AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Er det ikke på tide at vi snakker mer om menneskelig biodiversitet/mangfold i menneskenaturen? Planter og dyr finnes i mange varianter. Hvorfor skulle det være annerledes med oss? Menneskelig biodiversitet handler om at vi har ulike hjerner, sanser, måter å være på. Autisme, ADHD, følsomhet, kreativitet – det er ikke feil, det er variasjoner. Naturlige og verdifulle. Tenk så fint det kunne vært om vi begynte å se forskjeller mellom mennesker som en del av naturens mangfold – ikke som noe som må "rettes opp". Jeg har så lyst til at verden blir mer tilrettelagt for alle ❤️ Hva tenker dere? Anonymkode: 20ad6...c3e 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Er det ikke på tide at vi snakker mer om menneskelig biodiversitet/mangfold i menneskenaturen? Planter og dyr finnes i mange varianter. Hvorfor skulle det være annerledes med oss? Menneskelig biodiversitet handler om at vi har ulike hjerner, sanser, måter å være på. Autisme, ADHD, følsomhet, kreativitet – det er ikke feil, det er variasjoner. Naturlige og verdifulle. Tenk så fint det kunne vært om vi begynte å se forskjeller mellom mennesker som en del av naturens mangfold – ikke som noe som må "rettes opp". Jeg har så lyst til at verden blir mer tilrettelagt for alle ❤️ Hva tenker dere? Anonymkode: 20ad6...c3e jeg er enig. Anonymkode: 442d3...f01 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april Det er ikke alle som har lyst til å være "det mangfoldet". Ååå, jeg er bipolar - for et herlig bidrag til mangfoldet, jeg skal ikke behandles! Lider heller! Eller, ååå jeg er schizofren, det skal ikke behandles, for folk ønsker mangfold - jeg ofrer meg! Anonymkode: 9c124...eb6
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Tilrettelegging før aksept. Et smil og et klapp på skulderen hjelper ikke mye mot ekte problemer. Anonymkode: 736ad...e69
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Vi har system for å dele opp planter/dyr i kategorier for å ha oversikt. Men hvis vi gjør det samme med mennesker, kan det ende med rase-inndelinger - som igjen fører til rasisme eller verre (Nazi-tyskland). Vi får heller være enige om at alle mennesker er unike uten å sette dem i en bås Anonymkode: 78720...e83 1
Midgard Skrevet 5. mai #6 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (På 3.5.2025 den 8.31): Vi har system for å dele opp planter/dyr i kategorier for å ha oversikt. Men hvis vi gjør det samme med mennesker, kan det ende med rase-inndelinger - som igjen fører til rasisme eller verre (Nazi-tyskland). Vi får heller være enige om at alle mennesker er unike uten å sette dem i en bås Anonymkode: 78720...e83 Hvorfor kan du ikke gjøre det med mennesker ? Vet du ikke at vi har gjort det med mennekser fra dag 1 (en gang på midten av 1700 tallet). "Kan ende med rase-inndeling" ?? Du vet at rase er ikke en inndeling... Jeg fatter ikke hvorfor man skal holde unna fakta fordi at noen kan ta seg nær av det.. (vi ser det i dag med krasjonister som går ballistisk fordi de er primater som Julius) Det er et håpløst utgangspunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå