AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Bruker tramadol daglig pga ryggskade. Brukt dette over tid. Før ga tramadol meg mye energi, men de siste måneder har jeg en enorm muskeltrøtthet.Det føles som jeg har løpt maraton, bena bærer meg nesten ikke og alt er tiltak.. Jeg sover/hviler 8-10 timer hver natt og har normal aktivitet. Ingen hard trening. Har en stillesittende jobb, går tur med hunden i rolig tempo og uten utfordringer som skulle tilsi denne ENORME muskeltrettheten. Den blir verre og verre. Jeg har hatt rolige dager hele påsken, allikevel våkner jeg dglig med enormt utmattelse i muskulaturen. Alt er tiltak, og må sette meg etter lett aktivitet på 30 min (veldig enkel husarbeid) Tramadol tar smertene, men denne muskeltrettheten er som et fengsel -og jeg føler det blir verre og verre. Ang tramadol så skal dette trappes ned frem til operasjonen i sommer - trenger ikke innspill på avhengighetsgreiene -dette er jeg og legen veldig fokusert på. Det jeg ikke finner ut av er; kan langvarig tramadol gi denne bivirkningen med denne enorme muskeltrettheten? Noen som vet? Anonymkode: 81815...e24
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Du vil ikke få helsekvalifiserte svar på spørsmålene dine her inne, så du bør heller spørre legen din, siden svarene her du eventuelt vil få ikke nødvendigvis er korrekte. Anonymkode: 68a38...f7c
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Bruker tramadol daglig pga ryggskade. Brukt dette over tid. Før ga tramadol meg mye energi, men de siste måneder har jeg en enorm muskeltrøtthet.Det føles som jeg har løpt maraton, bena bærer meg nesten ikke og alt er tiltak.. Jeg sover/hviler 8-10 timer hver natt og har normal aktivitet. Ingen hard trening. Har en stillesittende jobb, går tur med hunden i rolig tempo og uten utfordringer som skulle tilsi denne ENORME muskeltrettheten. Den blir verre og verre. Jeg har hatt rolige dager hele påsken, allikevel våkner jeg dglig med enormt utmattelse i muskulaturen. Alt er tiltak, og må sette meg etter lett aktivitet på 30 min (veldig enkel husarbeid) Tramadol tar smertene, men denne muskeltrettheten er som et fengsel -og jeg føler det blir verre og verre. Ang tramadol så skal dette trappes ned frem til operasjonen i sommer - trenger ikke innspill på avhengighetsgreiene -dette er jeg og legen veldig fokusert på. Det jeg ikke finner ut av er; kan langvarig tramadol gi denne bivirkningen med denne enorme muskeltrettheten? Noen som vet? Anonymkode: 81815...e24 Om dette skyldes Tramadol eller bivirkninger av nevnte legemiddel eller noe helt annet er noe du må bli undersøkt for, hos lege. Spørsmålet her er jo og om du har andre sykdommer som er oppstått og der tramadol tar bort symptomer du eller ville reagert på tidligere. Snakk med lege. Anonymkode: 6d817...da8
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april TS her; Til info: Har tatt dette med fastlegen, og han visste ikke noe om det og liksom bare trakk på skuldrene. Har tatt utvidet blodprøver og alt er normalt. Ingen andre sykdommer. Der for forstår jeg ikke helt dette og spør egentlig om det er noen her inne som faktisk hadde opplevd dette etter langvarig bruk av tarmadol, at det kan være en slags bivirkning.. Forstår dere som tenker jeg må ta dette med legen ,men han hadde ikke hørt om det og tok det egentlig ikke så seriøst.. Problemer er at dette begynner å bli lammende for meg, at jeg våkner hver dag og føler jeg har løpt maraton dagen før.. Det er sånn hver eneste dag siste måneder.. Anonymkode: 81815...e24
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bruker tramadol daglig pga ryggskade. Brukt dette over tid. Før ga tramadol meg mye energi, men de siste måneder har jeg en enorm muskeltrøtthet.Det føles som jeg har løpt maraton, bena bærer meg nesten ikke og alt er tiltak.. Jeg sover/hviler 8-10 timer hver natt og har normal aktivitet. Ingen hard trening. Har en stillesittende jobb, går tur med hunden i rolig tempo og uten utfordringer som skulle tilsi denne ENORME muskeltrettheten. Den blir verre og verre. Jeg har hatt rolige dager hele påsken, allikevel våkner jeg dglig med enormt utmattelse i muskulaturen. Alt er tiltak, og må sette meg etter lett aktivitet på 30 min (veldig enkel husarbeid) Tramadol tar smertene, men denne muskeltrettheten er som et fengsel -og jeg føler det blir verre og verre. Ang tramadol så skal dette trappes ned frem til operasjonen i sommer - trenger ikke innspill på avhengighetsgreiene -dette er jeg og legen veldig fokusert på. Det jeg ikke finner ut av er; kan langvarig tramadol gi denne bivirkningen med denne enorme muskeltrettheten? Noen som vet? Anonymkode: 81815...e24 Ja det står listet opp som en bivirkning i felleskatalogen (motorisk svakhet) . Jeg har gått på andre medisiner (ikke smertestillende dog) hvor bivirkningene har endret seg over tid og jeg har tatt det som ett tegn på at jeg ikke trenger de lenger el at man må bytte, kanskje du skal snakke med lege om å bytte preparat. Anonymkode: f7944...947 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå