Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😊

Jeg er ganske ny på det å gå ned i vekt. Alltid vært tynn men etter graviditet og medisiner har jeg bikka 100 (er 170 cm). Jeg må bare gå ned i vekt. Men jeg er usikker på det med kalorier osv.

Tenkte at 1600 kalorier per dag er ca 3 kg i mnd med trilleturer og litt trening ved siden? Eller tøyser jeg nå? Ammer ikke lengere. 

Anonymkode: 5cd4f...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei 😊

Jeg er ganske ny på det å gå ned i vekt. Alltid vært tynn men etter graviditet og medisiner har jeg bikka 100 (er 170 cm). Jeg må bare gå ned i vekt. Men jeg er usikker på det med kalorier osv.

Tenkte at 1600 kalorier per dag er ca 3 kg i mnd med trilleturer og litt trening ved siden? Eller tøyser jeg nå? Ammer ikke lengere. 

Anonymkode: 5cd4f...611

Du kan trygt gå ned 1% av vekta per uke. 1600 er lavere enn din estimerte hvileforbrenning, så det kan være en bede ide å starte på 1700-1800 og heller redusere etter hvert.

Anonymkode: f1c08...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint gå ned en kilo i uken når du har dette utgangspunktet. Men uansett anbefaler jeg å gjøre så godt du kan. Og om det gir raskere eller saktere vektnedgang, så er det viktigste at du faktisk går nedover😊

Anonymkode: 22851...741

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg tror det er unødvendig å kjøre full kaloritelling helt fra start. Det er lett å gå ned med ditt utgangspunkt. Så kan du heller spare kaloritelling til vektnedgangen bremser. Hva er hovedgrunnene til at du har blitt stor? Start der, og ikke endre alt med en gang. Er årsaken godteri, så dropper du det. Er årsaken mye småspising, så prøver du å holde deg til faste måltider. Er årsaken store mengder sukkerbrus, starter du der osv.

Anonymkode: 22851...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...