AnonymBruker Skrevet 20. april #81 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du, med flere, har ikke sagt det, dere er kun papegøyer og gjentar det samme. Om det er å idiotforklare, så vil jeg si at dere trenger å utvide ordforrådet deres. "Det bare er slik" er ingen forklaring. Jovisst er det en forklaring. Akkurat som at det er skikkelig og bruk og sitte ved matbordet til alle er ferdig,at man ikke tisser på en grav osv. Det er uskrevne regler og skikk og bruk uten at man kan eller trenger å forklare det. Har ingenting med ordforråd å gjøre. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Alle jeg snakker med irl er enig med meg, så at mange syns det er ille og at det snakkes om, tror jeg lite på, jeg tror heller det er noe du sier i håp om at jeg skal skamme meg og føle meg liten. Og alle JEG snakker med er enig med meg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hva er eldre og yngre i dine øyne? Eldre er min generasjon,yngre er yngre enn meg. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skikk og bruk handler forøvrig om mye mer enn klesvask i påsken. Ja, selvsagt. Skikk og bruk og respekt er et stort tema. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så alt i alt, denne kommentaren var jo bare svada. Anonymkode: d4f50...af8 Det er din mening. Anonymkode: a0aa2...c05 1
Sissy33 Skrevet 20. april #82 Skrevet 20. april Jeg vil nok bli regnet som "en av de litt eldre" her inne, og skjønner heller ikke problemet, At min klesvask er til mer sjenanse for mine to naboer, enn den enes fnising med venninner utendørs og den andres barn som roper/hyler i timevis av gangen, er for meg. Hvis det ikke skal vitne om arbeid, da vil vel også det å spise et måltid ute bli sett på som krenkende, for det bevitner jo at noen har arbeidet med å lage maten? Folk som går forbi vårt kjøkkenvindu kan se at vi tar oppvaska - er det også støtende? Mine foreldre er gamle og makter ikke lengre å klippe plenen. Hvis den eneste fridagen vi har i løpet av ei uke, er søndag, klipper vi gresset for dem på søndag, altså. Det er sikkert krenkende hvis naboen lar gresset bli for høyt og ustelt også. Jeg hadde heller ikke satt igang med motorsag eller liknende i dag (eller noen andre dager, for den saks skyld). 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #83 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem hører vaskemaskin min, tror du? Og hva tenker du om alle dem som jobber i hagen på disse dagene? Nå snakker jeg ikke om bråkete maskiner, men dem som steller, raker, rydder osv? Nei, beklager, men jeg har fremdeles ikke fått noen forklaring på hva som er respektløst og lav moral ved å tørke klær ute. Alle dere som syns det er helt uhørt å tørke klær i dag, hva bruker dere tiden til, sånn utenom kirken og den slags? Anonymkode: d4f50...af8 Det kommer helt an på hvor og hvordan du bor. Naboene mine ville ha hørt vaskemaskinen min. Om ingen hører vaskemaskinen din forstyrrer du ingen, så bare og kjøre på. jeg går aldri i kirken. Jeg er ikke døpt en gang, jeg vokste opp på en tid hvor det var veldig uvanlig. Selv om jeg ikke brukte tid i kirken , gadd foreldrene mine og oppdra meg. Så jeg har moral og respekt uten og være kristen. hvorfor skulle jeg henge ut klær akkurat i dag, om ikke for og provosere? Jeg har en nabo som er kristen . Veldig kristen . Søt enke på 80 år. Hvorfor fortjener ikke hun respekt, fordi hun går i kirken? Det står i ordensreglene at det ikke er lov og henge klær ut på helligdager. Nei, hvorfor følge regler når det er mye tøffere og bryte dem og følge dagens norm hvor respekt og moral er ut? klarer du ikke og tenke på noe annet og gjøre enn og henge ut klær eller gå i kirken i dag? kan henge her og spise marsipan med god samvittighet f.eks.. Anonymkode: db687...fee 1 1
Brunhilde Skrevet 20. april #84 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har sagt det mange ganger,det er ikke alt det går an å idiotforklare. Det berre er slik. Jeg er imot åpne butikker på denne dagen også jeg, men det er en annen sak. Og som sagt, dere gjør som dere vil men dere må respektere at folk syns det er ille og snakker om det . Det er ikke rart vi litt eldre syns de unge er uforskammet når de ikke ser poenget med respekt og skikk og bruk. Dere lager deres eget rykte, sånn er det med den saken. Anonymkode: a0aa2...c05 Ja, for baksnakking av medmennesker er jo utrolig mye bedre enn klestørking på en helligdag. 4 2
Fame Skrevet 20. april #85 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jovisst er det en forklaring. Akkurat som at det er skikkelig og bruk og sitte ved matbordet til alle er ferdig,at man ikke tisser på en grav osv. Det er uskrevne regler og skikk og bruk uten at man kan eller trenger å forklare det. Har ingenting med ordforråd å gjøre. Og alle JEG snakker med er enig med meg. Eldre er min generasjon,yngre er yngre enn meg. Ja, selvsagt. Skikk og bruk og respekt er et stort tema. Det er din mening. Anonymkode: a0aa2...c05 Forsåvidt helt på tur å sammenligne det å henge opp en klesvask med tisse på graven 6
AnonymBruker Skrevet 20. april #86 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hadde du syns det var ok å jobbe som vanlig på disse helligdagene? Vi er for det meste sekulære her til lands, ikke noe vits i å feire påske. Anonymkode: 0d144...f13 Jeg henger opp klær når det passer meg og jobber stort sett alle røde dager i tillegg. Hadde gitt fullstendig blaffen i om vi feirer påske eller jul også. Ville heller hatt seks ukers ferie for ansatte og lagt opp året etter hva som passer meg Anonymkode: 8c2ee...189 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #87 Skrevet 20. april Brunhilde skrev (7 minutter siden): Ja, for baksnakking av medmennesker er jo utrolig mye bedre enn klestørking på en helligdag. Det velger du som sagt selv. Du kan kontrollere om du gjør ting som kan irritere andre men du kan ikke kontrollere hva andre tenker og sier om deg. Anonymkode: a0aa2...c05
Brunhilde Skrevet 20. april #88 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det velger du som sagt selv. Du kan kontrollere om du gjør ting som kan irritere andre men du kan ikke kontrollere hva andre tenker og sier om deg. Anonymkode: a0aa2...c05 Nei, men du kan kontrollere hva du sier om andre. 6
AnonymBruker Skrevet 20. april #89 Skrevet 20. april Fame skrev (5 minutter siden): Forsåvidt helt på tur å sammenligne det å henge opp en klesvask med tisse på graven Fame skrev (5 minutter siden): Forsåvidt helt på tur å sammenligne det å henge opp en klesvask med tisse på graven Det er begge ekesmpler på ting som bare er slik uten at man kan gi en god forklaring. Anonymkode: a0aa2...c05
AnonymBruker Skrevet 20. april #90 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det velger du som sagt selv. Du kan kontrollere om du gjør ting som kan irritere andre men du kan ikke kontrollere hva andre tenker og sier om deg. Anonymkode: a0aa2...c05 Hvorfor så opphengt i hva folk sier og tenker om deg? Who cares???!!!! Drit i det og lev livet. Anonymkode: d357b...fe0 1
Fame Skrevet 20. april #91 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er begge ekesmpler på ting som bare er slik uten at man kan gi en god forklaring. Anonymkode: a0aa2...c05 Det er faktisk mulig å stille seg spørrende til enkelte ting som noen mener er dårlig skikk. Enkelte ting endres også med tiden 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #92 Skrevet 20. april Første påskedag er vel den helligste dagen i kristendommen, så i dag hadde jeg aldri hengt ut vask. Det handler om respekt for tradisjoner, respekt for den religionen mange er knyttet til her, og at du har noe vett mellom øra. Ærlig talt, er vel ikke så vanskelig å gjøre det en annen dag. Hilsen andregenerasjons ateist. Anonymkode: 77d5c...864 1
Bombasi Skrevet 20. april #93 Skrevet 20. april (endret) Så lenge jeg ikke lager støy når jeg holder på - noe jeg selvfølgelig ikke gjør - så kunne jeg ikke brydd meg mindre om at folk irriterer seg over at jeg bedriver hagearbeid og husarbeid på min egen tomt når det er helligdager. Endret 20. april av Bombasi 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #94 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er begge ekesmpler på ting som bare er slik uten at man kan gi en god forklaring. Anonymkode: a0aa2...c05 Det er veldig lett å forstå hvorfor man ikke tisser på en grav. Det er også ulovlig. Henge ut klesvasken sin i dag er ikke ulovlig. Sammenligningen fungerer ikke. Anonymkode: 42491...e63 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #95 Skrevet 20. april Bombasi skrev (2 minutter siden): Så lenge jeg ikke lager støy når jeg holder på så kunne jeg ikke brydd meg mindre om at folk irriterer seg over at jeg bedriver hagearbeid og husarbeid på min egen tomt når det er helligdager. Sånn snakker en sann egoist. Men for all del, det er ikke forbudt å være egoist. Anonymkode: 77d5c...864 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #96 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Første påskedag er vel den helligste dagen i kristendommen, så i dag hadde jeg aldri hengt ut vask. Det handler om respekt for tradisjoner, respekt for den religionen mange er knyttet til her, og at du har noe vett mellom øra. Ærlig talt, er vel ikke så vanskelig å gjøre det en annen dag. Hilsen andregenerasjons ateist. Anonymkode: 77d5c...864 Hva med dem som steller i hagen sin i dag da? Gjerne etter å ha handlet på plantasjen? Anonymkode: d4f50...af8
AnonymBruker Skrevet 20. april #97 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor så opphengt i hva folk sier og tenker om deg? Who cares???!!!! Drit i det og lev livet. Anonymkode: d357b...fe0 Jeg bryr meg ikke, men jeg følger skikk og bruk fordi det er viktig for MEG. Men poenget er at du kan ikke klage eller kontrollere hva folk sier om deg . Det er en forklaring på hvorfor man skal følge litt respekt. Anonymkode: a0aa2...c05
AnonymBruker Skrevet 20. april #98 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn snakker en sann egoist. Men for all del, det er ikke forbudt å være egoist. Anonymkode: 77d5c...864 Hvordan er vedkommende egoist ved å drive hagearbeid? Hvem plager han? Hvem blir støtt og krenket av det? Du? Anonymkode: d4f50...af8 4 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #99 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er veldig lett å forstå hvorfor man ikke tisser på en grav. Det er også ulovlig. Henge ut klesvasken sin i dag er ikke ulovlig. Sammenligningen fungerer ikke. Anonymkode: 42491...e63 Sikker på at det står i en liv? Kan du henvise til loven? Uansett så handler det også om respekt. Anonymkode: a0aa2...c05
Bombasi Skrevet 20. april #100 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn snakker en sann egoist. Men for all del, det er ikke forbudt å være egoist. Anonymkode: 77d5c...864 Hva er egoistisk med å henge ut klær eller bedrive lett hagearbeid uten støy på sin egen tomt? Jeg plager ingen og er ikke til sjenanse for noe eller noen. Hvis folk irriterer seg over meg så sitter de i et vindu og ser på meg for å irritere seg med vilje, og da er det strengt tatt de som er og har et problem - ikke jeg. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå