Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt singel og trenger å finne meg selv igjen så jeg ikke havner i den onde sirkelen av negative tanker etc. Det er jammen krevende og finne tilbake til seg selv, men det må gjøres! :)

Jeg har kommet til den konklusjonen at det må være helt supert å gjennomføre turer helt på egen hånd? F.eks. Norgesferie eller til utlandet. Bare å tørre det og å gjennomføre det :)

Har du gjort noe slikt tidligere og kjent på følelsen av å få mestring og selvtillit tilbake etter samlivsbrudd etc/o.l.?

Jeg ønsker gjerne å høre om dine opplevelser og hva du gjorde for å føle på glede og mestring igjen:)

Tusen takk for svar på forhånd♥️ 

Anonymkode: b49f2...c6a

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg har kommet til den konklusjonen at det må være helt supert å gjennomføre turer helt på egen hånd? F.eks. Norgesferie eller til utlandet. Bare å tørre det og å gjennomføre det :)

Du har rett, det er helt supert å reise på egenhånd. For min del er det noe jeg alltid har gjort, så klarer knapt å huske om jeg følte på noen mestring første gangen. Tror egentlig alltid jeg tok det som en selvfølge at jeg ville beherske dette. Og i dag er det dessuten mye lettere å planlegge, da jeg begynte å reise på egenhånd var ikke internett en greie. 

Du vil ganske sikkert oppleve at dette ikke er skummelt eller vanskelig i det hele tatt. Storbyferie i Europa feks, du vil se at ting ikke er så annerledes eller skummelt de fleste steder. Og jeg tror du vil storkose deg på tur. Bare tenk det at du ikke trenger bli enige med noen om hva du skal  gjøre, bare å følge egne interesser. Og du kan ombestemme deg spontant akkurat når du vil.

God tur! :) 

Anonymkode: 1ca79...819

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har rett, det er helt supert å reise på egenhånd. For min del er det noe jeg alltid har gjort, så klarer knapt å huske om jeg følte på noen mestring første gangen. Tror egentlig alltid jeg tok det som en selvfølge at jeg ville beherske dette. Og i dag er det dessuten mye lettere å planlegge, da jeg begynte å reise på egenhånd var ikke internett en greie. 

Du vil ganske sikkert oppleve at dette ikke er skummelt eller vanskelig i det hele tatt. Storbyferie i Europa feks, du vil se at ting ikke er så annerledes eller skummelt de fleste steder. Og jeg tror du vil storkose deg på tur. Bare tenk det at du ikke trenger bli enige med noen om hva du skal  gjøre, bare å følge egne interesser. Og du kan ombestemme deg spontant akkurat når du vil.

God tur! :) 

Anonymkode: 1ca79...819

Dette er godt å lese, spesielt det du skriver om at JEG kan bestemme akkurat som jeg vil og gjøre spontane ting uten at noen bestemmer over meg og mitt. Det blir godt😊 Bare å spare penger og bestille tur😃

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om den virkelige deg er den engstelige, melankolske, negative personlighetstypen, og så skal du påtvinge deg selv egenskaper du ikke har? 

Anonymkode: a4c58...2a4

AnonymBruker
Skrevet

Tenk om den virkelige deg er den engstelige, melankolske, negative personlighetstypen, og så skal du påtvinge deg selv egenskaper du ikke har? 

Anonymkode: a4c58...2a4

Oj, det er refleksjoner det. Ja, det kan jo være, men hvordan skal jeg finne ut av det? Gi meg gjerne tips :)

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er blitt singel og trenger å finne meg selv igjen så jeg ikke havner i den onde sirkelen av negative tanker etc. Det er jammen krevende og finne tilbake til seg selv, men det må gjøres! :)

Har du gjort noe slikt tidligere og kjent på følelsen av å få mestring og selvtillit tilbake etter samlivsbrudd etc/o.l.?

Jeg ønsker gjerne å høre om dine opplevelser og hva du gjorde for å føle på glede og mestring igjen:)

Tusen takk for svar på forhånd♥️ 

Å oppleve alene må være bedre enn å ikke oppleve? 
Begynn med opplevelser i ditt eget nærmiljø. Museer, tur i skogen og alt annet du kan finne på som du ikke har gjort eller ikke har gjort på lenge. Etterhvert kan du strekke deg lengre.

Lag et må om x antall opplevelser for måneden eller noe annet som passer deg. Hver og en opplevelse er bedre for hjernen og psyken enn ingen opplevelse. 

Anonymkode: 65ee2...e54

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å oppleve alene må være bedre enn å ikke oppleve? 
Begynn med opplevelser i ditt eget nærmiljø. Museer, tur i skogen og alt annet du kan finne på som du ikke har gjort eller ikke har gjort på lenge. Etterhvert kan du strekke deg lengre.

Lag et må om x antall opplevelser for måneden eller noe annet som passer deg. Hver og en opplevelse er bedre for hjernen og psyken enn ingen opplevelse. 

Anonymkode: 65ee2...e54

Veldig enig med deg! Opplevelser alene er bedre enn ingen opplevelser! Veldig fint å starte i nærmiljøet og rundt :) 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Skriv liste over hva du vil oppleve og kryss av ettersom. Det å reise alene er fint det, ta med deg en pocketbok hvis du vil ha "selskap" på cafeen.

jeg har reist mye alene og også jobbet litt i utlandet i andre byer osv. Vær blid og interessert så kommer du fort i snakk med andre.

Anonymkode: 15715...283

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skriv liste over hva du vil oppleve og kryss av ettersom. Det å reise alene er fint det, ta med deg en pocketbok hvis du vil ha "selskap" på cafeen.

jeg har reist mye alene og også jobbet litt i utlandet i andre byer osv. Vær blid og interessert så kommer du fort i snakk med andre.

Ja, det er jo en veldig godt ide😊 Jeg har lenge hatt et ønske om å jobbe i utlandet, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Har du noen tips om gode arbeidsplasser i sydligere strøk? Hvordan man bør bo? Vet ikke hva jeg bør tenke på engang.

Blid og interessert bør jeg klare godt😊

Uansett, jeg skal skrive ned i notatboken min over hva jeg ønsker å gjøre og krysse av ettersom♥️ Takk!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til Lisboa. Knapt vært i en storby før. Aldri alene. Bodde sentralt. Bare gikk rundt uten mål og mening. Storkoste meg. Så på Google Maps hvor jeg hadde gått 

Anonymkode: 3cbcc...d33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ja, det er jo en veldig godt ide😊 Jeg har lenge hatt et ønske om å jobbe i utlandet, men aner ikke hvordan jeg skal gå frem. Har du noen tips om gode arbeidsplasser i sydligere strøk? Hvordan man bør bo? Vet ikke hva jeg bør tenke på engang.

Blid og interessert bør jeg klare godt😊

Uansett, jeg skal skrive ned i notatboken min over hva jeg ønsker å gjøre og krysse av ettersom♥️ Takk!

TS

Nei har ikke tips om arbeid sånn sett. Jeg har jobbet med min utdanning herfra, og den er svært spisset.

Men har et tips om Google Maps, ser du der så kommer det opp ting som skjer der du er som festivaler osv.

tenker og at du kan utfordre deg selv litt, kanskje bestemme deg for å gjøre noe du har drømt om, ikke har turt osv. kanskje ta initiativ til å bli kjent med noen hver dag sånne type ting.

• Hjerte 1
Skrevet

Ikke erfaring med å reise alene. Men det må jo være deilig å kunne bestemme akkurat hva du selv vil og når du skal gjøre noe. Om du vil opp grytidlig for å gå tur eller ligge å sløve i sengen til ut på dagen og med frokost på hotellrommet. 
Dagene kan være veldig spontane om du ønsker det. Jeg selv ville sikkert sjekket opp i hva jeg ønsket å gjøre på forhånd for å ha en delvis plan dersom jeg ville fått behov for å forholde meg til noe og følge en slags plan. 

Jeg ville gjerne bodd på hotell eller leilighetshotell. Rett og slett fordi jeg ville følt det som litt tryggere. Kort vei for assistanse i resepsjonen eller ta en telefon til resepsjonen om det skulle være noe. Ville også sjekket opp i hvem som typisk bor disse plassene. Ville ønsket meg et rolig hotell med voksne. Ikke fulle ungdommer eller masse leven fra barn. Men dette er jo smak og behag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei har ikke tips om arbeid sånn sett. Jeg har jobbet med min utdanning herfra, og den er svært spisset.

Men har et tips om Google Maps, ser du der så kommer det opp ting som skjer der du er som festivaler osv.

tenker og at du kan utfordre deg selv litt, kanskje bestemme deg for å gjøre noe du har drømt om, ikke har turt osv. kanskje ta initiativ til å bli kjent med noen hver dag sånne type ting.

Ikke dumt i det hele tatt! Dette skal jeg ta med meg videre og skrive opp i notatboken min for ønsker og mål😊

TS

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk alt du kan om tips om stedet du skal til, og velg deg ut noe du vil oppleve der. Men også vær åpen for ting du kommer borti tilfeldig. 

Anonymkode: 25e09...305

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjekk alt du kan om tips om stedet du skal til, og velg deg ut noe du vil oppleve der. Men også vær åpen for ting du kommer borti tilfeldig. 

Anonymkode: 25e09...305

Veldig sant! Ja, det skal jeg være åpen for😊 TS

Gjest Cartman
Skrevet

Jeg liker ikke å reise til utlandet alene. Har alltid følt at noe mangler. 

AnonymBruker
Skrevet

Høres herlig ut. Jeg skulle gjerne reist helt alene og gjort alt jeg ønsket i mitt eget tempo uten forstyrrelser. Har mann og barn, så det er ikke aktuelt. Kos deg alene

Anonymkode: d794f...500

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Cartman skrev (Akkurat nå):

Jeg liker ikke å reise til utlandet alene. Har alltid følt at noe mangler. 

Hva tenker du mangler? TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høres herlig ut. Jeg skulle gjerne reist helt alene og gjort alt jeg ønsket i mitt eget tempo uten forstyrrelser. Har mann og barn, så det er ikke aktuelt. Kos deg alene

Anonymkode: d794f...500

Tenkte jeg også i mange mange år. At jeg ikke kunne gjøre noe alene pga mann og barn og jeg gjorde ingenting for meg selv. Kjente på følelsen av at jeg var bundet på den måten at jeg måtte være tilgjengelig 24/7 og at ingen klarte seg uten meg, men det er så feil og det kjenner jeg på nå og det er så trist at vi kvinner oftest tror det er slik! Hva sier mannen din til at du hadde vært 1 uke i utlandet da, eller et annet sted som gir deg nye tanker, gleder og gode følelser? ♥️

Tusen takk!! TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe kult å reise alene. Tok meg selv i å snakke med meg selv på hotellrommet og når jeg spiste middag ute måtte jeg ha noe å lese på mens jeg spiste for å ikke se ut som en total mislykket Viggo venneløs. 

Anonymkode: ccfd2...6e3

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...