Gå til innhold

Opplevelser alene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke noe kult å reise alene. Tok meg selv i å snakke med meg selv på hotellrommet og når jeg spiste middag ute måtte jeg ha noe å lese på mens jeg spiste for å ikke se ut som en total mislykket Viggo venneløs. 

Anonymkode: ccfd2...6e3

Kan forstå hva du mener😊 Men vet du, når jeg ser andre sitte for seg selv og spiser så tenker jeg kun positive tanker og jeg tenker at den personen må trives godt i eget selskap! Hvorfor jeg tenker kun positivt er fordi jeg selv trives godt i eget selskap! Jeg får liksom helt inn i egen verden og det er er så utrolig deilig å være i ett med meg selv. Lese bøker uten å bli forstyrret og bare la tankene fly og se på herlige folk rundt meg!

Det var ei som sa til meg her om dagen at vi eier ingenting i livet og alt er til låns. Vi alle tilhører ingenting og det ga meg nye tanker og perspektiver som gjorde at jeg bl.a. følte meg mindre alene♥️ Kanskje de tankene kan gjøre noe for deg også?🤗

Jeg har etterhvert som jeg er blitt voksen kjent veldig på at jeg må ta vare på barnet i meg og jeg er ansvarlig for egne følelser og gleder. Hoppe ut i ting som virker helt fjernt å gjøre alene og samtidig som jeg kjenner på et kick som f.eks. sommerfugler i magen eller en følelse av angst. Da vet jeg at det er det jeg må gjøre mer av. Ellers blir det til det derre A4 livet i boksen som gjør at jeg føler meg "fanget"♥️

Hoppe-på-turer alene, men sammen med andre har jeg et ønske om å gjøre. Trenger ikke være i utlandet, men her i Norge. Litt tryggere og en fin start. 😊

Jeg har ikke mange venner selv og av og til blir jeg litt skremt av meg selv, for jeg er ikke avhengig av å møte noen av mine nærmeste venner. De har små barn ennå og vi er på forskjellig steder i livet. Derfor må jeg også bli vandt til mitt liv mest alene,  derav blir ensomheten litt fjern og ikke nær♥️

Kanskje du kan utfordre deg selv litt som jeg gjør akkurat nå og vi kan gjøre det sammen, men ikke sammen om du skjønner. Sjekk steder i Norge (1-7t unna deg) ta en biltur (om du eier bil) eller togtur. Overnatt i bilen eller på et billigere sted og vær i ett med naturen og deg selv. Kun for å oppleve en annen plass og noe annet i deg selv♥️ slutt til sjøen, kjenn duften fra skogen, luk øynene, les boken din og kjenn at du lever og dine verdier vil etter hvert få liv♥️🤗

Er du med på tur til onsdag?

Vi alle er medmennesker og jeg elsker den følelsen! Fordi slik jeg er mot meg selv er jeg mot andre også♥️

TS

Anonymkode: b49f2...c6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist på flere turer alene og anbefaler deg å bare hoppe i det. Du vet sikkert selv best hvilke steder du har lyst til å besøke eller hva som gleder deg og så kan du planlegge deretter. Jeg gjør stort sett det samme på tur alene som når jeg har reisefølge: besøker attraksjoner og kulturelle opplevelser, shopper, går på kafé og restaurant, drar på stranda, osv. Det hender jeg kommer i kontakt med andre og slår av en prat, men ellers trives jeg også i mitt eget selskap. Jeg ser ingen grunn til å holde meg hjemme når det finnes en hel verden som jeg har lyst til å se og oppleve. 

Anonymkode: f8ebe...275

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da jeg for mange år siden brått og ufrivillig ble singel. Fikk akutt behov for å bare komme meg bort, vekk fra det vonde og alt styret. Reiste for første gang alene en langhelg til et av våre naboland. Var i forkant redd for det skulle bli en trist opplevelse ; tenkte at jeg kanskje bare ble sittende og gråte og synes synd på meg selv. Men det ble en kjempefin tur, faktisk en slags gamechanger for meg.  Bare det å gjøre akkurat hva jeg ville når jeg ville var helt nydelig. Etter det har jeg reist alene utallige ganger og nyter det fremdeles like mye.  Så jeg sier, hiv deg uti det. Tror ikke du blir å angre. 

Anonymkode: 04be4...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist en del alene, og liker det veldig godt. Man må kanskje teste litt og finne ut hva som er riktig for seg. Jeg har f.eks. ingen problemer med å sitte på kafé alene, elsker å gå rundt i gater og parker, og synes det er perfekt å gå på en utstilling eller et museum alene. Da kan jeg bruke så mye eller lite tid jeg vil uten å ta hensyn til noen andre. Jeg synes også at jeg får vært mer til stede når jeg er på tur alene, jeg tar liksom inn lyset, luktene, og følelsen av å være der i større grad, nettopp fordi jeg ikke er opptatt av å snakke eller være med andre. (Jeg liker også godt å reise med kjæreste/familie likevel, det er jo veldig hyggelig på andre måter). 

Når det er sagt foretrekker jeg å spise en større lunsj ute og heller ta noe enkel take-away el på hotellet på kvelden, og jeg har til nå heller ikke gått ut på byen når jeg har reist alene. Da koser jeg meg heller på hotellrommet med en bok eller serie eller noe.

Anonymkode: f5468...5a2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste en del til utlandet alene som singel fordi jeg ikke hadde noen å reise med. Det føltes ikke alltid fantastisk, akkurat, men nå har jeg lite mulighet til å reise på grunn av trangere økonomi, mann og barn og jeg er veldig glad for alle turer jeg har vært på.

Anonymkode: a24da...234

Skrevet (endret)

.

Endret av Sicktrip
Skrevet

Jeg har reist mye alene, men ikke for å finne meg selv på noen måte. Bare fordi jeg ikke alltid har mulighet eller ønsket om å reise sammen med noen. Det har variert veldig hvordan jeg har lagt opp reisene, noen har vært mest å gå på måfå og se hva jeg finner, andre har hatt ganske tett program. Det kommer an på hvor jeg reiser og hva jeg ønsker å få ut av turen. Noen ganger lager jeg meg egne tematurer, hvor jeg legger planer basert på mine interesser. Andre ganger er destinasjonen det eneste målet, eller jeg vil bare slappe av og ta det rolig. Og så er det alt imellom.

Det er nesten uunngåelig at du vil føle på mestring når du reiser alene. Plutselig er du helt alene ansvarlig for å klare å dekke alle dine grunnleggende behov i et fremmed land, med et system du ikke kjenner og et språk du ikke mestrer. Og du trenger ikke reise så veldig langt for å kjenne på det heller. Så selv om det å utvikle seg og finne seg selv ikke et selve poenget med turen, blir det fort en bivirkning likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 0.01):

Ikke noe kult å reise alene. Tok meg selv i å snakke med meg selv på hotellrommet og når jeg spiste middag ute måtte jeg ha noe å lese på mens jeg spiste for å ikke se ut som en total mislykket Viggo venneløs. 

Anonymkode: ccfd2...6e3

Mens andre - som meg selv - synes det er helt fantastisk å reise alene. Og har heldigvis selvtillit nok til å skjønne at man ikke er Viggo venneløs selv om man reiser alene. 

Anonymkode: 04be4...b8f

• Liker 2
Skrevet

Å reise alene er undervurdert. Jeg har feriert alene i 10 år og har ingen planer om å slutte med det. Jeg er veldig glad i storbyferier, da det å ligge på stranda blir for kjedelig. Planlegger litt på forhånd hva jeg vil ha med meg, men tar også en del på sparket. 

Lykke til med planlegging og tur. Håper du får en flott tur hvor enn ferden går 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...