AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Har en stor balkong i andre etasje som vi ønsker å få glasset inn. Den er så og si aldri i bruk per nå. Har glassgjerde rundt hele balkomgen og den er vel på ca 18 kvm2. Må også ha tak... Noen som har en idé om hva det kan koste, og eventuelt forslag til hvilket firma vi kan kontakte? Er i Osloområdet. Anonymkode: dd419...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Tenker dere bare glass (eller kanalplast)? Helårs eller bare sommerbruk? Gulv? Lukkede vegger eller åpning/dører? Skal den dekke hele terrassen/gå helt ut til kanten slik at den må tilpasses, eller kan dere bruke noe ferdigprodukter med standardmål? Tåler fundamentene vekten, eller må de endres? Er det søknadspliktig der dere bor (fasadeendring)? Det går an å google lokale firma. Vi lurer på noe av det samme, men vakler mellom å bare sette opp et litt stort vegg drivhus/ferdig produsert hagestue/pergola, eller om vi skal bygge helt om via byggefirma. Hos oss må nok en del søkes om pga fasadeendring, og kanskje også fundamentene byttes. Anonymkode: 87b0c...548
sommerfugl154 Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Vi brukte christiania balkonginnglassing - de var flinke 😁 Vi hadde en balkong på 8.kvadrat og hadde tak fra før. Kostet 64 tusen. Så du må nok regne med minst 100 for alt men legg inn på mitt anbud så henter du inn litt diverse tilbud ☺️ men ville vært skeptisk til å gå for det aller billigste 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tenker dere bare glass (eller kanalplast)? Helårs eller bare sommerbruk? Gulv? Lukkede vegger eller åpning/dører? Skal den dekke hele terrassen/gå helt ut til kanten slik at den må tilpasses, eller kan dere bruke noe ferdigprodukter med standardmål? Tåler fundamentene vekten, eller må de endres? Er det søknadspliktig der dere bor (fasadeendring)? Det går an å google lokale firma. Vi lurer på noe av det samme, men vakler mellom å bare sette opp et litt stort vegg drivhus/ferdig produsert hagestue/pergola, eller om vi skal bygge helt om via byggefirma. Hos oss må nok en del søkes om pga fasadeendring, og kanskje også fundamentene byttes. Anonymkode: 87b0c...548 Her er det mye som må hensyntas som jeg ikke har tatt med i beregningen skjønner jeg 😅 Vår våte drøm er jo noe som kan brukes helårs, samtidig så regner vi med at så omfattende håndverkerarbeid blir så hinsides dyrt at det neppe er verdt det. Har nå spurt to firmaer om befaring, så håper vi å kunne få noen ulike forslag. TS Anonymkode: dd419...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april sommerfugl154 skrev (3 minutter siden): Vi brukte christiania balkonginnglassing - de var flinke 😁 Vi hadde en balkong på 8.kvadrat og hadde tak fra før. Kostet 64 tusen. Så du må nok regne med minst 100 for alt men legg inn på mitt anbud så henter du inn litt diverse tilbud ☺️ men ville vært skeptisk til å gå for det aller billigste Oi sann, da må nok vi regne med minimum trippel pris som har dobbelt så stor balkong som dere og ikke tak 😬 Kanskje det må bli værende med drømmen, dette er hvert fall ikke verdt investeringen hvis vi selger videre om noen år... TS Anonymkode: dd419...8b1
TBL12 Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april (endret) Kostnad er neppe direkte knyttet mot arealet? En del kostnader med søknad og oppstart er gjerne lik uavhengig størrelse. Materialer står gjerne ikke for hoveddelen av kostnadene? Endret 20. april av TBL12
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april I borettslaget mitt i Oslo kommer det på rundt 100000kr pr balkong. Balkongene her er på 8-12kvm og prisforskjellen er ikke så stor pr kvm. Ganske enkel jobb, balkongene har nyere rekkverk beregna på innglassering blant annet og vi må ikke ta hensyn til ting som drenering eller takrenner. Da betaler vi heller ingenting for alt av søknader og tilatelser siden borettslaget gjør den jobben for oss. Kun for arbeidet og materialene ved å sette opp. Alle balkongene her har tak. Anonymkode: 341a1...003 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Tenk litt gjennom hva dere vil ha. Hvis dere tenker at dere skal flytte videre ville jeg ikke kastet meg igang med noe store greier! En hagestueløsning som bruker ferdige mål er ikke sååå dyrt, og tar seg veldig bra ut på bilder! Legg ut et uteteppe på gulvet så luner det greit. Da får dere en følelse av om dere liker det eller ikke. Det er også greit å ikke glasse inn hele. Det blir fort veldig varmt. Da ville jeg heller hatt en innglasset del, så nærme døra som mulig (helst over døra), og en som ikke er det. Mer anvendelig. Anonymkode: 87b0c...548 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april Vi må legge inn vann på terrassen hvis den skal glasses inn grunnet brannsikring... 🤣 Du kommer ikke unna byråkratiet her i landet hvertfall. Anonymkode: c74e2...1d5 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april Begynner å lure på om anneks i hagen blir en mye finere og billigere løsning 😅 TS Anonymkode: dd419...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk litt gjennom hva dere vil ha. Hvis dere tenker at dere skal flytte videre ville jeg ikke kastet meg igang med noe store greier! En hagestueløsning som bruker ferdige mål er ikke sååå dyrt, og tar seg veldig bra ut på bilder! Legg ut et uteteppe på gulvet så luner det greit. Da får dere en følelse av om dere liker det eller ikke. Det er også greit å ikke glasse inn hele. Det blir fort veldig varmt. Da ville jeg heller hatt en innglasset del, så nærme døra som mulig (helst over døra), og en som ikke er det. Mer anvendelig. Anonymkode: 87b0c...548 Ja jeg tenker etter en del nettsurfing at dersom det skulle ha blitt fint med innglasset balkong av høy kvalitet, så måtte vi ha lagt ned veldig mye penger på det (typ minimum 200 000), og da likevel kun fått brukt den på sommerhalvåret pga null isolasjon. TS Anonymkode: dd419...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april Innglassing har blitt kjempedyrt. Før korona kunne vi i borettslaget mitt få innglassing til 25-30 000 kr, nå koster det oppimot 70 000. Anonymkode: 07028...273
AnonymBruker Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en stor balkong i andre etasje som vi ønsker å få glasset inn. Den er så og si aldri i bruk per nå. Har glassgjerde rundt hele balkomgen og den er vel på ca 18 kvm2. Må også ha tak... Noen som har en idé om hva det kan koste, og eventuelt forslag til hvilket firma vi kan kontakte? Er i Osloområdet. Anonymkode: dd419...8b1 Spørsmålet her er vel mer hvor mye du må forbedre på det du alt har, for at både altanen og bygget skal tåle vekten av mer glass. Dette er både et regnestykke og en jobb som må gjøres før du kan tenke på å glasse inn. Før dette blir aktuelt så må du og søke kommunen om fasadeendring… Anonymkode: 0980d...5f0 2 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #14 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja jeg tenker etter en del nettsurfing at dersom det skulle ha blitt fint med innglasset balkong av høy kvalitet, så måtte vi ha lagt ned veldig mye penger på det (typ minimum 200 000), og da likevel kun fått brukt den på sommerhalvåret pga null isolasjon. TS Anonymkode: dd419...8b1 ...og midtsommers blir det fort ei badstue 😅 Vi går som sagt rundt oss selv med samme tankene. Vi ønsker både skygge, skjerming, varme de andre årstidene, men ikke kjempevarmt på sommeren, nært stue og kjøkken (blir fort pes å bruke den hvis det blir for langt). Skal det bli skikkelig bør vi utvide, og da må vi ha nye fundamenter, ta ned trær og må søke alt mellom himmel og jord pga tomtegrenser.... Tror vi ender opp med en sånn billig pergola-med-trekk-løsning og tenker ei stund til 🫠 Anonymkode: 87b0c...548 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ...og midtsommers blir det fort ei badstue 😅 Vi går som sagt rundt oss selv med samme tankene. Vi ønsker både skygge, skjerming, varme de andre årstidene, men ikke kjempevarmt på sommeren, nært stue og kjøkken (blir fort pes å bruke den hvis det blir for langt). Skal det bli skikkelig bør vi utvide, og da må vi ha nye fundamenter, ta ned trær og må søke alt mellom himmel og jord pga tomtegrenser.... Tror vi ender opp med en sånn billig pergola-med-trekk-løsning og tenker ei stund til 🫠 Anonymkode: 87b0c...548 Et alternativ for vår del er anneks. Tror kanskje det blir billigere og mye mindre styr. Hva med dere? 😇 TS Anonymkode: dd419...8b1
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Et alternativ for vår del er anneks. Tror kanskje det blir billigere og mye mindre styr. Hva med dere? 😇 TS Anonymkode: dd419...8b1 Sats heller på på et partytelt. Et aneks har begrenset bruksmuligheter. De skal og søkes kommunen om og vipps så går tiden og pengene renner ut mens du venter på godkjenning. Og prisene stiger….så flytter du ut av huset og nye folk vil ikke ha din løsning i handen, om du har rukket å sette opp noe da. Drømmeslott er lov å ha, men det er som flyvende tepper de gjør seg best som bare tepper. Anonymkode: 0980d...5f0
AnonymBruker Skrevet 20. april #17 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Et alternativ for vår del er anneks. Tror kanskje det blir billigere og mye mindre styr. Hva med dere? 😇 TS Anonymkode: dd419...8b1 Vi har ikke noe fornuftig sted å ha det mtp solforhold og tomtegrenser, og blir for langt fra kjøkken/stue. Hadde ikke blitt nok brukt til å forsvare prisen og innsatsen slik som vi har det nå. Klart jeg drømmer om et orangeri i et hjørne av hagen, men realistisk hadde det blitt brukt kanskje 1-2 ganger i året. Så vi sparer heller til Prosjekt Veranda, søknadsprosess og alt, vi må bare finne ut hvordan vi vil ha det først 😅 Anonymkode: 87b0c...548 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #18 Skrevet 21. april Fy flate så ulike priser, ift estimatet jeg fikk for et par år siden på innglassing av balkong 13 m2. 400-500 000kr😂Droppet det kjapt og innstallerte en (kjip)markise som kostet 2700kr😄 Anonymkode: dc191...dd1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #19 Skrevet 21. april Sett opp et fint drivhus i hagen https://www.willabgarden.no/produkter/drivhus/drivhusmodeller/oransjeri/gothic-236-drivhus/ Anonymkode: 61e05...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #20 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Fy flate så ulike priser, ift estimatet jeg fikk for et par år siden på innglassing av balkong 13 m2. 400-500 000kr😂Droppet det kjapt og innstallerte en (kjip)markise som kostet 2700kr😄 Anonymkode: dc191...dd1 Ja håndverkere koster det hvite ut av øyet 😅🙈 Anonymkode: dd419...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå