Gå til innhold

Ønsker transpersoner flest å passere som kjønnet de identifiserer seg med?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker en som er født i guttekropp men som kler seg som en jente at ingen skal tenke at vedkommende har gjennomgått et kjønnskifte? 

Er målet å bli lest som kjønnet de ønsker å være og at ingen reagerer hvis de beveger seg inn  i "feil" garderobe?

Anonymkode: 51ea7...0a1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror det ja, man kaller det "passing".

https://en.wikipedia.org/wiki/Passing_(gender)

Anonymkode: 1e8d2...dd5

Tror dere da at det er folk i den transseksuelles omgangskrets som gir  vedkommende tilbakemelding om hvorvidt folk flest vil lese hen som mann eller kvinne? For det er jo ikke sånn at jo mer en kvinne født som mann pynter seg, jo lettere er det å bli lest som kvinne.  Om de overdriver det, blir det bare rart og de får feil oppmerksomhet rundt dette.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en godt voksen transe.    Jeg lever både som mann og som dame.  Når jeg er dame vil jeg bli oppfattet som det og gli inn blant damer flest. Liker å  bruke kjoler og skjørt mesteparten av året. Jeg går da på dametoalettet og det har ikke bydd på noe problem.  I badeland bruker jeg familie/HC garderobe, om dem ikke har det blir det ikke noe besøk for meg. Er ikke lenger i jobb så den saken er grei.  Unngår å reise til lande der transer ikke er akseptert.  Vert mye i Spania som dame, veldg greit der.

Anonymkode: e2df2...815

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ønsker en som er født i guttekropp men som kler seg som en jente at ingen skal tenke at vedkommende har gjennomgått et kjønnskifte? 

Er målet å bli lest som kjønnet de ønsker å være og at ingen reagerer hvis de beveger seg inn  i "feil" garderobe?

ja, en trans (MTF) føler seg som kvinner og ønsker selvfølgelig å "passe". Jeg tror ikke at å bevege seg inn feil garderobe er hovedgrunn..

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er en godt voksen transe.    Jeg lever både som mann og som dame.  Når jeg er dame vil jeg bli oppfattet som det og gli inn blant damer flest. Liker å  bruke kjoler og skjørt mesteparten av året. Jeg går da på dametoalettet og det har ikke bydd på noe problem.  I badeland bruker jeg familie/HC garderobe, om dem ikke har det blir det ikke noe besøk for meg. Er ikke lenger i jobb så den saken er grei.  Unngår å reise til lande der transer ikke er akseptert.  Vert mye i Spania som dame, veldg greit der.

men er du trans eller transvetitt ? fordi det er en stor forkjell

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (2 minutter siden):

men er du trans eller transvetitt ? fordi det er en stor forkjell

hva er forskjellen?

Anonymkode: 448ef...c1d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

hva er forskjellen?

en transvetitt er en mann som liker å kle seg som kvinne av og til, av forskjellige grunner men har ingen ønsker om å bytte kjønn. De trives også som mann, noen er gift med damer..

en trans (transperson) er en i en mannekropp som føler seg som kvinne og hater vanligvis egen kropp. De starter vanligvis med hormoner og etter hvert blir operert for å fjerne manlige genitalia. Merk at det er også trans blant kvinner.. kvinner som føler seg som menn.. Det er vanskeligere med kirurgi da siden det er fremdeles vanskelig å konstruere en penis (som virker)
https://sml.snl.no/transvestitt

https://sml.snl.no/transperson

Endret av NatNat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (10 timer siden):

en transvetitt er en mann som liker å kle seg som kvinne av og til, av forskjellige grunner men har ingen ønsker om å bytte kjønn. De trives også som mann, noen er gift med damer..

en trans (transperson) er en i en mannekropp som føler seg som kvinne og hater vanligvis egen kropp. De starter vanligvis med hormoner og etter hvert blir operert for å fjerne manlige genitalia. Merk at det er også trans blant kvinner.. kvinner som føler seg som menn.. Det er vanskeligere med kirurgi da siden det er fremdeles vanskelig å konstruere en penis (som virker)

Det er også mange transfolk som ikke opererer underlivet, fordi det er en ganske stor operasjon. De kan lett passere som det kjønnet de føler seg som, selv om de har sine medfødte kjønnsdeler.

Anonymkode: 41a13...c32

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er også mange transfolk som ikke opererer underlivet, fordi det er en ganske stor operasjon. De kan lett passere som det kjønnet de føler seg som, selv om de har sine medfødte kjønnsdeler.

Anonymkode: 41a13...c32

Sant men de fleste jeg kjenner (har en del trans venner på facebook) valgte å operere, enda om for enkelte de gjørde det ganske sent i livet... Det er en stor operasjon og det koster. Og fra hva jeg har hørt, det er vondt i tillegg

Endret av NatNat
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (11 timer siden):

Ah, takk - jeg trodde det første het drag eller drag-queen og at transvestitt bare var et gammelt uttrykk for transperson.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (11 timer siden):

Transvestitt!!

Anonymkode: aca84...6e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Transvestitt!!

Anonymkode: aca84...6e4

ja, sorry, glemte en S ..

AnonymBruker
Skrevet
NatNat skrev (12 timer siden):

ja, en trans (MTF) føler seg som kvinner og ønsker selvfølgelig å "passe". Jeg tror ikke at å bevege seg inn feil garderobe er hovedgrunn..

Spørsmålet mitt er om en transperson har som mål at ingen skal kunne se at det har blitt gjort et kjønnsskifte?  For ofte vil det bli umulig å ikke se. Det er vel lettere om en kvinne vil være mann, eller motsatt. Det er en transperson jeg følger på tiktok som jeg nok ikke hadde gjettet at personen opprinnelig var kvinne, med mindre vi ble veldig godt kjent. 

Jeg respekterer selvfølgelig at personen identifiserer seg med annet kjønn enn medfødt,og har ingen problemer med å bruke annet fornavn, eller skifte pronomen.  Men har  transpersonen også et ønske om at jeg ikke skal se at hn ikke er født med samme kjønn som hn identifiserer seg med?

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er tanken/målet ditt med å kle deg som dame at ingen skal se at du opprinnelig er mann? For selv om du identifiserer deg som dame så skal det jo mye til for at folk faktisk ikke legger merke til at du er mann. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Spørsmålet mitt er om en transperson har som mål at ingen skal kunne se at det har blitt gjort et kjønnsskifte?  For ofte vil det bli umulig å ikke se. Det er vel lettere om en kvinne vil være mann, eller motsatt. Det er en transperson jeg følger på tiktok som jeg nok ikke hadde gjettet at personen opprinnelig var kvinne, med mindre vi ble veldig godt kjent. 

Jeg respekterer selvfølgelig at personen identifiserer seg med annet kjønn enn medfødt,og har ingen problemer med å bruke annet fornavn, eller skifte pronomen.  Men har  transpersonen også et ønske om at jeg ikke skal se at hn ikke er født med samme kjønn som hn identifiserer seg med?

for å svare din siste setning, det er avhengig om personen er åpen om fakta at hun er trans. Hvis hun skriver om dette, da er hun åpen og villig til å dele med verden. Hvis hun har aldri skrevet et ord om dette, jeg ville ikke snakke om det med henne. Noen vil holde det privat, andre ikke.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Du mener at om man ikke er psykisk sterk så bør man "velge bort" å være trans?🙄

Anonymkode: ccaf0...29a

Fjernet sitat av slettet innhold.  Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lett å se at en person er født med et annet kjønn, vet faktisk bare en person (inkludert kjendiser) der jeg ikke la merke til det. 

Anonymkode: 2ed8b...db2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du mener at om man ikke er psykisk sterk så bør man "velge bort" å være trans?🙄

Anonymkode: ccaf0...29a

ja det bør man vurdere å velge bort. Særlig hvis man er så sårbar at man ikke takler slike spørsmål som jeg stiller. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge menn som identifiserer seg som kvinne, ikke går inn på dametoaletter, damegarderober og andre plasser som er forbehold damer, så skal de bare identifisere seg som hva som helst for min del. 

Anonymkode: 98239...4f4

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...