AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Jeg skal ta turen til Svinesund i morgen og trenger tips til hva jeg skal handle. Dette er lista så langt: - MME - Egg - Kyllingnuggets, men usikker på merke. Kom gjerne med tips. - Kvarg - Gresk yoghurt - Kyllingfileter - Pepsi Max og andre typer brus Anonymkode: 26cb4...386
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Hvetemel og havregryn er rimelig der, og drikke. Kyllingfileten er vannete og ekkel sammenlignet med i Norge så den ville jeg styrt unna. Bacon er billig Frukt og grønt syntes jeg var dyrere enn i Norge. Masse god juice og te Anonymkode: 9accf...96c
jegerrinne Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april (endret) Husholdnings ost( der vi handler hadde de nå for 69 kr kg) Cider Øl Juice Tea(har mer utvalg) sukker hvete mel, Kalkun pålegg ( der vi pleier 14 kr pakningen) Salte knoker Så ser jeg litt hva de har på tilbud. Så her hadde de 10 varer fra Santa Maria for 100kr, var da en kunne plukke fra sortemanget til Santa maria Endret 20. april av jegerrinne
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Hvis vi handler i Sverige så prioriterer vi; Forskjellige typer mel, hovedsaklig hvetemel og havre. Melk, både kumelk og havremelk. Ost - mest fordi samboeren min er svensk og vil ha en viss type ost, usikker på om den er særlig billigere enn i Norge. Snus (samboeren). Godis (meg). Forskjellig rødt kjøtt som biff, oksehale, kjøttdeig osv. Belgfrukter. Mener å huske at både glutenfrie og laktosefrie produkter også er billigere i Sverige. Anonymkode: 3423b...fe7
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Vi handler i Sverige annenhver uke. Normal handleliste er • Pepsi Max • Karbonadedeig • Kyllingfilet • Grillmat på denne tiden av året • Melk • Smør • Cottage Cheese • Gresk yoghurt • Pastasauser og pizzasauser • Strimlet skinke • Pepperoni • Svinefilet • Ost • Vaskemiddel og tøymyker • Oppvaskpulver og glansemiddel samt salt til oppvaskmaskinen • Toalettpapir og tørkepapir • Evt. godteri Kjøper kun denne kyllingfileten da den er 100% kylling. Fint kjøtt, smaker godt og ikke tilsatt vann eller salt slik de andre er. Anonymkode: b10aa...9ea
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi handler i Sverige annenhver uke. Normal handleliste er • Pepsi Max • Karbonadedeig • Kyllingfilet • Grillmat på denne tiden av året • Melk • Smør • Cottage Cheese • Gresk yoghurt • Pastasauser og pizzasauser • Strimlet skinke • Pepperoni • Svinefilet • Ost • Vaskemiddel og tøymyker • Oppvaskpulver og glansemiddel samt salt til oppvaskmaskinen • Toalettpapir og tørkepapir • Evt. godteri Kjøper kun denne kyllingfileten da den er 100% kylling. Fint kjøtt, smaker godt og ikke tilsatt vann eller salt slik de andre er. Anonymkode: b10aa...9ea Glemte å nevne annet pålegg og småtteri. Kjøper som regel brød der også. Brød fra Råde Bakeri koster 50-55 her i Norge, på Nordby og Svinesund koster det 30 kroner. Helt latterlig! Ingen tvil om at norske butikker tar mye i profitt! Anonymkode: b10aa...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Soyasaus, 70 kr for en hel liter Kikkoman Lønnesirup, under 50 kr flaska Egg krydder er ofte på godt tilbud (kjøper gjerne italiensk krydder i melkekartong) Anonymkode: 70abc...ba0
AnonymBruker Skrevet 21. april #8 Skrevet 21. april Tusen takk for mange hode tips! Anonymkode: 26cb4...386
AnonymBruker Skrevet 21. april #9 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Soyasaus, 70 kr for en hel liter Kikkoman Lønnesirup, under 50 kr flaska Egg krydder er ofte på godt tilbud (kjøper gjerne italiensk krydder i melkekartong) Anonymkode: 70abc...ba0 Kikoman til 70kr er super billig! Takk for tips! Anonymkode: 26cb4...386
AnonymBruker Skrevet 21. april #10 Skrevet 21. april jegerrinne skrev (15 timer siden): Husholdnings ost( der vi handler hadde de nå for 69 kr kg) Cider Øl Juice Tea(har mer utvalg) sukker hvete mel, Kalkun pålegg ( der vi pleier 14 kr pakningen) Salte knoker Så ser jeg litt hva de har på tilbud. Så her hadde de 10 varer fra Santa Maria for 100kr, var da en kunne plukke fra sortemanget til Santa maria Får sikkert ikke kjøpt øl og cider i dag men det er definitivt billigere der. Anonymkode: 26cb4...386
AnonymBruker Skrevet 21. april #11 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får sikkert ikke kjøpt øl og cider i dag men det er definitivt billigere der. Anonymkode: 26cb4...386 På butikken får du jo kjøpt. Systembolaget er stengt. Anonymkode: d2887...13b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #12 Skrevet 21. april Jeg kjøper alltid drikke (brus og saft), kjøtt, toalettpapir/Tørkepapir,vaskemidler, hygieneartikler, gresk yoghurt, glutenfritt (cøliaki) og godbiter til hunden når jeg er der. Frukt og grønt kjøper jeg sjelden, dyrere enn hjemme ofte og dårligere kvalitet. Anonymkode: 2ab10...d6b
AnonymBruker Skrevet 21. april #13 Skrevet 21. april Salt/lettsalta flesk billig. Kan brukes i stedet for bacon om man ikke vil ha røkt smak. Flesk og duppe! Eller tilbehør! Anonymkode: 9dd82...4a3
jegerrinne Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Får sikkert ikke kjøpt øl og cider i dag men det er definitivt billigere der. Anonymkode: 26cb4...386 Får kjøpt på butikken. Går dom folke øl osv
K.B. Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april Pålegg er generelt mye billigere, skinke, salami og spesielt ost. Svensk kylling er helt fin den, men kjøp fersk og IKKE kjøp merket: gullfuglen. Det er nesten lettere å liste opp hva som ikke er billigere: Juice, hygieneprodukter som tannkrem, bind osv. matolje har blitt en god del dyrere, men de har mye bedre utvalg da. Nesten alt er noe billigere eller vesentlig mye billigere enn i Norge. Så er det dette med utvalget da, det er nesten like viktig som prisen, de er så mange flere produkter å velge mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå