Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med referanse til forslag om samtykke lov så er dette bare et av mange "prate forslag". Jeg oppfatter det ikke som et reelt forslag til å hindre seksuelle overgrep eller annen vold.
Sannheten om myndighetenes manglende tiltak er at de ikke ser behovet for en løsning. Tallene sier mye men de som bestemmer  ser bare tall.

Jeg snakket med noen departement og da jeg traff riktig ble jeg sendt videre til de som kan gjøre noe De myndighetene dette gjelder vet selv hvem jeg prater om fordi de svarte som følger:
Vi vil ikke gjøre noe med saken ettersom vårt mandat går på tiltak mot LANGVARIGE problemer (fremhevet av meg).
Med andre ord ØNSKER IKKE myndighetene å legge til rette for at vold og overgrep kan forhindres. Forslag til ny lov vil derfor bare understreke dette.
Hva de mener med langvarig vet jeg ikke. Men jeg vet basert på presseomtale at i min nabokommune forsøkte en kvinne med en datter i 2 år å få hjelp fra politi og kommune pga trusler, men ingen ville hjelpe. Hun ble drept etter 2 år og barnet ble foreldreløst.
Så hva er langvarig ? Det er dessverre et mål myndighetene lener seg på og tilpasser tiden slik at det passer til hvert enkelt overgrep.

Andre myndigheter ønsket ikke "løsninger som krevde administrasjon", men da jeg nevnte at det ikke krever at de løfter en finger valgte de å avslutte kommunikasjonen. Er det å legge ut en setning på internet for mye "administrasjon". I så tilfelle sier det litt om hvor mye "arbeid" de vil legge ned for å hindre vold og overgrep av de som er utsatt.

Årsaken til myndighetenes motvilje er ant at de ikke har vært utsatt, og om de kjenner noen som opplevde det var det ant  noen de ikke likte uansett ("og som fortjente det slik de ser det").
Om ikke de som ønsker en endring reiser seg vil vold og overgrep fortsette. Og da tenker jeg ikke bare på de 10-20 som drepes hvert år men også de mange tusen som opplever slag, spark, kvelving, de som slenges rundt ipå kjøkkenet fordi de har sagt noe galt eller ikke sagt den voldsutøveren ønsker

Fortell myndighetene at de må gjøre MYE er enn bare å snakke om det slik noen politikere har uttalt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hvorfor myndighetene ikke ønsker å hindre vold og overgrep"

Det blir vel for dyrt, de har ikke ressurser å sette inn.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Krist1an skrev (1 time siden):

"Hvorfor myndighetene ikke ønsker å hindre vold og overgrep"

Det blir vel for dyrt, de har ikke ressurser å sette inn.

Da burde de si det og kalle en spade for en spade.
Det vil koste ca 10-15.000 å hindre mange hendelser så det forteller en hel del om hvordan myndighetene verdsetter den delen av befolkningen som er truet.

Endret av Proaktiv
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...