Gå til innhold

Fjerne parfymelukt/lekkasje fra koffert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På en ferietur i fjor ble det skikkelig parfymelekkasje i den ene kofferten vår. Er det noen som har tips til hvordan man kan få lukten ut? Lukter fortsatt sterkt etter snart 1 år. Eller er det bare å kjøpe ny koffert til årets ferietur?

Anonymkode: ff41a...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å vaske den? Jeg ville dynket den med håndsprit og prøvd å skylle den. 

Anonymkode: d0e7b...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Parfyme er jo laget for å være flyktig og fordampe, så jeg ville luftet den kraftig, f.eks. ute i kraftig vind.

Anonymkode: adf04...079

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På en ferietur i fjor ble det skikkelig parfymelekkasje i den ene kofferten vår. Er det noen som har tips til hvordan man kan få lukten ut? Lukter fortsatt sterkt etter snart 1 år. Eller er det bare å kjøpe ny koffert til årets ferietur?

Plast eller stoff koffert? Har den vært lagret lukket eller åpen? Lagret ved hvilken temperatur? 
Sett den ut i solsteiken, når den tid kommer. 

Anonymkode: b6a9e...da1

AnonymBruker
Skrevet

Har du latt den stå lukket?

Anonymkode: f48f5...d38

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å vaske med eddik eller sprayet med X. X tar veldig mye forskjellige lukter. Den virker på parfyme som er dynket på folk i allefall. 

Anonymkode: 79efe...acc

• Liker 1
Skrevet

Vask grundig og sett den i sola lenge nok til at lukta går ut, kan ta flere uker. Jeg har gjort det med klær som er kjøpt på finn.no.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Plast eller stoff koffert? Har den vært lagret lukket eller åpen? Lagret ved hvilken temperatur? 
Sett den ut i solsteiken, når den tid kommer. 

Anonymkode: b6a9e...da1

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du latt den stå lukket?

Anonymkode: f48f5...d38

Det er begge deler, men stoff innvendig og det er nok her lukten sitter i 😞 Kofferten er lagret innendørs ved 20/21 grader og lukket. Enda lenge til det er solsteik her her i nord.. Vil det gjøre samme nytten å la den stå utendørs, eller er det spesifikt solsteken?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er begge deler, men stoff innvendig og det er nok her lukten sitter i 😞 Kofferten er lagret innendørs ved 20/21 grader og lukket. Enda lenge til det er solsteik her her i nord.. Vil det gjøre samme nytten å la den stå utendørs, eller er det spesifikt solsteken?

Jeg hadde latt den stå uten også uten solstek. Fått luftet seg godt. Hadde droppet kraftig regn, men ellers godt med luft. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...