Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

^^

Anonymkode: 32fbc...b31

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går i kirken ukentlig, noen ganger flere ganger i uka. Jeg ber og leser i Bibelen. Ellers påvirker det jo verdiene og hvordan jeg lever livet, f.eks. hvordan jeg tenker om dating, alkohol, etc.

Anonymkode: f1da2...b0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg baksnakker nok mindre enn mange rundt meg. Snakker ganske ofte om religion med familien min (som ikke er kristne).

Anonymkode: d4909...ba3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg baksnakker nok mindre enn mange rundt meg. Snakker ganske ofte om religion med familien min (som ikke er kristne).

Anonymkode: d4909...ba3

Jeg tror nok ikke det om man baksnakker mye eller lite har noe å si om en er religiøs eller ikke... Min erfaring er at personlighet som det er helt uavhengig hva man tror på/ikke tror på.

Anonymkode: 03923...de3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å leve etter gode verdier, men går nok over gjennomsnittet til kirken og er aktiv. De fleste av mine venner er ikke troende så jeg bruker ikke mye tid på å snakke religion, men de som er nysgjerrige de får svar på det de lurer på. 

Anonymkode: 1b5c3...b72

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går av og til på messe, Hvor jeg møter likesinnede som meg som liker å be. Det er fint å gjøre det i felleskap med andre som er troende.  Ellers så har jeg historiene om Jesus i bakhodet, som minner meg på hvorfor jeg skal være et godt medmenneske og vise nestekjærlighet. 

Anonymkode: a7a12...db4

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt religiøse opplevelser der jeg fikk beskjed om at: Ingen religioner i verden stemmer, men kristendommen er nærmest sannheten, og så fikk jeg beskjed om at Det er de abrahamittiske religionene som stemmer. 

Så jeg har stille stunder hvor jeg lytter til lydbøker av Bibelen, Koranen, Den etiopiske Bibelen, apokryfe tekster, Dødehavsrullene og skriftene fra Nag Hammadi. Jeg lurer på om skriftene fra Nag Hammadi var Jesu hemmelige lære mens Bibelen er den offisielle læren? Jeg spekulerer og søker mye. 

Så mediterer jeg til gregorianske hymner og jeg ber bønner til Gud og lever vegetarisk fordi man ikke skal drepe, og jeg er samfunnsengasjert og kjemper for svake grupper i samfunnet. 

Ja, jeg er gal og litt sær, men bortsett fra disse aktivitene for meg selv så misjonerer jeg ikke. Dette er bare helt privat for meg selv. Jeg prøver å være snill og god og forståelsesfull for mennesker jeg møter på min vei. Jeg går ikke noe særlig i kirken, men kanskje jeg skal ta meg en tur snart. 

Anonymkode: 4c1cd...525

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...