mee mee Skrevet 13. mars 2006 #1 Skrevet 13. mars 2006 hvordan er det det faktisk funker? virker det? skal man bruke vanlig deodorant samtidig?
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #2 Skrevet 13. mars 2006 Vel, du må vaske deg godt under armene eventuelt dusje om kvelden. Og det skal være heelt tørt under armene før du tar på aluminuimskloriden, ellers funker det ikke. Også skal du la Alu. tørke helt, og ikke gå med klær du er glad i. (for det kan smitte av og ødelegge klærne). Neste morgen vasker du det av. Du trenger ikke bruke deodorant ... Fordi du svetter ikke der uansett
mee mee Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2006 så det blir ikke noe lukt eller svettemerker heller?
lillesky Skrevet 13. mars 2006 #4 Skrevet 13. mars 2006 Og ikke bruke alu.klorid når du har barbert deg under armene!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2006 #5 Skrevet 13. mars 2006 Ja, det stemmer, du må ikke være helt nybarbert der under, må vente 2-3 dager. Blir ikke lukt når du ikke svetter, da. :D Jeg elsker Alu. Kjøpte min i sverige jeg, kostet 50 kr ca. litt dyrere i norge tror jeg... fås på apoteket.
mee mee Skrevet 13. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2006 har kjøpt for ganske lenge siden, men har liksom ikke tort å brukt den enda.. litt dumt at man ikke kan bruke den når man er nybarbert da.. men pytt
Mint Skrevet 19. april 2006 #8 Skrevet 19. april 2006 Jeg låner denne tråden litt, jeg.. Jeg brukte Alu.klorid for første gang i går kveld. Etter dusj lot jeg huden tørke helt under armene før jeg tok den på. Tok nok på ganske mye.. I dag er jeg rød og sår, spesiellt under den ene armen. Jeg har IKKE spesiellt sensitiv hud, og jeg kan omtrent bruke hva som helst av produkter på kroppen. Kan jeg ha tatt på for mye, eller tåler jeg den rett og slett ikke? Det var jo ganske ubehagelig å ha på seg på natten, med konstant brennende og kløende følelse under der. Lurer på om jeg kan ha klødd meg selv i søvne slik at det blir irritert..? Åh - vil så gjerne kunne bruke dette!
Abr@xas Skrevet 19. april 2006 #9 Skrevet 19. april 2006 Jeg vet at noen har reagert med væskefylte blemmer etter å ha brukt aluminiumsklorid...
Gjest Binna Skrevet 19. april 2006 #10 Skrevet 19. april 2006 Jeg låner denne tråden litt, jeg.. Jeg brukte Alu.klorid for første gang i går kveld. Etter dusj lot jeg huden tørke helt under armene før jeg tok den på. Tok nok på ganske mye.. I dag er jeg rød og sår, spesiellt under den ene armen. Jeg har IKKE spesiellt sensitiv hud, og jeg kan omtrent bruke hva som helst av produkter på kroppen. Kan jeg ha tatt på for mye, eller tåler jeg den rett og slett ikke? Det var jo ganske ubehagelig å ha på seg på natten, med konstant brennende og kløende følelse under der. Lurer på om jeg kan ha klødd meg selv i søvne slik at det blir irritert..? Åh - vil så gjerne kunne bruke dette! ← Det skal være et TYNT lag, tar du på for mye vil det stikke og klø noe innmari. I starten syntes jeg det var veldig ubehagelig og sove med, men det var fordi jeg smurte litt ekstra godt(jeg svetter jo ekstra mye...). Da blir det fuktig under der, men det skal være tørrest mulig! Jeg pleier å snu den på hodet, slik at det blir fuktig, og så smører jeg utover det som sitter der, holder den rett opp og ned. Så vender jeg litt på den når hodet er tørt og smører videre. Heller ta på litt lite enn litt mye. Skjønner? Litt vanskelig å forklare, men med vanlig deo ville jeg holdt den på høykant mens jeg smurte meg. Og hvis man smører på et godt lag så er det altså for mye.
Gjest Binna Skrevet 19. april 2006 #11 Skrevet 19. april 2006 (endret) Ellers vil jeg bare si at jeg sverger til alumimiumsklorid, da jeg har hatt et enormt svetteproblem.. Helt i starten brukte jeg den ca hver 5dag, da svettet jeg litt rett før. Nå trenger jeg bare å bruke den ca hver 14dag. jeg kjøpte den på apoteket for ca 100kr for et år siden, og jeg har mer igjen..(kanskje på tide å kjøpe seg en ny). Hvis man planlegger barberingen i forhold til påsmurningene går det helt fint (for meg hvertfall men jeg har ikke sinnsykt mye eller mørke hår). Jeg barberer meg rett etter jeg har vasket av det overflødige, eller dagen etter. Nå merker jeg at jeg blir mer klam over hele kroppen istedetfor våt under armene når jeg svetter. Og det går helt fint. Hvis du tar et KGsøk på "aluminiumsklorid", så finner du masse.. Endret 19. april 2006 av Binna
Mint Skrevet 19. april 2006 #12 Skrevet 19. april 2006 Ja, det ble fuktig under der når jeg smurte på de mengdene jeg gjorde. Har nok hatt på for mye.. Jeg venter til huden har roet seg, og så prøver jeg på nytt. Betydelig mindre mengder denne gangen takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #13 Skrevet 19. april 2006 Jeg låner denne tråden litt, jeg.. Jeg brukte Alu.klorid for første gang i går kveld. Etter dusj lot jeg huden tørke helt under armene før jeg tok den på. Tok nok på ganske mye.. I dag er jeg rød og sår, spesiellt under den ene armen. Jeg har IKKE spesiellt sensitiv hud, og jeg kan omtrent bruke hva som helst av produkter på kroppen. Kan jeg ha tatt på for mye, eller tåler jeg den rett og slett ikke? Det var jo ganske ubehagelig å ha på seg på natten, med konstant brennende og kløende følelse under der. Lurer på om jeg kan ha klødd meg selv i søvne slik at det blir irritert..? Åh - vil så gjerne kunne bruke dette! ← Du har nok hatt på for mye. Det skal ikke mye til.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #14 Skrevet 19. april 2006 jeg bruker stop 24 sprayen fra apoteket, virker det på samme måte? jeg påfører 2-3 ganger om dagen... svir ikke nevneverdig rett etter at jeg har barbert meg heller og huden holder seg tørr under armene (jeg svettet HELE tiden før jeg begynte med stop24). nå blir jeg bare våt under armene når jeg trener, blir dere det som bruker alu.klorid?
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #15 Skrevet 19. april 2006 i begynnelsen klødde det og svei når jeg tok på alu.klorid. Men nå merker jeg ingenting. Blir nok litt herda etterhvert. Men, den funker veldig bra likevel.Bruker det ca en gang i uka.
Mint Skrevet 19. april 2006 #16 Skrevet 19. april 2006 jeg bruker stop 24 sprayen fra apoteket, virker det på samme måte? jeg påfører 2-3 ganger om dagen... svir ikke nevneverdig rett etter at jeg har barbert meg heller og huden holder seg tørr under armene (jeg svettet HELE tiden før jeg begynte med stop24). nå blir jeg bare våt under armene når jeg trener, blir dere det som bruker alu.klorid? ← Alu.klorid skal visst gjøre slik at man ikke svetter under armene overhodet, og man bruker det bare 1 - 2 ganger i uken. Skal ikke svette selv når man trener, men da svetter man selvfølgelig litt mer andre steder. Det må jo ut Jeg hadde en litt uheldig start, og er rød og sår under armene i dag, men har ikke svettet en dråpe..
Netten Skrevet 19. april 2006 #17 Skrevet 19. april 2006 (endret) Oi! Det der høres jo helt fantastisk ut! Og man slipper å bruke vanlig deo? Tror jeg må kjøpe meg en sånn... Jeg har en ekstremt god luktesans og synes at klærne mine alltid lukter svette under armen. Bruker f.eks. aldri topper, gensre eller cardiganer mer enn én gang før jeg vasker dem. Hadde vært helt supert å få en slutt på det! Problemet er at min hud er litt sensitiv da, men hvis jeg tar på et tynt lag burde det vel gå bra? Noen andre med sensitiv hud som har prøvd dette? (endret pga. skrivefeil) Endret 19. april 2006 av Netten
Gjest Binna Skrevet 19. april 2006 #18 Skrevet 19. april 2006 Oi! Det der høres jo helt fantastisk ut! Og man slipper å bruke vanlig deo? Tror jeg må kjøpe meg en sånn... Jeg har en ekstremt god luktesans og synes at klærne mine alltid lukter svette under armen. Bruker f.eks. aldri topper, gensre eller cardiganer mer enn én gang før jeg vasker dem. Hadde vært helt supert å få en slutt på det! Problemet er at min hun er litt sensitiv da, men hvis jeg tar på et tynt lag burde det vel gå bra? Noen andre med sensitiv hud som har prøvd dette? ← Jeg pleier å reagere på alt mulig rart, tilogmed ting som skal være for "sensitiv hud".. Men aluminiumskloriden har jeg brukt i ett år nå , og jeg elsker den.. Ellers vil jeg bare si at jeg bruker bittelitt vanlig deodorant når det begynner å bli på tide med neste smørning(jeg pleier å vente med neste smørning til jeg har begynt å svette såvidt), bare sånn i tillfelle jeg begynner å svette litt.
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2006 #19 Skrevet 19. april 2006 stop 24-damen her. jøss alu.klorid høres jo helt fantastisk ut da! for jeg blir jo helt kliss under armene når jeg trener... og på ryggen og under puppene... får teste den snart da! heter den bare aluminium klorid eller er det no merke? 100 kr ca?
Gjest Binna Skrevet 19. april 2006 #20 Skrevet 19. april 2006 stop 24-damen her. jøss alu.klorid høres jo helt fantastisk ut da! for jeg blir jo helt kliss under armene når jeg trener... og på ryggen og under puppene... får teste den snart da! heter den bare aluminium klorid eller er det no merke? 100 kr ca? ← Jepp, den er det. Men jeg bruker den bare under armene da, hender jeg tar litt vanlig deo under/mellom puppene. Men Du vil jo svette ut andre steder på kroppen, men det merker du med den stop24 og, og stop24 er det litt aluminiumsklorid i og. Stop 24 funket ikke nok på meg. Heter bare aluminiumsklorid ja. Flasken er gjennomsiktig med en hvit og grønn etikett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå