Gå til innhold

Samboer bare trener istedenfor å hjelpe i huset

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Ett barn på 5 år, da får man tid til å trene en del. Legge det til etter hennes / i hennes leggetid (hvor dere bytter på å legge) så får begge trent hver eneste dag (om dere har lyst) Mange sitter flere timer å glor på tv etter barna er lagt, så hvis man tar en time eller to fra skjermen blir det tid til trening!

Hvor mye husarbeid kan det være med tre personer? Senk standarden litt, det må ikke skinne til enhver tid! Men selvfølgelig skal han også gjøre husarbeid. Han bor da ikke på hotell. Be han ta sin del, ikke spør han om «hjelp» det er hans ansvar også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde aldri orket et forhold med en som skulle drive å trene 4 ganger i uken! Han må vokse opp og prioritere voksentingene først! Hus, jobb og familie. Er det noe tid til over så kan han vel trene 1-2 ganger i uken. Han skal da ikke bli proff syklist eller fotballspiller.

Egoistisk og unødvendig av en voksen mann å holde på sånn!

Anonymkode: 5e776...8e9

Trening/aktivitet 8 timer i uka er jo såvidt over anbefalt aktivitetsmengde i løpet av en uke. (1 time om dagen). 

Anonymkode: 146ff...d32

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (3 minutter siden):

Ett barn på 5 år, da får man tid til å trene en del. Legge det til etter hennes / i hennes leggetid (hvor dere bytter på å legge) så får begge trent hver eneste dag (om dere har lyst) Mange sitter flere timer å glor på tv etter barna er lagt, så hvis man tar en time eller to fra skjermen blir det tid til trening!

Hvor mye husarbeid kan det være med tre personer? Senk standarden litt, det må ikke skinne til enhver tid! Men selvfølgelig skal han også gjøre husarbeid. Han bor da ikke på hotell. Be han ta sin del, ikke spør han om «hjelp» det er hans ansvar også.

Jeg er ikke helt enig i at man so ste-forelder har et ansvar for å gå inn 50% når det kommer til barnet, med mindre det er noe han ønsker selv. 

Anonymkode: 146ff...d32

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok. Så han bør sitte hjemme hele dagen? Det er ikke ensbetydende å ikke bidra fordi man trener. Hun trenger ikke vaske akkurat når han er på treningssenter. Hun kan forsøke å gjøre det beste ut av at han vil trene på Morgenen.  Og at samboer sannsynligvis har mer overskudd fordi han trener. Problemet ligger ikke i i treninga her, men fordeling av husarbeidet. Hvorfor er det så mange anti trenings personer her?

Anonymkode: 0919f...58d

Har du lest HI? TS sin kjæreste skylder på at han trener som årsak til at han ikke vil bidra med sin halvdel i sitt eget hjem. Han mener at hans trening er så viktig at TS heller får gjøre dobbel jobb hjemme. 

Jeg trener selv 4 ganger i uka og har barn som holder på med toppidrett. Det å utbasunere at partneren min må gjøre dobbel jobb hjemme fordi jeg digger terrengsykling er bare umodent og flaut. Jeg har like stort ansvar på hjemmebane som partneren min. TS sin kjæreste fremstår umoden og egosentrisk.

Anonymkode: ea7c6...594

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg fortalte samboer at jeg kunne trenge litt mer hjelp i huset. Han responderte ved å si at han "bare" trener 4 ganger i uken (han trener 2 timer om gangen de dagene, så det blir jo ganske mange timer i løpet av en uke...) jeg har en datter på 5, og det beste jeg kan gjøre er å trene 1-2 ganger i uken på en bra uke... Jeg sliter også med lav energi pga endometriose... Er det riktig at han skal etterlate meg alene med hele huset bare for at han skal få trene? Ønsker å høre forskjellige synspunkter. Jeg mener jo selv at dette er ekstremt urettferdig...

Anonymkode: c3c50...ad3

Dere kan jo trene sammen. Eks sats har barnepass så du kan la ungen leke der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du lest HI? TS sin kjæreste skylder på at han trener som årsak til at han ikke vil bidra med sin halvdel i sitt eget hjem. Han mener at hans trening er så viktig at TS heller får gjøre dobbel jobb hjemme. 

Jeg trener selv 4 ganger i uka og har barn som holder på med toppidrett. Det å utbasunere at partneren min må gjøre dobbel jobb hjemme fordi jeg digger terrengsykling er bare umodent og flaut. Jeg har like stort ansvar på hjemmebane som partneren min. TS sin kjæreste fremstår umoden og egosentrisk.

Ja, jeg har lest det og det er ganske usammenhengende. Hun har sagt hun vil ha mer hjelp. Han sier han bare trener fire ganger i uka.  Ingen sammenheng for øvrig. Han klarer jo fint å gjøre husarbeid etter ungen har lagt seg eller de andre dagene i uka 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TLR skrev (1 minutt siden):

Dere kan jo trene sammen. Eks sats har barnepass så du kan la ungen leke der 

Poenget er at TS sin kjæreste ikke gidder å bidra med sin halvdel av arbeidsoppgavene i eget hjem, og grunnen han oppgir for dette er "fordi han trener". Han mener altså at hans hobby er såpass viktig at TS alene skal ta seg av absolutt alt hjemme. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har lest det og det er ganske usammenhengende. Hun har sagt hun vil ha mer hjelp. Han sier han bare trener fire ganger i uka.  Ingen sammenheng for øvrig. Han klarer jo fint å gjøre husarbeid etter ungen har lagt seg eller de andre dagene i uka 

Sitat fra HI:

"Er det riktig at han skal etterlate meg alene med hele huset bare for at han skal få trene?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sitat fra HI:

"Er det riktig at han skal etterlate meg alene med hele huset bare for at han skal få trene?"

Ja, men hvorfor tar de ikke husarbeidet når han er hjemme da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Poenget er at TS sin kjæreste ikke gidder å bidra med sin halvdel av arbeidsoppgavene i eget hjem, og grunnen han oppgir for dette er "fordi han trener". Han mener altså at hans hobby er såpass viktig at TS alene skal ta seg av absolutt alt hjemme. 

Jeg leser ikke det samme som deg. Så hi gir rom for tolkning. 

Jeg leser at TS mener at mannen tilbringer for mye tid utenfor huset og at det er hun som tar opp at han bruker for mye tid på trening. At hun ønsker at han er mer hjemme. 

Anonymkode: 2fafe...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg leser ikke det samme som deg. Så hi gir rom for tolkning. 

Jeg leser at TS mener at mannen tilbringer for mye tid utenfor huset og at det er hun som tar opp at han bruker for mye tid på trening. At hun ønsker at han er mer hjemme. 

Anonymkode: 2fafe...ae2

Jeg tror strengt talt at både TS og kjæresten er nokså late og dårlige på å prioritere tiden sin. TS sin kjæreste mener at siden han trener 8 timer i uka så skal han få slappe av resten av tiden. Mens TS mener at siden hun har ett barn så har hun ikke tid til å trene mer enn én gang i uken. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror strengt talt at både TS og kjæresten er nokså late og dårlige på å prioritere tiden sin. TS sin kjæreste mener at siden han trener 8 timer i uka så skal han få slappe av resten av tiden. Mens TS mener at siden hun har ett barn så har hun ikke tid til å trene mer enn én gang i uken. 

😂 Kanskje det mest fornuftige i hele tråden. Det burde jo være tid til både trening for begge, husarbeid og mere til. Men når hun attpåtil klager over at hun våkner om han står opp for tidlig så er nok ikke TS heller den enkleste personen å forholde seg til. Så virker som hun ikke vil at han skal ha noe tid uten henne og alt husarbeidet som tårner seg opp hjemme 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare dele arbeidsoppgavene? Så må han gjøre sitt, uanvhengig om han er på trening først eller ikke. 

Anonymkode: 3bb83...55c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere kan ikke sammenligne trening med strikking og hobby. Ihvertfall ikke normale mengder med trening. Jeg trener for helsen min og for å komme i god form, dette gjør også barna våre i gym på skolen og fotball/håndball på fritiden. Jeg har aldri hørt om en lege som ser på dårlige måleverdier på helsesjekk, og sier at du må strikke minst en halvtime om dagen (kun psykisk helse, i såfall).

Anonymkode: 56871...4ed

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er trening en unnskyldning for å ikke gjøre husarbeid? Hvis han ikke klarer å gjøre husarbeid i tillegg til å trene så syns jeg han bør kutte ned på trening. ellers får han lage tid til husarbeid før eller etter trening. Noen menn ser på damene som gratis hushjelp, men må ha inn med teskje hva de skal bidra med. Lag liste og minn han på.

Anonymkode: 38b1c...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Lag liste og minn han på.

Anonymkode: 38b1c...83a

Er det noen grunn til at Ts skal være arbeidsleder og styre dette?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det fungerer best hvis treningsfolk finner hverandre.

Ja, jeg snakker av erfaring🏃‍♂️+🏃‍♀️💘

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hareena skrev (30 minutter siden):

Det fungerer best hvis treningsfolk finner hverandre.

Ja, jeg snakker av erfaring🏃‍♂️+🏃‍♀️💘

Å trene 2 timer 4 ganger i uka kan vel knapt kalles "treningsfolk"? Det er som noen andre påpekte såvidt over anbefalt tid i aktivitet pr uke for oss alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...