Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det første barnet tok ikke smokken, det hang derfor på puppen 24/7, det førte til en permanent skade.

Denne gangen har jeg derfor et stort behov for avlastning i form av smokk.

Er det noen som har tips til hvilken jeg kan teste ut?

Ser at mam har en liten en fra 0-2 mnd, og de påstår at nesten alle babyer tar deres smokk. 

Erfaringer?

Anonymkode: f6a5a...4ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 var mam hele veien. Nr 2 vil ikke ha noen men har funnet tommelen. 

Anonymkode: 5752c...3b2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår tok bare Bibs latex med rund tupp.

Anonymkode: 97c64...0c2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det første barnet tok ikke smokken, det hang derfor på puppen 24/7, det førte til en permanent skade.

Denne gangen har jeg derfor et stort behov for avlastning i form av smokk.

Er det noen som har tips til hvilken jeg kan teste ut?

Ser at mam har en liten en fra 0-2 mnd, og de påstår at nesten alle babyer tar deres smokk. 

Erfaringer?

Bibs, rund. Prøvde 3 andre før den. 

Anonymkode: 8371a...3d2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her fungerte aldri mam, var kun bibs med rundt tupp. Godtok begge typene, men foretrakk lateks, men godtok silikon etterhvert.

Anonymkode: 1b94e...05c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig Mam, veldig greit å kunne kjøpe på alle vanlige butikker . Men min var 6 måneder når han begynte å bruke smokk. 

Anonymkode: 5fc0a...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Bibs her også. Ble en helt ny verden da babyen var veldig klistremerke.

Anonymkode: d94d1...495

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bibs med silikon rund tupp var det nærmeste vi kom, men det ble aldri noen høydare det heller 🙈

Endret av Anononyma
AnonymBruker
Skrevet

Begge tok mam fra første stund, så prøvde ikke noe annet.

Anonymkode: 3f97d...3b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nuk. Den godtok han i nøyaktig 6 mnd fra han var 2 til 8 mnd. Da gjorde jeg den tabben at jeg prøvde å bytte til den større størrelsen. Helt bokstavlig nappa jeg ut den han allerede hadde i munnen og ga ham den større. Han spytta den ut, jeg ga den lille - men den lille rakkern var bare ferdig med smokk han da! 😆

Anonymkode: 51248...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Mam 

Anonymkode: 12ffd...e7c

Skrevet (endret)

Mam,  men brukte den minste størrelsen mye lenger enn det som står på den,

Endret av Bolla2
Skrevet

Vår erfaring er at om det er mulig å bruke et vanlig smokkemerke som selges overalt, så er det en fordel.. vi hadde en baby som ble hektet på en smokketype som nesten ikke var å oppdrive. Utrolig slitsomt. Men klart.. er det den eneste baby vil ta så har man ikke noe valg gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Baby brukte ca 3 uker på å godta smokk. Forsøkte både mam og bibs sine. Da han var 1 mnd brukte han mam strl 6-16mnd. Var ikke interessert i smokk om den ikke var «stor» nok.

Anonymkode: 7f78a...c7c

Skrevet

Prøvde alle vi kom over. 27 varianter var det vel før vi ga opp. Håper intenst nr 2 som kommer i sommer tar smokk så skal følge denne tråden! 😅

AnonymBruker
Skrevet
PurpleTuliip skrev (28 minutter siden):

Prøvde alle vi kom over. 27 varianter var det vel før vi ga opp. Håper intenst nr 2 som kommer i sommer tar smokk så skal følge denne tråden! 😅

Uff da, da var dere tolmodige! Brukte dere ikke veldig mye penger på smokker da?😅

I følge tråden ser det ut som jeg kjøper en rund fra Bib og en liten en fra Mam og prøver de først. Får også baby i sommer. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine barn har tatt smokk. Jeg tror det var fordi jeg introduserte den for seint, fordi jeg var redd for at det skulle ødelegge for amminga (hadde fått masse advarsler fra helsepersonell om dette). Den eldste begynte ganske raskt med tommel, nummer to hang bare i puppen og måtte til slutt avvennes fra amming (drøyt et år gammel, da følte jeg at jeg hadde gjort mitt), var ingen snakk om å slutte av seg selv... Nå venter jeg nummer 3, og skal prøve å innføre smokk mye tidligere denne gangen. Tror det kanskje er viktigere enn merket?

Når det er sagt, er det absolutt fordeler med unger som ikke bruker smokk også - slapp smokkeslutt, som jeg har sett mange rundt meg har slitt med. Og store unger med smokk i munnen konstant ser ikke bra ut...

Anonymkode: b237f...b6e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Uff da, da var dere tolmodige! Brukte dere ikke veldig mye penger på smokker da?😅

I følge tråden ser det ut som jeg kjøper en rund fra Bib og en liten en fra Mam og prøver de først. Får også baby i sommer. 

Bibs har slike prøvepakker med 4 forskjellige typer om det kan hjelpe.

Anonymkode: 8371a...3d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jo, men var helt desperat fordi hun hadde så sinnsykt suttebehov og jeg holdt på å gå på veggen psykisk av at hun hang på meg konstant både natt og dag. Sov ikke mer enn halvannen-to timer i døgnet oppstykket og både helsesykepleier og fastlegen min var redd jeg skulle gå på en skikkelig smell fordi jeg var så sliten. Endte med at samboer ble sykemeldt bare for å bysse rundt på en illskrikende liten bylt noen timer hver eneste natt og dag. Han var ganske tynnslitt han og på ett tidspunkt men han fikk hvertfall sove i fred fire t av gangen så han hadde vett til å ikke klage 🙊😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...