folk perverse og sexavhengige når de bruker dating-apper. 

Endret av Topper og daler
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke gi TS råd, da det å gi råd i relasjonsspørsmål som dette nesten er umulig. Særlig fordi jeg ikke kjenner TS’ sønn. Men på generell basis vil jeg si at det nok er enklest å treffe kvinner dersom man har et moderne og oppdatert syn på kjønn og likestilling. Har man forvillet seg inn i MAGA-land, der 50-tallets syn på kvinner er idealet, og der aktive kvinner anses som perverse og sex-avhengige, så tror jeg sjansene for å finne en partner er atskillig lavere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende.  Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst.

Har ikke snakket med han om dette men tenkte det  kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ts her. Han er ingen mammadalt.Han har bein i nesen. Flott utseende.  Han har søsken med ektefeller og barn. Jeg /vi har aldri lagt oss borti dette. Men no "maser" venner rundt om denne flotte gutten, forstår ikke hvorfor han ikke har kjæreste, han må jo kunne få hvem som helst.

Har ikke snakket med han om dette men tenkte det  kunne være hyggelig å få noen råd. Spurte han i bryllupet vi var i i helgen. Om han ville gifte seg og han svarte , jeg må jo først få meg kjæreste. Han er arbeidsom og snill. Han er nok ikke Mann med stor M. Men ein mann med stort hjerte og omsorgsfull. 

Har han flyttet ut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (3 minutter siden):

Har han flyttet ut? 

Ja, selfølgelig. For 10 år siden. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, selfølgelig. For 10 år siden. 

Det er bra. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topper og daler skrev (2 minutter siden):

Det er bra. 

Enig med deg der😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...