AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Skikkelig stram lukt. Hun er 12 nå og vært slik et år nå. Blir fortere og fortere lukt. Masserer sjampo godt, skyller godt, føner håret lett så ikke det er vått lenge. Bare et par timer etter vask lukter det. Stakkar hun blir jo fortvilet, vil ikke lukte. Noen som har erfaring? Bruker shampoo fra kerastase pr idag. Anonymkode: fe6bc...518
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Når du sier at det lukter "stamt", hva legger du i det? Blir håret fort fett? Ville tatt henne med til hudlege. Det kan være eksem, sopp eller noe annet. Anonymkode: 9a355...c95 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Hvis det er sånn at håret blir fort fett og lukter sånn talg/fett-lukt, så er det ganske normalt når barna kommer i puberteten, og der er hun kanskje nå? Anonymkode: e75f3...368 1 4
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Hun har en hvit og fin hodebunn. Ikke flass eller noe. Kanskje litt mer fett på dag 3. Vi vasker det 3 ganger pr uke nå. Anonymkode: fe6bc...518
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er sånn at håret blir fort fett og lukter sånn talg/fett-lukt, så er det ganske normalt når barna kommer i puberteten, og der er hun kanskje nå? Anonymkode: e75f3...368 Hun er sen, ingen pubertet så langt. Ihvertfall ikke kroppslig Anonymkode: fe6bc...518
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Vasker hun håret en eller to ganger? Overraskende mange som ikke vet at håret må vaskes to ganger, kanskje dette gjelder datteren din? Anonymkode: c5899...16b 4
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Begge ungene mine var sånn rett før puberteten slo inn. Det har gått seg greit til nå. Nå er de 13 og 15 og godt inne i pubertet på alle områder 🤪 Anonymkode: 1437a...037 2
Luckiness Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april Er du fysisk tilstede under hårvask? Eller gjør hun det selv? Mange barn/tenåringer er late, ser ikke hensikten med hygiene og kan fort skippe en dusj eller late som. Om så bare skylle håret for å late som om det er vasket. Ville i første omgang forsøkt å skifte sjampo i tilfelle det er noe i den som brukes som hun ikke tåler og bidrar til lukt 7
Rotemor Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april Jeg ville gjort omvendt av hva du gjør, ts. Jeg ville kjøpt shampo på apoteket uten alle de giftstoffene du tilfører hele tiden også ville jeg vasket sjeldnere og skylt oftere mens jeg ventet på time hos lege. 5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april Lukter det sånn kort tid etter at hun har vært hos frisøren og fått vasket håret også? Kjenner dere lukten, eller bare henne? Byttet shampoo? Anonymkode: d40a4...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april Prøv rensesjampo, hilsen frisør Anonymkode: 606ed...5d8 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april Hun går på svømming og der vasker hun selv, men de andre gangene gjør jeg det. Alltid to ganger. Hvilken renseshampo kan være god? Anonymkode: fe6bc...518
AnonymBruker Skrevet 20. april #14 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lukter det sånn kort tid etter at hun har vært hos frisøren og fått vasket håret også? Kjenner dere lukten, eller bare henne? Byttet shampoo? Anonymkode: d40a4...c8c Ja. Jeg kjenner lukten ja Anonymkode: fe6bc...518
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april Maria Nila purifying cleanse er bra, den renser godt uten å tørke ut håret. Ser du skriver du bruker kerastase, de også skal ha en renseshampo i sortimentet. Ellers så elsker hodebunnen variasjon, så gjerne ha f.eks. to sjampoer i dusjen som hun veksler på å bruke. Renseshampoen kan gjerne være en av de. Pluss bytte ut den du alt har Anonymkode: 606ed...5d8 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april Høres ut som om hun er på full fart inn i puberteten. Anonymkode: 84672...aca
AnonymBruker Skrevet 20. april #17 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja. Jeg kjenner lukten ja Anonymkode: fe6bc...518 Da ville jeg forsøkt en mild renseshampoo. Og husk at huden trenger litt tid på å komme seg i balanse igjen. Anonymkode: d40a4...c8c
AnonymBruker Skrevet 20. april #18 Skrevet 20. april Litt rart å bare vaske hver tredje dag hvis det faktisk lunter etter noen timer? Men til spørsmålet, min hadde også slike perioder. Head ‘n shoulders var det som tok lukten her. Og selvfølgelig hårvask hver dag. Anonymkode: a87be...7bc
AnonymBruker Skrevet 20. april #19 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Skikkelig stram lukt. Hun er 12 nå og vært slik et år nå. Blir fortere og fortere lukt. Masserer sjampo godt, skyller godt, føner håret lett så ikke det er vått lenge. Bare et par timer etter vask lukter det. Stakkar hun blir jo fortvilet, vil ikke lukte. Noen som har erfaring? Bruker shampoo fra kerastase pr idag. Anonymkode: fe6bc...518 Dette må faktisk fastlegen se og lukte på. Legger hun seg med vått hår? Hvordan lukter hodeputen? Min første tanke er at dette er sopp i hodebunnen av for mye fukt/langvarig fukt av hår som tørkes naturlig. Kan dette passe? Anonymkode: 9da28...d11 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #20 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun går på svømming og der vasker hun selv, men de andre gangene gjør jeg det. Alltid to ganger. Hvilken renseshampo kan være god? Anonymkode: fe6bc...518 Dersom hun håret to ganger, og hun fortsatt lukter, vil jeg tro det rett og slett handler om hormoner. Tenåringer på vei inn i puberteten produserer en del mer talg, som kan lukte. I tillegg vil svette generere bakterier, som gir en stram lukt når det ligger utenpå huden og blir eksponert for oksygen. Sannsynligvis vil dette gå seg til med tiden. Men jeg forstår at det er vondt for en tenåring å lukte. Stram lukt av hodebunn kan også skyldes hudsykdommer, for eksempel sopp. Er dere usikre anbefaler jeg absolutt å spandere dere på en tur til hudlege. Anonymkode: c5899...16b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå