AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:53 #1 Del Skrevet søndag kl 17:53 Hei, er det noen her som har vært/ er på AAP? Hvor lenge har dere vært, hva er dere syke av, hva har dere blitt bedt av NAV om å gjøre for å avklares? Jeg har vært på AAP i 14 måneder og ikke hørt noe fra NAV... Får svar hvis jeg spør om noe, men ellers ingenting. Har/hadde dere mye kontakt med veileder? Anonymkode: 4c31f...d24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:11 #2 Del Skrevet søndag kl 18:11 Folk vil jo ha behov for ulik oppfølging. Virker som du ikke er der nå at du har behov for tiltak og avklaring? Du er vel mest sannsynlig i behandling og har muligens en arbeidsgiver du skal tilbake til dersom du blir bedre? Anonymkode: f24df...5a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:12 #3 Del Skrevet søndag kl 18:12 Jeg gikk ett år sykemeldt, 0,5 år dagpenger fordi jeg ikke fikk aap uten diagnose, 4år aap, 2 år forlengelse aap og 0,5 år corona ekstra aap. Så fra jeg søkte til innvilget trygd gikk det ett år (fikk avslag først). Bare å stålsette seg! Hva er avtalen din med nav da, har du diagnose? Venter du på behandling eller skal du i arbeidsutprøving? Anonymkode: 958e9...3db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:15 #4 Del Skrevet søndag kl 18:15 Jeg har en psykisk lidelse som er ferdigbehandlet, det vurderes at jeg ikke kan bli bedre. Har avsluttet arbeidsforholdet da det ikke var mulig for meg å gå tilbake dit. Går nå bare til fysioterapeut for å ikke ha så mye smerter, vedlikeholdsbehandling. Anonymkode: 4c31f...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:17 #5 Del Skrevet søndag kl 18:17 Har vært på aap i snart 12 år (med ett par perioder med sosialstønad innimellom). Har diagnose (kompleks ptsd, agorafobi og panikklidelse). Har i disse 12 årene vært mye innlagt og i behandling. Har også prøvd ett par deltidsjobber men ikke klart å stå i det noe særlig lenge Først nå har de tatt opp det med ufør så blir å søke til høsten mest sannsynlig. Anonymkode: 169f7...e7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet søndag kl 18:19 #6 Del Skrevet søndag kl 18:19 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hei, er det noen her som har vært/ er på AAP? Hvor lenge har dere vært, hva er dere syke av, hva har dere blitt bedt av NAV om å gjøre for å avklares? Jeg har vært på AAP i 14 måneder og ikke hørt noe fra NAV... Får svar hvis jeg spør om noe, men ellers ingenting. Har/hadde dere mye kontakt med veileder? Anonymkode: 4c31f...d24 Det var dårlig. Det burde du klage på. De skal jo følge deg opp! 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #7 Del Skrevet søndag kl 18:22 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har vært på aap i snart 12 år (med ett par perioder med sosialstønad innimellom). Har diagnose (kompleks ptsd, agorafobi og panikklidelse). Har i disse 12 årene vært mye innlagt og i behandling. Har også prøvd ett par deltidsjobber men ikke klart å stå i det noe særlig lenge Først nå har de tatt opp det med ufør så blir å søke til høsten mest sannsynlig. Anonymkode: 169f7...e7a Ganske like diagnoser som meg da. Har du opplevd at NAV har presset deg på noe tidspunkt? Redd for at det plutselig skal komme noe skummelt som arbeidsutprøving eller noe. Anonymkode: 4c31f...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:22 #8 Del Skrevet søndag kl 18:22 7 år på AAP før jeg søkte uføretrygd. Gikk i behandling før jeg kom inn i NAV systemet og fortsatte ut AAP og flere år som ufør. Kunne ha søkt uføretrygd mye tidligere men jeg ville ikke gi opp håpet om å komme meg ut i arbeid. Hadde nok kontakt med saksbehandler jevnt og trutt. Hovedsakelig i forbindelse med forlengelse av AAP. Husker ikke om det var hver 6. måned eller mindre. Hadde møter her og der. Saksbehandler hadde kontakt med fastlege og behandler for oppdateringer. Det er rart av deg å avslutte et tiltak uten å være i dialog med NAV først. Kravet for AAP er å være i et tiltak. Anonymkode: 0cb13...e13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:23 #9 Del Skrevet søndag kl 18:23 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 7 år på AAP før jeg søkte uføretrygd. Gikk i behandling før jeg kom inn i NAV systemet og fortsatte ut AAP og flere år som ufør. Kunne ha søkt uføretrygd mye tidligere men jeg ville ikke gi opp håpet om å komme meg ut i arbeid. Hadde nok kontakt med saksbehandler jevnt og trutt. Hovedsakelig i forbindelse med forlengelse av AAP. Husker ikke om det var hver 6. måned eller mindre. Hadde møter her og der. Saksbehandler hadde kontakt med fastlege og behandler for oppdateringer. Det er rart av deg å avslutte et tiltak uten å være i dialog med NAV først. Kravet for AAP er å være i et tiltak. Anonymkode: 0cb13...e13 Jeg har ikke avsluttet noe tiltak, har ikke vært i noe tiltak. Anonymkode: 4c31f...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet søndag kl 18:29 #10 Del Skrevet søndag kl 18:29 (endret) Sliter med problemer knyttet til min bekhterevs. Har i tillegg alvorlig søvnapne, og er autist. Deltok på et 8 ukers rehabiliteringsopphold da jeg gikk sykemeldt. De konkluderte med en viss uføreprosent. Etter jeg havnet på aap ble jeg sendt på arbeidsavklaring. Var da utplassert 8 uker i en bedrift. De konkluderte med 0 restarbeidsevne i ethvert yrke. Søkte nylig ufør, etter 1år på AAP. Endret søndag kl 18:32 av Abra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:32 #11 Del Skrevet søndag kl 18:32 Abra skrev (1 minutt siden): Sliter med problemer knyttet til min bekhterevs. Har i tillegg alvorlig søvnapne, og er autist. Deltok på et 8 ukers rehabiliteringsopphold da jeg gikk sykemeldt. De konkluderte med en viss uføreprosent. Etter jeg havnet på aap ble jeg sendt arbeidsavklaring. Var da utplassert 8 uker i en bedrift. De konkluderte med 0 restarbeidsevne i ethvert yrke. Søkte nylig ufør, etter 1år på AAP. Hva gjorde du da du var utplassert i bedrift? Var det greit/skummelt/noe annet? Anonymkode: 4c31f...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet søndag kl 18:35 #12 Del Skrevet søndag kl 18:35 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva gjorde du da du var utplassert i bedrift? Var det greit/skummelt/noe annet? Anonymkode: 4c31f...d24 Jobbet på et lager. Skulle være 4 timer 3 dager i uken. Men måtte dra hjem tidligere hver dag pga smerter. Hadde forholdsvis enkle arbeidsoppgaver. Tiltaket ble også avsluttet litt før, de så ingen grunn til å tvinge meg gjennom alle ukene da de så hvor mye jeg slet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:38 #13 Del Skrevet søndag kl 18:38 Mye av ansvaret ligger hos deg, i den grad at du må følge opp, komme med forslag til tiltak eller behandling osv. Anonymkode: bc294...eaf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:39 #14 Del Skrevet søndag kl 18:39 Ufør pga ulykke. Ble påkjørt bakfra av en trailer, jeg stod stille, trailer 80+. Først sykmelt i 1 år, litt frem og tilbake. Så på aap i 3 år. Mye utredninger for å bekrefte skadder jeg hadde fått etter ulykka fikk 30% medisinsk , prøvde meg ut i forskjellige jobber, sendt på forskjellige avklaring bedrifter. Fikk først 80% ufør, så jobbet litt som vikar i 20%. Men endte etter 6 år med 100% ufør pga smerter i nakke, hukommelse vansker osv Anonymkode: 52802...341 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:41 #15 Del Skrevet søndag kl 18:41 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ufør pga ulykke. Ble påkjørt bakfra av en trailer, jeg stod stille, trailer 80+. Først sykmelt i 1 år, litt frem og tilbake. Så på aap i 3 år. Mye utredninger for å bekrefte skadder jeg hadde fått etter ulykka fikk 30% medisinsk , prøvde meg ut i forskjellige jobber, sendt på forskjellige avklaring bedrifter. Fikk først 80% ufør, så jobbet litt som vikar i 20%. Men endte etter 6 år med 100% ufør pga smerter i nakke, hukommelse vansker osv Anonymkode: 52802...341 Så leit å høre, håper du har akseptable dager nå ❤ Anonymkode: 4c31f...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:45 #16 Del Skrevet søndag kl 18:45 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg har ikke avsluttet noe tiltak, har ikke vært i noe tiltak. Anonymkode: 4c31f...d24 Behandling er et tiltak. Har du ikke gått i noe tiltak så er det rart at du i det hele tatt mottar AAP, for tiltak er et krav for å få AAP. Det er hele poenget med AAP. Anonymkode: 0cb13...e13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:46 #17 Del Skrevet søndag kl 18:46 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hei, er det noen her som har vært/ er på AAP? Hvor lenge har dere vært, hva er dere syke av, hva har dere blitt bedt av NAV om å gjøre for å avklares? Jeg har vært på AAP i 14 måneder og ikke hørt noe fra NAV... Får svar hvis jeg spør om noe, men ellers ingenting. Har/hadde dere mye kontakt med veileder? Anonymkode: 4c31f...d24 Jeg ble psyk pga. arbeidsmiljø, hadde kptsd fra før som jeg delvis fungerte på tross av. Lasset veltet når jobben var psykisk skadelig, jeg fikk agorafobi med panikk. Jeg fikk på aap i 7 år til sammen. Først 4 år med bare aap. Da gikk jeg i behandlinger og ulike tiltak. Var på noe kursopplegg i kombinasjon med avklaring, rehabilitering, div. evnevurderinger. Jeg fikk ta utdanning i 2 år, og jeg hadde praksisplass. De siste 3 årene fant jeg meg en arbeidsplass som ansatte meg og lot meg prøve å jobbe så mye jeg klarte. Jobbet meg opp fra 50% til 80% på de årene. Med 80% jobb klarte jeg meg selv og trengte ikke lenger noe oppfølging fra nav. Var i ulike behandlinger i 6 av de 7 årene. Dette kom ikke av seg selv! Jeg ble kalt inn til møte med rådgiver i nav ganske tidlig, og vi samarbeidet om å finne egnede behandlinger og tiltak. Når noe var prøvd tok vi en evaluering og fant noe nytt. Jeg gjorde selv research og foreslo masse. Rådgiveren min var nydelig, hun jobbet hardt for å få innvilget det jeg ønsket, spesielt utdanning. Det tok 2 år med søknader og klager før jeg fikk det innvilget. Hun var også en svært god støtte og "advokat" for meg når jeg var i den betalte jobben. Det kan nemlig bli mye krøll når man ikke jobber en fast prosent. Mitt inntrykk er at selv om man kan møte på en god rådgiver som faktisk vil hjelpe deg, så må du gjøre en innsats selv og være veldig på, for oppdragsmengden deres er skyhøy. Du får ikke ordentlig hjelp om du ikke jobber for det selv. Anonymkode: c23d1...759 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:51 #18 Del Skrevet søndag kl 18:51 Det kan være TS er i en aldersgruppe som ikke er prioritert, og da kan det bli sånn. Nav har selvsagt et ansvar for å følge opp og veilede, men man har også et selv et ansvar i sin egen sak. Jeg ville bedt om et fysisk møte for å legge en plan. Anonymkode: 3951f...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:02 #19 Del Skrevet søndag kl 19:02 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg ble psyk pga. arbeidsmiljø, hadde kptsd fra før som jeg delvis fungerte på tross av. Lasset veltet når jobben var psykisk skadelig, jeg fikk agorafobi med panikk. Jeg fikk på aap i 7 år til sammen. Først 4 år med bare aap. Da gikk jeg i behandlinger og ulike tiltak. Var på noe kursopplegg i kombinasjon med avklaring, rehabilitering, div. evnevurderinger. Jeg fikk ta utdanning i 2 år, og jeg hadde praksisplass. De siste 3 årene fant jeg meg en arbeidsplass som ansatte meg og lot meg prøve å jobbe så mye jeg klarte. Jobbet meg opp fra 50% til 80% på de årene. Med 80% jobb klarte jeg meg selv og trengte ikke lenger noe oppfølging fra nav. Var i ulike behandlinger i 6 av de 7 årene. Dette kom ikke av seg selv! Jeg ble kalt inn til møte med rådgiver i nav ganske tidlig, og vi samarbeidet om å finne egnede behandlinger og tiltak. Når noe var prøvd tok vi en evaluering og fant noe nytt. Jeg gjorde selv research og foreslo masse. Rådgiveren min var nydelig, hun jobbet hardt for å få innvilget det jeg ønsket, spesielt utdanning. Det tok 2 år med søknader og klager før jeg fikk det innvilget. Hun var også en svært god støtte og "advokat" for meg når jeg var i den betalte jobben. Det kan nemlig bli mye krøll når man ikke jobber en fast prosent. Mitt inntrykk er at selv om man kan møte på en god rådgiver som faktisk vil hjelpe deg, så må du gjøre en innsats selv og være veldig på, for oppdragsmengden deres er skyhøy. Du får ikke ordentlig hjelp om du ikke jobber for det selv. Anonymkode: c23d1...759 Så fantastisk å høre ❤❤❤ Anonymkode: 4c31f...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:10 #20 Del Skrevet søndag kl 19:10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei, er det noen her som har vært/ er på AAP? Hvor lenge har dere vært, hva er dere syke av, hva har dere blitt bedt av NAV om å gjøre for å avklares? Jeg har vært på AAP i 14 måneder og ikke hørt noe fra NAV... Får svar hvis jeg spør om noe, men ellers ingenting. Har/hadde dere mye kontakt med veileder? Anonymkode: 4c31f...d24 Viktig å være på egen sak, du må be om ett møte kan ikke alltid sitte på gjerde. Jeg gikk på aap knappe 3 år før jeg måtte søke ufør da det ikke var mer jeg kunne gjøre for å klare øke inntektsevnen. Fikk en ME diagnose under aap. Jeg har egentlig ikke blitt bedt om nav om noe men jeg har prøvd alt mulig i egen regi. Det eneste jeg fikk hjelp av nav med var å bli avklart opp mot jobb. Såkalt arbeidsavklaring via ett tiltak nav stod for. Jo tetter kontakt med nav og klarer avtaler, jo fortere blir du avklart. Anonymkode: a600d...bff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå