AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:48 #1 Del Skrevet søndag kl 16:48 . Anonymkode: 690c5...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:59 #2 Del Skrevet søndag kl 16:59 Min egen forelder underslo pengene jeg tjente som ungdom. Ikke snakk om så store summer, men jeg jobbet i praksis gratis. Samme forelder etterlot seg massevis av gjeld. Anonymkode: 5ec5b...859 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:29 #3 Del Skrevet søndag kl 17:29 Mor til en venninne tok opp masse forbrukslån i hennes navn. Ødela hennes credit score (USA), den er fremdeles ødelagt, mange år senere. Anonymkode: 49051...62e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet søndag kl 18:08 #4 Del Skrevet søndag kl 18:08 Min ekssamboer tok opp nærmere 1 million i forbrukslån uten min viten. Dette var før bankid var like sikkert som i dag (den gang man ikke trengte passord etc). Han klarte å få tilgang til kodebrikken jeg hadde gjemt. Jeg fikk vite om gjelden året etter da jeg fikk ligningen. Like etter begynte purringer å komme i posten. Kjipt. Skikkelig kjipt. 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:12 #5 Del Skrevet søndag kl 18:12 Faren min brukte opp alle sparepengene som min farmor hadde spart til meg.. Anonymkode: 9b18b...cb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:40 #6 Del Skrevet søndag kl 21:40 Ex-svigermor mistet hus, hytte og bil en dag namsmannen banket på døra. Ektemannen hadde et spillproblem som han hadde klart å holde skjult. Gjemte unna alt av inkassobrev og innkrevninger. Hun tok i tillegg (!) på seg usikret gjeld som han hadde tatt opp for å spille. Det ble skilsmisse, men utrolig nok så serverer hun han varme middager hver dag. Mens hun har betalt og fortsetter å betale ned på 20 år gammel forbruksgjeld. 😵 Anonymkode: 1a878...24b 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:40 #7 Del Skrevet søndag kl 21:40 SPOCA skrev (3 timer siden): Min ekssamboer tok opp nærmere 1 million i forbrukslån uten min viten. Dette var før bankid var like sikkert som i dag (den gang man ikke trengte passord etc). Han klarte å få tilgang til kodebrikken jeg hadde gjemt. Jeg fikk vite om gjelden året etter da jeg fikk ligningen. Like etter begynte purringer å komme i posten. Kjipt. Skikkelig kjipt. Måtte du betale tilbake ? Anonymkode: 044ca...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:01 #8 Del Skrevet søndag kl 22:01 Min eks fikk stadig penger til å bare forsvinne, før han i et jafs plutselig tømte begges kontoer. Han fikk i tillegg tak i et kredittkort jeg hadde glemt at jeg hadde, fordi det kun var benyttet en eneste gang ved et slikt kjøp nå, betal senere- tilbud som medførte at man måtte få et kredittkort. Ble bare benyttet ved et bestemt kjøp, hvor jeg betalte tilbake før det kom rentekostnader. Så glemte jeg kortet, men det gjorde ikke han. Han handlet for 12500 kr, som var en betydelig sum i 1995, og jeg måtte betale alt tilbake, i tillegg til alle regninger som hang igjen fra da han tømte begges konto. Jeg vet den dag i dag ikke hva han brukte pengene på, utover det han kjøpte med kredittkortet. (Som var mer hevn fordi jeg gikk fra ham.) Jeg var likevel heldig, for jeg gikk fra ham etter dette. Min venninne opplevde dessverre nøyaktig det samme etter 20 års ekteskap, hvor huset (som hun trodde nesten var nedbetalt) plutselig var belånt til pipa, og både hans og hennes bil ble hentet. Hun visste ingenting til hennes bil ble hentet mens hun var på jobb. Hun vet heller ikke hvor pengene forsvant. I begge tilfeller har det vært absolutt ingen ting som gir tips om hvor pengene gikk, men jeg er så inderlig glad for at jeg oppdaget dette etter to års forhold, og ikke 22 (kjærestetid+ ekteskap), som i hennes tilfelle. Hennes historie er den aller verste jeg kjenner til. Anonymkode: 9cc84...7e2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:16 #9 Del Skrevet søndag kl 22:16 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Min eks fikk stadig penger til å bare forsvinne, før han i et jafs plutselig tømte begges kontoer. Han fikk i tillegg tak i et kredittkort jeg hadde glemt at jeg hadde, fordi det kun var benyttet en eneste gang ved et slikt kjøp nå, betal senere- tilbud som medførte at man måtte få et kredittkort. Ble bare benyttet ved et bestemt kjøp, hvor jeg betalte tilbake før det kom rentekostnader. Så glemte jeg kortet, men det gjorde ikke han. Han handlet for 12500 kr, som var en betydelig sum i 1995, og jeg måtte betale alt tilbake, i tillegg til alle regninger som hang igjen fra da han tømte begges konto. Jeg vet den dag i dag ikke hva han brukte pengene på, utover det han kjøpte med kredittkortet. (Som var mer hevn fordi jeg gikk fra ham.) Jeg var likevel heldig, for jeg gikk fra ham etter dette. Min venninne opplevde dessverre nøyaktig det samme etter 20 års ekteskap, hvor huset (som hun trodde nesten var nedbetalt) plutselig var belånt til pipa, og både hans og hennes bil ble hentet. Hun visste ingenting til hennes bil ble hentet mens hun var på jobb. Hun vet heller ikke hvor pengene forsvant. I begge tilfeller har det vært absolutt ingen ting som gir tips om hvor pengene gikk, men jeg er så inderlig glad for at jeg oppdaget dette etter to års forhold, og ikke 22 (kjærestetid+ ekteskap), som i hennes tilfelle. Hennes historie er den aller verste jeg kjenner til. Anonymkode: 9cc84...7e2 Så forferdelig - både for deg og venninnen din! Jeg bare skjønner ikke hvordan man ikke kan få det med seg at hus og bil blir belånt av en annen låntaker..? Og at man ikke får det med seg? Anonymkode: 1a878...24b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:04 #10 Del Skrevet søndag kl 23:04 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Så forferdelig - både for deg og venninnen din! Jeg bare skjønner ikke hvordan man ikke kan få det med seg at hus og bil blir belånt av en annen låntaker..? Og at man ikke får det med seg? Anonymkode: 1a878...24b Hun stolte blindt på ham angående økonomi og synes det var deilig at han tok seg av alt slikt, helt til hennes selvangivelse. Hun er selvfølgelig veldig klar over at hun har vært vanvittig dum som aldri et øyeblikk tvilte på at han ivaretok økonomien deres på beste måte. Hun hadde ingen hint om det før bilen ble hentet. De var sammen fra de var tenåringer, og han er en slik (tilsynelatende) veldig ordentlig og seriøs mann. Jeg var jo ung da jeg gikk på en økonomisk smell med min første samboer, så videre har jeg bestandig hatt full kontroll, men jeg er vel kanskje den som forstår henne best likevel, for jeg vet hvor mye penger som forsvant uten noe som helst tegn til noe overforbruk i at man opplevde at partner spilte bort penger, kjøpte for mange ting, eller noe som helst som ga grunn til uro (eller forståelse for hvor pengene ble av). I alle andre historier om økonomisk utroskap utover det jeg selv opplevde og det hun opplevde har det vært en årsak som man vet om, og så tegn til. Vi har selvfølgelig diskutert våre historier og grublet sammen, og eneste litt logiske forklaring er dessverre bruk av prostituerte. Det etterlater jo ikke spor gjerne, og begge mennene (som eneste fellesnevneren egentlig) hadde hvert sitt seksuelle issue. Min eks var besatt på om pikken hans var for liten, uansett hvor mange ganger jeg bekreftet at den var fullstendig normal (hvilket den var), og hennes eks hadde hele forholdet problemer med svært kjapp utløsning. Det hadde ikke forundret meg veldig om min eks oppsøkte prostituerte for å få bekreftelse, eller henne at han gjorde det fordi han slet med å føle seg utilstrekkelig i ekteskapet. Mulig begge har brukt mye penger på prostituerte for å håndtere sitt seksuelle problem på den måten, selv om... ja det er på noe svakt grunnlag, men liksom eneste som virker noe logisk, siden det ikke var noen tegn på hvor pengene gikk. Ingen spilling, ingen avhengigheter som var synlige/la igjen spor, ingen ting som ble kjøpt inn. Anonymkode: 9cc84...7e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:25 #11 Del Skrevet søndag kl 23:25 Tante hjalp bestemor med økonomien de siste årene når digitalt liv ble vanskelig for henne. Men hun beriket seg selv også. Bestemor var meget nøysom, hadde alltid mye igjen av pensjonen sin. Men når hun døde og søsken fikk tilgang på konto, var sparepengene borte og trygden brukt opp de siste årene pluss masse ubetalte regninger som det kom inkasso på. Var vanskelig å påvise hvor mye tante hadde svindlet. Hun fikk en god del mindre i arv enn de andre, de ble enige om å trekke fra det man sikkert kunne peke på henne for. Men garantert ikke nok. Anonymkode: f99d6...d20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:53 #12 Del Skrevet søndag kl 23:53 Flere store saker i media de siste ti årene. Ønsker ikke å navngi folk eller linke til sakene da dette er mennesker som skal få gå videre i livene sine. Anonymkode: 679e9...698 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet mandag kl 00:20 #13 Del Skrevet mandag kl 00:20 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Måtte du betale tilbake ? Anonymkode: 044ca...b0b Ja, dessverre, siden jeg ikke hadde gjemt kodebrikken godt nok i følge banken. Det var fortvilende, fordi man tror jo ikke sånt om en samboer. Jeg fikk kontroll over situasjonen, heldigvis. Måtte bruke en stor sum sparepenger jeg hadde spart til sommerhus i England, samt refinansiere boliglånet (fikk det bakt inn i boliglånet). Fikk boliglånet over på meg. Endret mandag kl 00:21 av SPOCA 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:21 #14 Del Skrevet mandag kl 19:21 Da jeg var barn/mindreårig ble det testamentert en leilighet til meg, men klausul om at min mor og jeg skulle bo i denne frem til jeg var ferdig utdannet. I testamentet ble det formulert slik at min mor skulle eie denne og så overføre den til meg da jeg var ferdig utdannet, dette for å slippe at daværende overformynderiet kom inn i bildet da de ville krevd leiligheten solgt. Dette var jeg uvitende om frem til min mor lå for døden. Da fortalte min tante meg dette. Hun hadde ikke turt å si noe mens min mor levde i frykt for bråket som da ville oppstå. testator ønsket å sikre meg fordi jeg kom fra dårlige kår med en mor som forvaltet egen økonomi svært uvørent. Min mor klarte også innen kort tid å sette seg i så stor gjeld at leiligheten var nær ved å bli tvangssolgt flere ganger. Testator trodde likevel på at at min mor ønsket å sikre meg og derfor være ærlig og overføre leiligheten til meg da tiden skulle være inne for det. De hadde visstnok pratet om dette flere ganger og min mors søster var også enig. Tante hadde tatt dette opp med min mor utallige ganger etter jeg ble voksen og var i etableringsfasen, men min mor truet henne med et helvete om hun ikke holdt kjeft. Jeg har sett testamentet i ettertid. Det var ikke tinglyst og skiftet ble gjort privat. jeg har klart meg greit, men jeg slet meg gjennom utdannelse med en drøss med ekstrajobber. Livet var tøft, blant annet fordi min mor levde et liv som ikke var forenlig med å ha barn. Jeg er En smule bitter, ikke på grunn av den økonomiske verdien jeg ikke fikk, men fordi hun rett og slett snøt meg, så jeg slite og lide, og hun kunne/burde/skulle ha reddet meg ut av det ved å holde avtalen. Hvem gjør slikt mot sitt eget barn..? Anonymkode: ab8a8...7dd 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:03 #15 Del Skrevet mandag kl 20:03 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Da jeg var barn/mindreårig ble det testamentert en leilighet til meg, men klausul om at min mor og jeg skulle bo i denne frem til jeg var ferdig utdannet. I testamentet ble det formulert slik at min mor skulle eie denne og så overføre den til meg da jeg var ferdig utdannet, dette for å slippe at daværende overformynderiet kom inn i bildet da de ville krevd leiligheten solgt. Dette var jeg uvitende om frem til min mor lå for døden. Da fortalte min tante meg dette. Hun hadde ikke turt å si noe mens min mor levde i frykt for bråket som da ville oppstå. testator ønsket å sikre meg fordi jeg kom fra dårlige kår med en mor som forvaltet egen økonomi svært uvørent. Min mor klarte også innen kort tid å sette seg i så stor gjeld at leiligheten var nær ved å bli tvangssolgt flere ganger. Testator trodde likevel på at at min mor ønsket å sikre meg og derfor være ærlig og overføre leiligheten til meg da tiden skulle være inne for det. De hadde visstnok pratet om dette flere ganger og min mors søster var også enig. Tante hadde tatt dette opp med min mor utallige ganger etter jeg ble voksen og var i etableringsfasen, men min mor truet henne med et helvete om hun ikke holdt kjeft. Jeg har sett testamentet i ettertid. Det var ikke tinglyst og skiftet ble gjort privat. jeg har klart meg greit, men jeg slet meg gjennom utdannelse med en drøss med ekstrajobber. Livet var tøft, blant annet fordi min mor levde et liv som ikke var forenlig med å ha barn. Jeg er En smule bitter, ikke på grunn av den økonomiske verdien jeg ikke fikk, men fordi hun rett og slett snøt meg, så jeg slite og lide, og hun kunne/burde/skulle ha reddet meg ut av det ved å holde avtalen. Hvem gjør slikt mot sitt eget barn..? Anonymkode: ab8a8...7dd Man tinglyser ikke et testamente. Anonymkode: d9216...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:48 #16 Del Skrevet mandag kl 20:48 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Flere store saker i media de siste ti årene. Ønsker ikke å navngi folk eller linke til sakene da dette er mennesker som skal få gå videre i livene sine. Anonymkode: 679e9...698 Så hva er hensikten med innlegget ditt da? Anonymkode: 50deb...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå