AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Min nærmeste venninne har kanskje en eksmann fra helvete, eller er det normalen? Hun har alltid de verste tingene å komme med når det gjelder denne gærningen av en eks hun har. Det nye nå var at han hadde blitt fly forbanna fordi deres yngste måtte gå på sfo ett helt år til, barnet skal gå på sfo ut fjerde klasse. Han blir forbanna fordi da må han betale 1500kr mer i barnebidrag hver måned. Han har da sendt truende smser og skjelt ut barnet på samvær. Og sagt at dette er noe venninna mi gjør for å presse ut mest mulig penger av han, ikke fordi barnet trenger SFO ett år til. Hun jobber lange dager og barnet er ikke selvstendig nok til å være alene hjemme enda. Han er av typen som mener at barnebidrag bør være frivillig og at ordningen er ett overgrep slik den er i dag. Finnes det flere sånne crazy ekser der ute? Jeg føler nesten at jeg har skutt gullfuglen når jeg hører om sånne, selvom jeg har en helt normal mann… Anonymkode: a51cf...7b3
SPOCA Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Jada, det finnes nok av dem, men vil ikke nødvendigvis si det er vanlig. Det finnes også kvinnelige ekser som ikke er helt i vater, slik som eksen til min mann. Hun holdt på med samværssabotasje i en årrekke, men måtte gi seg da far vant frem, og hun ble redd for å bli sett etter i kortene av barnevernet (far truet ikke med barnevernet, men skolen og andre instanser begynte å rasle med sablene grunnet hennes ekstremt spesielle oppførsel mot alt og alle, hvilket fikk henne til å roe seg ned en del). 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Min far ville tenne på huset med min mor, da hans ekskone, og oss barna hjemme, samt hybelboere. Alle måtte flytte ut, og det var reel fare ved i hvert fall to anledninger. Full politisak og veldig ekkelt. Jeg sliter enda med dette med brann på grunn av det, rundt 35 år etter. Jeg var liten så vi ble prøvd skjermet, men blitt fortalt en del i voksen alder. (Jeg fikk selv en sånn trussel per telefon som barn, men er jo ikke hans eks, men hans datter.) Han skrev også skjellsord på husveggen som jeg som voksen har sett bilde av. Naboen ringte min mor på jobb og vi barna fikk ikke komme hjem før hun egenhendig hadde malt over det. Hun ville ikke vi skulle se det og dras inn i konflikten. Det var trusler, vold, rettssaker, og mye annet, som jeg ikke skal dele så mye mer av, for det kan bli for gjenkjennelig, men han var ekstrem av en annen karakter, og holdt på i hele min barndom. Det finnes mange grusomme mennesker, samtidig som det også finnes mange fantastiske. Jeg prøver å komme meg over traumene og ikke la disse grusomme menneskene ha for mye makt i livet mitt. Det tror jeg er lurt å prøve på for alle. Anonymkode: d872b...151 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Min far ville tenne på huset med min mor, da hans ekskone, og oss barna hjemme, samt hybelboere. Alle måtte flytte ut, og det var reel fare ved i hvert fall to anledninger. Full politisak og veldig ekkelt. Jeg sliter enda med dette med brann på grunn av det, rundt 35 år etter. Jeg var liten så vi ble prøvd skjermet, men blitt fortalt en del i voksen alder. (Jeg fikk selv en sånn trussel per telefon som barn, men er jo ikke hans eks, men hans datter.) Han skrev også skjellsord på husveggen som jeg som voksen har sett bilde av. Naboen ringte min mor på jobb og vi barna fikk ikke komme hjem før hun egenhendig hadde malt over det. Hun ville ikke vi skulle se det og dras inn i konflikten. Det var trusler, vold, rettssaker, og mye annet, som jeg ikke skal dele så mye mer av, for det kan bli for gjenkjennelig, men han var ekstrem av en annen karakter, og holdt på i hele min barndom. Det finnes mange grusomme mennesker, samtidig som det også finnes mange fantastiske. Jeg prøver å komme meg over traumene og ikke la disse grusomme menneskene ha for mye makt i livet mitt. Det tror jeg er lurt å prøve på for alle. Anonymkode: d872b...151 Stakkars dere, hvordan går det med moren din? ❤️ Anonymkode: 8f632...341 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Har vel bare opplevd en crazy eks. Vi hadde et forhold uten konflikter, og hun virket som verdens snilleste dame, så jeg ble temmelig overrasket over at hun prøvde å ødelegge livet mitt når jeg avsluttet forholdet med å komme med falsk anmeldelse. Har vel fått meg til å innse at en ikke kan stole på noen, uansett hvor genuine og snille de virker, for hvem folk er innerst inne er det ingen andre enn de selv som vet Anonymkode: cbf17...fd6 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars dere, hvordan går det med moren din? ❤️ Anonymkode: 8f632...341 Hun har slitt, men holdt seg i gode jobber ut yrkeslivet og klatret karrieremessig. Særlig i oppveksten vår ble det for mye for henne, så hun tok en del utover oss barna, men ikke så galt som vår far da. Hun har likevel klart seg veldig bra, tross till tider sterk angst og OCD. Jeg har som voksen fått en fantastisk stefar, så hun har funnet seg en kjempefin mann ❤️ Det har vært utrolig tøft, og vi sliter med traumer i varierende grad alle sammen (både mor, og oss barna). Kan nok si litt ulikt om min mor, men at hun prøvde å skjerme oss barna så godt hun kunne, det gjorde hun virkelig. Jeg vet nok ikke alt den dag i dag, men det får være opp til henne om hun vil dele eller ei. Anonymkode: d872b...151 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun har slitt, men holdt seg i gode jobber ut yrkeslivet og klatret karrieremessig. Særlig i oppveksten vår ble det for mye for henne, så hun tok en del utover oss barna, men ikke så galt som vår far da. Hun har likevel klart seg veldig bra, tross till tider sterk angst og OCD. Jeg har som voksen fått en fantastisk stefar, så hun har funnet seg en kjempefin mann ❤️ Det har vært utrolig tøft, og vi sliter med traumer i varierende grad alle sammen (både mor, og oss barna). Kan nok si litt ulikt om min mor, men at hun prøvde å skjerme oss barna så godt hun kunne, det gjorde hun virkelig. Jeg vet nok ikke alt den dag i dag, men det får være opp til henne om hun vil dele eller ei. Anonymkode: d872b...151 Korleis gjekk det med far din? Måtte han ta ansvar for handlingane sine? Anonymkode: 20429...6bb
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Skulle vært interessant å hørt alle disse «gærne eksene» sine beskrivelser av sine ekser. Sannheten har alltid 3 sider. Partene sine og sannheten. Anonymkode: c2fac...54e 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Korleis gjekk det med far din? Måtte han ta ansvar for handlingane sine? Anonymkode: 20429...6bb Han sitter alene, full i lån. Drikker en del vet jeg. Jeg har ingen kontakt, men et søsken inviterer til jul og bursdag. (Så grei er ikke jeg..) Utover det har han ingen. Han var i jobb, men ingen nettverk der, og ikke likt, så han mistet jobben på slutten av karrieren (av flere årsaker som har vært i media så kan ikke si mer). Så den makten han hadde når jeg vokste opp finnes ikke lengre. Han har kommet med trusler til meg som voksen, og jeg bare ler av ham, selv om jeg kjenner på det i magen. Jeg vet han ikke er farlig nå. Han er en stusslig pensjonist, med et skikkelig kjipt liv. Trist, men ikke overraskende når en oppfører seg og brenner broer til både barn og andre i familien. Han har ellers ikke måttet ta noe ansvar, som i at han er domfelt for noe større. Anonymkode: d872b...151
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min far ville tenne på huset med min mor, da hans ekskone, og oss barna hjemme, samt hybelboere. Alle måtte flytte ut, og det var reel fare ved i hvert fall to anledninger. Full politisak og veldig ekkelt. Jeg sliter enda med dette med brann på grunn av det, rundt 35 år etter. Jeg var liten så vi ble prøvd skjermet, men blitt fortalt en del i voksen alder. (Jeg fikk selv en sånn trussel per telefon som barn, men er jo ikke hans eks, men hans datter.) Han skrev også skjellsord på husveggen som jeg som voksen har sett bilde av. Naboen ringte min mor på jobb og vi barna fikk ikke komme hjem før hun egenhendig hadde malt over det. Hun ville ikke vi skulle se det og dras inn i konflikten. Det var trusler, vold, rettssaker, og mye annet, som jeg ikke skal dele så mye mer av, for det kan bli for gjenkjennelig, men han var ekstrem av en annen karakter, og holdt på i hele min barndom. Det finnes mange grusomme mennesker, samtidig som det også finnes mange fantastiske. Jeg prøver å komme meg over traumene og ikke la disse grusomme menneskene ha for mye makt i livet mitt. Det tror jeg er lurt å prøve på for alle. Anonymkode: d872b...151 😨 Anonymkode: a51cf...7b3
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Han sitter alene, full i lån. Drikker en del vet jeg. Jeg har ingen kontakt, men et søsken inviterer til jul og bursdag. (Så grei er ikke jeg..) Utover det har han ingen. Han var i jobb, men ingen nettverk der, og ikke likt, så han mistet jobben på slutten av karrieren (av flere årsaker som har vært i media så kan ikke si mer). Så den makten han hadde når jeg vokste opp finnes ikke lengre. Han har kommet med trusler til meg som voksen, og jeg bare ler av ham, selv om jeg kjenner på det i magen. Jeg vet han ikke er farlig nå. Han er en stusslig pensjonist, med et skikkelig kjipt liv. Trist, men ikke overraskende når en oppfører seg og brenner broer til både barn og andre i familien. Han har ellers ikke måttet ta noe ansvar, som i at han er domfelt for noe større. Anonymkode: d872b...151 Litt sjokkert over at han ikke er dømt for noe, etter alt han gjorde😨 Ganske sykt Anonymkode: a51cf...7b3
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april SPOCA skrev (3 timer siden): Jada, det finnes nok av dem, men vil ikke nødvendigvis si det er vanlig. Det finnes også kvinnelige ekser som ikke er helt i vater, slik som eksen til min mann. Hun holdt på med samværssabotasje i en årrekke, men måtte gi seg da far vant frem, og hun ble redd for å bli sett etter i kortene av barnevernet (far truet ikke med barnevernet, men skolen og andre instanser begynte å rasle med sablene grunnet hennes ekstremt spesielle oppførsel mot alt og alle, hvilket fikk henne til å roe seg ned en del). Jeg trur det finnes nok av crazy ekser, både menn og kvinner. Positivt at hun har roet seg litt ned nå. Håper hun holder seg rolig. Det er så trist med kvinner som driver samværssabotasje. Hvorfor vil man barna sine så vondt Anonymkode: a51cf...7b3
Trolltunge Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skulle vært interessant å hørt alle disse «gærne eksene» sine beskrivelser av sine ekser. Sannheten har alltid 3 sider. Partene sine og sannheten. Anonymkode: c2fac...54e Tja, min eks brydde seg ikke om sannheten. Den (hans versjon) varierte etter publikum, situasjon og hva som passet hans agenda der og da, som i hovedsak var å gjøre mitt liv så vanskelig som mulig. Å hevne seg var det viktigste, ikke sannheten. Problemet med å lyve mye er at det er fryktelig vanskelig å huske hva man tidligere har sagt til hvem, så etterhvert gikk han på så mange smell angående det at han mistet troverdighet overalt. Inntil det skjedde klarte han å skape veldig mye ugreit. Ikke bare for meg. En søt ung nyutdannet lærer mistet blant annet jobben sin fordi hun bet på hans løgner og handlet overilt, for så å lyve da dette vokste henne over hodet og hun fikk panikk. Hele familien min har fremdeles dype arr etter alt han fant på. Om jeg skulle fortelle alt han sa og gjorde ville det blitt en bok jeg ikke orker å skrive. Jeg er bare glad for at han ikke har troverdighet igjen angående noen mennesker som betyr noe for meg nå. Dermed har han heller ingen makt til å lage mer problemer. Det mest riktige jeg gjorde i dette var å ikke argumentere mot noe han sa til noen, og la ham felle seg selv med nettet av løgner som til slutt ble for komplisert å holde orden på for ham selv. Det han hevnet seg angående var å miste kontrollen over meg. Det kunne han ikke akseptere. Jeg var hans eiendom slik han så det. Nå når jeg ser tilbake synes jeg mest synd på ham, og tenker at historien om skorpionen og skilpadden beskriver det hele godt. Man er den man er. 1
SPOCA Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg trur det finnes nok av crazy ekser, både menn og kvinner. Positivt at hun har roet seg litt ned nå. Håper hun holder seg rolig. Det er så trist med kvinner som driver samværssabotasje. Hvorfor vil man barna sine så vondt Anonymkode: a51cf...7b3 Ja, heldigvis. Det roet seg betraktelig etter at jeg kom inn i bildet (merkelig nok).
AnonymBruker Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april At han ikke vil betale 1500 ekstra i måneden for Sfo for en fjerdeklassing er da ikke galskap. Han har jo sikkert bare ikke pengene, samme hvor praktisk det skulle være for mora at ungen er noen timer der. Enkelte kvinner forstår jo bare ikke at menn ikke kan trylle frem penger. Anonymkode: 2f05d...3ba
AnonymBruker Skrevet 21. april #16 Skrevet 21. april Eksen til en god venn av meg løy på seg leukemi. Dama var klin gærn og kom med så mange løgner for at folk skulle synes synd på henne. Hun gikk så langt at hun skinnet håret av seg, og da hun lå på sykehuset for kreftbehandling når sannheten var at hun var innlagt på psykiatrisk. Hun påstod også at hun hadde vært på en båt og sprengt den i fillebiter, men det verste med den historien var at det skulle visst nok ha vært et barn om bord. Jeg vet ikke om det historien er sann, eller ikke. Men hun var nok truende til å gjøre noe slikt. Hun kom fra ei lita bygd på Sunnmøre. Etterhvert klarte hun å få seg to barn selv med en lastebilsjåfør. Enden på visa var at hun ble gjennomskuet og flyttet opp til Finnmark, og noen år senere sørover. Synes veldig synd på de barna og sjeleglad for at hun flyttet. Forstår virkelig ikke slike mennesker som bruker andre på denne måten for egen gevinst. Anonymkode: 68618...23f
AnonymBruker Skrevet 21. april #17 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har vel bare opplevd en crazy eks. Vi hadde et forhold uten konflikter, og hun virket som verdens snilleste dame, så jeg ble temmelig overrasket over at hun prøvde å ødelegge livet mitt når jeg avsluttet forholdet med å komme med falsk anmeldelse. Har vel fått meg til å innse at en ikke kan stole på noen, uansett hvor genuine og snille de virker, for hvem folk er innerst inne er det ingen andre enn de selv som vet Anonymkode: cbf17...fd6 Høres ut som eks-mannen til en venninne som stjal et av dyrene hennes og mye mer. Sender henne stygge meldinger som jeg selv har sett. Verste er at han har et yrke hvor han burde vite bedre. Anonymkode: 978b8...b5e
AnonymBruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 19.23): Min nærmeste venninne har kanskje en eksmann fra helvete, eller er det normalen? Hun har alltid de verste tingene å komme med når det gjelder denne gærningen av en eks hun har. Det nye nå var at han hadde blitt fly forbanna fordi deres yngste måtte gå på sfo ett helt år til, barnet skal gå på sfo ut fjerde klasse. Han blir forbanna fordi da må han betale 1500kr mer i barnebidrag hver måned. Han har da sendt truende smser og skjelt ut barnet på samvær. Og sagt at dette er noe venninna mi gjør for å presse ut mest mulig penger av han, ikke fordi barnet trenger SFO ett år til. Hun jobber lange dager og barnet er ikke selvstendig nok til å være alene hjemme enda. Han er av typen som mener at barnebidrag bør være frivillig og at ordningen er ett overgrep slik den er i dag. Finnes det flere sånne crazy ekser der ute? Jeg føler nesten at jeg har skutt gullfuglen når jeg hører om sånne, selvom jeg har en helt normal mann… Anonymkode: a51cf...7b3 Hun må ta video og samle alle bevis....fir om han der søker 50 50 sååå...... Anonymkode: c8f2b...30f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå