AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Storebror er ferdig med en runde vannkopper og nå er det lillesøsters tur til å holdes hjemme en uke. Hvordan gjør jeg det med levering når lillesøster bare er 22. mnd og ikke stor nok til å vente utenfor avdelingen i sykkelvogna (som storebror på fire år fint kunne gjøre)? Er det greit å ta henne med inn på avdelingen når hun er smittsom? Tenkte på om jeg kunne ringe avdelingen og be dem møte meg i porten men tviler egentlig på at det lar seg gjøre da bemanningen er veldig begrenset på starten av dagen. Pappaen kan ikke levere da han starter på jobb før barnehagen åpner😅 Hvordan gjør man det da med levring med smittsome søsken? Anonymkode: 710b3...715
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Hvis du leverer når de er 2 eller flere på jobb,er det ingen problem å levere i døren, eller komme til porten . De har vi gjort flere ganger. Men 1 kan ikke gå fra å hjelpe , hvis vi er alene på avdelingen 😊. Anonymkode: 04236...0cf
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du leverer når de er 2 eller flere på jobb,er det ingen problem å levere i døren, eller komme til porten . De har vi gjort flere ganger. Men 1 kan ikke gå fra å hjelpe , hvis vi er alene på avdelingen 😊. Anonymkode: 04236...0cf Men hva gjør dere om dere bare er 1 da, må foreldrene bare komme inn med søskenet da eller? ts Anonymkode: 710b3...715
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Hadde bare hørt med barnehagen jeg, hvordan dere best kan løse det. Anonymkode: c8d0e...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april Du er vel uansett hjemme så da er det vel ikke noe problem å vente med å levere til alle er på jobb? Ring dem og spør når det passer dem best å møte deg ute. Anonymkode: 5ad24...8d3 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Ikke bhg ansatt, men tenker det de andre over her sier er fornuftig. Selv har jeg måtte ha med sykt søsken og levere, men da typisk «bare» febersykdom. Storebror var livredd for at lillesøster skulle smitte noen så han ville helst gå inn alene 🙈 møtte styreren i porten så hun tok han med inn. Har sett henne ta imot barn på parkeringsplassen flere ganger Anonymkode: d67b3...a67 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Vi var nettopp gjennom flere runder i barnehagen jeg jobber i. Da fikk syke søsken lov å bli med inn i garderoben, og så passet vi på at andre barn ikke oppholdt seg der i leveringstiden. Uansett tenker jeg at de ansatte hadde satt pris på at du ringte om morgenen og forklarte situasjonen og hører med dem hva de tenker er greit, så er det avklart før du kommer og dere finner en løsning som passer for alle. Anonymkode: 14b19...fe8 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april Min erfaring er at de ansatte ikke er så veldig nøye på vannkoppsmitte, siden det er en sykdom de fleste kun får én gang i livet, så de ansatte blir jo ikke smittet selv. Tror du fint kan ta med lillesøster inn, så lenge hun ikke tar på andre barn. Anonymkode: b620c...e76 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men hva gjør dere om dere bare er 1 da, må foreldrene bare komme inn med søskenet da eller? ts Anonymkode: 710b3...715 Da må du vente til vi er flere på jobb. Vi kan ikke utsette de andre barna for smitte dessverre. Anonymkode: f2ec5...233 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Storebror er ferdig med en runde vannkopper og nå er det lillesøsters tur til å holdes hjemme en uke. Hvordan gjør jeg det med levering når lillesøster bare er 22. mnd og ikke stor nok til å vente utenfor avdelingen i sykkelvogna (som storebror på fire år fint kunne gjøre)? Er det greit å ta henne med inn på avdelingen når hun er smittsom? Tenkte på om jeg kunne ringe avdelingen og be dem møte meg i porten men tviler egentlig på at det lar seg gjøre da bemanningen er veldig begrenset på starten av dagen. Pappaen kan ikke levere da han starter på jobb før barnehagen åpner😅 Hvordan gjør man det da med levring med smittsome søsken? Anonymkode: 710b3...715 Levde helt som vanlig med vannkopper vi 😅 Og det var på slutten av koronatid. Feber = hjemme (dvs tas heller ikke med på levering i bhg, skal slippe ut av huset da. Så enten måtte jeg ha barnevakt eller så ble største også hjemme), ikke feber = ble med på levering og butikk og ja ☺️ Anonymkode: 0b6f0...46b 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april Fint å ringe barnehagen først for å forsikre deg om at det ikke er noen med nedsatt immunforsvar der som ikke skal utsettes for smitte. Er det ikke det er det bare å ta lillesøster med inn i garderoben. Men begrens tida dere er der og hva hun evt tar på. Anonymkode: 34b47...676 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva gjør dere om dere bare er 1 da, må foreldrene bare komme inn med søskenet da eller? ts Anonymkode: 710b3...715 Nei, da må levere seinere 😊. Dere er jo hjemme uansett . Er som regel 2 voksne fra 08.30 . Anonymkode: 04236...0cf
AnonymBruker Skrevet 20. april #14 Skrevet 20. april Du tar selvsagt ikke med deg det syke barnet inn i garderoben , du får levere senere og få avsatte til å komme ut Anonymkode: 28c7d...f54 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hva gjør dere om dere bare er 1 da, må foreldrene bare komme inn med søskenet da eller? ts Anonymkode: 710b3...715 Nei selvsagt ikke, barnet skal ikke inn i bhg Anonymkode: 28c7d...f54 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må du vente til vi er flere på jobb. Vi kan ikke utsette de andre barna for smitte dessverre. Anonymkode: f2ec5...233 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fint å ringe barnehagen først for å forsikre deg om at det ikke er noen med nedsatt immunforsvar der som ikke skal utsettes for smitte. Er det ikke det er det bare å ta lillesøster med inn i garderoben. Men begrens tida dere er der og hva hun evt tar på. Anonymkode: 34b47...676 Vannkopper er smittsomt før de bryter ut. Så smitten har allerede vært der. De som har så nedsatt immunforsvar at de overhodet ikke tåler smitte er hjemme, de som har nedsatt immunforsvar har rutiner om forebyggende behandling etter smitte. https://www.fhi.no/sm/smittevernhandboka/sykdommer-a-a/varicella-vannkopper-og-herpes-zoster/?term=#smittemte-og-smittefrende-periode Anonymkode: 7a95f...796 2
Ny Bruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april Ikke inn i garderoben. Plutselig kommer det andre foreldre med barn som skal leveres og de blirsmittet. Mine barn med vannkopper holdt seg hjemme. Ikke var med i butikken heller.
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april Der jeg jobbet ved slike tilfeller ble det avtalt seinere levering slik at en kunne komme å møtte i døra å ta mot. Men kan jo si det her i huset trodde vi yngste hadde hadde 2 prikker på armen , vi trodde det var innsektstikke var i bhg, en stund etter var storebror full av vannkopper. Så mange blir nok sendt i bhg også med vannkopper fordi de har så få prikker at foreldre tror det er noe annet Anonymkode: d1eb9...36e 2
AnonymBruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april Vi avtaler at vi kommer og møter barnet ved døra eller porten, og at de ikke går inn i garderoben. Det betyr at foreldrene må vente med å levere til vi er to på jobb, fordi vi ikke kan gå i fra. Stort sett så trenger en ikke å være så redd for smitte fra vannkopper, og det smitter som regel mellom barna uansett. Men fordi det kan være alvorlig for enkelte grupper, har vi rutine med at vi er strenge på dette likevel. Hvis det er noen som av en eller annen grunn må levere tidlig en dag, f.eks. om barnet med vannkopper har en tidlig legetime eller noe, så finner vi en løsning på det uten å være helt firkantet. Snakk med deres barnehage om hvordan de pleier å gjøre på det. Det er en vanlig problemstilling, så de har sikkert en rutine på det Anonymkode: 42ef6...ef1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå