AnonymBruker Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Jeg personlig ser ikke problemet, det lager ikke lyd, og stativet er en plass der ikke alle ser det, men noen. Vi har heller ikke naboer rett ved oss, så de som evt ser det, er folk som går forbi. Min mor mener det ikke er lov. Anonymkode: d4f50...af8 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Det hadde ikke jeg ofret en tanke. Her settes klærne ut på terrassen hver gang det er anledning til det. Hadde 3 stativ stående ute på terrassen i går feks. Er det vær til tørk hos deg, kjør på. I dag er det ikke tørkevær hos oss men i morgen er det spådd fint så da skal det vaskes og tørkes klær. Jeg bor i et nabolag og stativene mine er synlige for 2 naboer og alle som måtte gå forbi. Aldri tenkt over at det er dager hvor det ikke er "lov". 🤷🏻♀️ Anonymkode: f6771...501 23
AnonymBruker Skrevet 20. april #3 Skrevet 20. april I dag henger du ikke opp klær ute! (Men gjerne på et stativ inne. 🫣) Anonymkode: 1ac01...cf7 9 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Det handler ikke om bråk, men om å respektere helligdagen. Anonymkode: 1ac01...cf7 10 4
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Gamle presten her i byn klippet plenen kl 17 på påskeaften, helligdagsfred trer i kraft 16 på påskeaften, heng klærne ut med god samvittighet Anonymkode: 610fb...545 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I dag henger du ikke opp klær ute! (Men gjerne på et stativ inne. 🫣) Anonymkode: 1ac01...cf7 Hvorfor ikke? AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler ikke om bråk, men om å respektere helligdagen. Anonymkode: 1ac01...cf7 Hvordan respekterer man ikke helligdagen ved å tørke klær? Det fleste i dag er ikke kristen i den forstand, og jeg vil tørre å påstå at de fleste bruker disse dagene til å få unna ting de ellers ikke får gjort i en travel hverdag, eller de drar bort, eller gjør andre ting, altså andre ting enn å hylle kristendommen. Anonymkode: d4f50...af8 22 4
Etk Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Mine klær henger ute … og tror ikke en sjel bryr seg😅 12 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Ingen under 80 bryr seg! Anonymkode: 18b07...9b8 15 4
k4ren Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): I dag henger du ikke opp klær ute! (Men gjerne på et stativ inne. 🫣) Anonymkode: 1ac01...cf7 Åååå så man synder kun i skjul, da er det greit?? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det handler ikke om bråk, men om å respektere helligdagen. Anonymkode: 1ac01...cf7 Hva er dette, er vi i 1930 her igjen eller? Klær må vaskes å tørkes, hadde vi ikke bodd så landlig til med gjødsellukta, hadde jeg hengt de utnjeg og. Her kjører trommelen fra påskesøndag til 2 påskedag, og alle andre helligdager. Slutt å ta dere nær av småting. 7 4
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ingen under 80 bryr seg! Anonymkode: 18b07...9b8 Tror de over 80 driter i det også Anonymkode: 7fb56...db2 7 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april Fra gammelt av henger en ingenting ut på snor når det er røde dager i almanakken. Det gjelder i nåtid også, men folk gjør mere som de vil der og tar støyten med de misfornøyde om det kommer. Bor en i blokk finnes det spesielle regler for dette og loven skal overholdes. På et stativ på gulvet går det bra, for det er det få som ser. Tror mange gammeldagse damer spesielt jobber overtid for å oppdage syndere på alle vis. Anonymkode: d3759...52a 2 1 2
Brunhilde Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april Klestørk bråker ikke nevneverdig, så jeg henger gjerne ut klær. Jeg lar derimot være å bruke utstyr som bråker, ikke fordi det er viktig for meg å holde helligdagsfred, men fordi jeg tror det er sunt med noen stille dager i en, for de aller fleste, hektisk hverdag. 13 3
AnonymBruker Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg personlig ser ikke problemet, det lager ikke lyd, og stativet er en plass der ikke alle ser det, men noen. Vi har heller ikke naboer rett ved oss, så de som evt ser det, er folk som går forbi. Min mor mener det ikke er lov. Anonymkode: d4f50...af8 Bor du langt unna naboer slik at ingen ser, så kan du henge ut. Har du naboer som ser eller du bor midt i turløypa, så venter du med utetørken til tirsdag. Husk og at vaskemaskin bråker i de stille dagene, om du har naboer i huset. Anonymkode: 97cdd...a38 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #14 Skrevet 20. april Brunhilde skrev (1 minutt siden): Klestørk bråker ikke nevneverdig, så jeg henger gjerne ut klær. Jeg lar derimot være å bruke utstyr som bråker, ikke fordi det er viktig for meg å holde helligdagsfred, men fordi jeg tror det er sunt med noen stille dager i en, for de aller fleste, hektisk hverdag. Nettopp. Å kjenne og å høre stillhet er bra for hjernen. Anonymkode: 97cdd...a38 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april Vi skifter til sommerdyner i dag. De vaskes alltid etter å ha vært stuet bort et halvår. Og når jeg først er i gang med det tar jeg hotellputer, puter og sengetepper også. Så her er det fullt ute i dag, og begge maskinene går i ett. Respekterer hellidagsfred. Men hvis noen velger å sitte å se på klestørken min for å irritere seg så har de et problem. Anonymkode: 92cd9...8c0 2 1 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april Jeg henger klær ute i dag. Mange stativer. Jeg er ikke kristen, og tror heller ikke det hadde vært klestørk på helligdager som hadde gjort meg uglesett ved himmelporten. Anonymkode: 0460e...0f8 5
AnonymBruker Skrevet 20. april #17 Skrevet 20. april Det er vel ikke ulovlig, men i følge tradisjonen og den kristne kulturen(som er vanskelig å skille fra norsk kultur) skal man jo unngå å arbeide på helligdager. Det gjelder alle røde dager i kalenderen gjennom året. Husarbeid og klesvask er nok å regne som arbeid i den sammenheng så det kan være derfor noen reagerer. Anonymkode: c0423...f84 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #18 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er vel ikke ulovlig, men i følge tradisjonen og den kristne kulturen(som er vanskelig å skille fra norsk kultur) skal man jo unngå å arbeide på helligdager. Det gjelder alle røde dager i kalenderen gjennom året. Husarbeid og klesvask er nok å regne som arbeid i den sammenheng så det kan være derfor noen reagerer. Anonymkode: c0423...f84 Klesvask er kos. Særlig det å "flytte våren" også inn på soverommene. Og jeg må uansett bruke en dag der jeg er hjemme hele dagen, OG det er fint vær, til et slikt prosjekt. Om pensjonisten i nabohuset irriterer seg over det så spør jeg bare hva hun skal de neste tre ukene - det er så lang tid det tar før jeg igjen har en åpning på 12+ timer, og. hvem vet hvordan været er da. Anonymkode: 92cd9...8c0 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #19 Skrevet 20. april Jeg gjør det. Har brukt noen dager på å vaske opp vinterklær og div ulltøy nå som det omsider har vært vær til å tørke noe utendørs. Terrassen der stativene står er helt skjermet. Kan se inn fra en gangvei på ene siden, men da må de stoppe opp, gå bort til gjerdet og se gjennom sprinklene. Og om noen faktisk gjør det så får de tåle å se klesvask til tørk også. Anonymkode: 0c157...f1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå