AnonymBruker Skrevet 20. april #21 Skrevet 20. april Hadde du reagert i tiden før, på eller like etter turen, så hadde jeg absolutt ikke syntes du var urimelig... Men å gå rundt å kverne på det i flere år, for å så i tillegg legge ut en så detaljert historie at de fleste involverte kan kjenne seg igjen, det synes jeg er veldig urimelig av deg. Men hva sa du til dem, når det ble stadig endringer i planene? Uttrykte du noen gang skuffelse over at den barnefrie dameturen ble endret sånn? Anonymkode: 59a81...4b1 4
AnonymBruker Skrevet 20. april #22 Skrevet 20. april annymor skrev (17 minutter siden): Oi, dere er " så strenge"😅 Jeg levere godt med det, men kjenner på et vis at dette var så feil. Den gangen- drar det ikke med meg som en tung byrde, men mer som en story av ting som skjer i livet av "rariteter". Ja, det skjer mye rart i livet og jeg vet alt om det med å av og til gruble over ting som har skjedd før i tida. Jeg stusser ikke på at du av og til tenker på dette, men at du faktisk følte for å ta opp denne problemstillinga på KG når det har gått såpass lang tid. Som oftest går man inn hit for å lufte tanker og få tilbakemeldinger rett etter at man har opplevd noe. Blant annet for å få råd til hvordan man kan ta det opp med de involverte og hvordan bli ferdig med det. Når noe har skjedd for et par år siden er det jo for sent å gjøre noe med det, så da er det ikke så mye å gjøre med det, annet enn at du må bli ferdig med det. Anonymkode: 26768...e7e
Who is she Skrevet 20. april #23 Skrevet 20. april annymor skrev (1 minutt siden): Takk for at du forstår innlegg for det det var ment til å være. Med denne feedback er jeg tryggere til å sette grenser. Takk❤️ Ja det er nok viktig at du setter grenser og er tydeligere. Jeg kan også grunne på ting som skjedde for flere år siden vis jeg føler urettferdighet. Nå er jeg ekstremt dårlig til å brenne inne med ting og er mer dirkete da så jeg hadde nok sagt i fra for lengst. Tenker at det hadde du all rett til å gjøre for 2 år siden og er sikkert en person som ønsker å være positiv og fremstå som en god venninne. Dog på bekostning av deg selv. Ta dere en ny jentetur og denne gangen alene. Evt med flere venninner, men her kan du få inn på en fin måte at det MÅ bli uten barn og det ble skuffende sist. Si det på din måte. Så har du fått det ut.
annymor Skrevet 20. april Forfatter #24 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde du reagert i tiden før, på eller like etter turen, så hadde jeg absolutt ikke syntes du var urimelig... Men å gå rundt å kverne på det i flere år, for å så i tillegg legge ut en så detaljert historie at de fleste involverte kan kjenne seg igjen, det synes jeg er veldig urimelig av deg. Men hva sa du til dem, når det ble stadig endringer i planene? Uttrykte du noen gang skuffelse over at den barnefrie dameturen ble endret sånn? Anonymkode: Nei, jeg sa ikke noe fordi de jeg tenkte jeg bare skulle ta meg sammen. Plot twist Kanskje det er en del detaljert som er forandret, men som ikke er relevant for historien?.
AnonymBruker Skrevet 20. april #25 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det skjer mye rart i livet og jeg vet alt om det med å av og til gruble over ting som har skjedd før i tida. Jeg stusser ikke på at du av og til tenker på dette, men at du faktisk følte for å ta opp denne problemstillinga på KG når det har gått såpass lang tid. Som oftest går man inn hit for å lufte tanker og få tilbakemeldinger rett etter at man har opplevd noe. Blant annet for å få råd til hvordan man kan ta det opp med de involverte og hvordan bli ferdig med det. Når noe har skjedd for et par år siden er det jo for sent å gjøre noe med det, så da er det ikke så mye å gjøre med det, annet enn at du må bli ferdig med det. Anonymkode: 26768...e7e Hvorfor går det ikke an å gjøre noe med det? Nå har tiden gått og kanskje det går an å planlegge en ny tur, noe som ville vært unaturlig å gjøre hvis man sa i fra dagen etter man kom hjem liksom. Anonymkode: 3cbff...443 2
annymor Skrevet 20. april Forfatter #26 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, det skjer mye rart i livet og jeg vet alt om det med å av og til gruble over ting som har skjedd før i tida. Jeg stusser ikke på at du av og til tenker på dette, men at du faktisk følte for å ta opp denne problemstillinga på KG når det har gått såpass lang tid. Som oftest går man inn hit for å lufte tanker og få tilbakemeldinger rett etter at man har opplevd noe. Blant annet for å få råd til hvordan man kan ta det opp med de involverte og hvordan bli ferdig med det. Når noe har skjedd for et par år siden er det jo for sent å gjøre noe med det, så da er det ikke så mye å gjøre med det, annet enn at du må bli ferdig med det. Anonymkode: 26768...e7e Ok, da har jeg ikke skjønt spillereglene her inne. Takk for at du sier ifra.
Who is she Skrevet 20. april #27 Skrevet 20. april (endret) annymor skrev (3 minutter siden): Ok, da har jeg ikke skjønt spillereglene her inne. Takk for at du sier ifra. Det ble en populær tråd og den du siterer gadd tydeligvis å skrive flere innlegg, så du har absolutt forstått spillereglene da tråden førte til diskusjon. Så langt dette er et diskusjonsforum da 🤣 Endret 20. april av Who is she 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #28 Skrevet 20. april annymor skrev (54 minutter siden): Ei barndommsvennine, la oss kalle henne Marit, og jeg skulle på et arrangement i en annen by. Det var hun som tok initiativet til denne turen. Vi bor begge i samme by. Og for første gang på mange år skulle jeg reise på noe uten barn (jeg har 4 stk) så dette er noe som sjeldent blir prioritert. Marit har også 4 barn, så dette var noe vi begge trengte. Billetter ble bestilt, fly og hotell ble booket. Jeg så virkelig frem til å komme meg bort- til en annen by, være uten barn, og tilbringe kvalitetstid med ei venninde. Tusle rundt, kanskje ta et glass vin eller 3 på dagtid og ikke ta hensyn til noen andre enn oss selv. Min venninde hadde et kurs igjennom jobb I denne byen i forkant og dro noen dager i forveien. Billettene der ble booket gjennom jobb. Med retur søndag. For meg startert turen i det alt er pakket og jeg går ut døra hjemme- og uten mann og 4 barn, er det jo bare en fryd. Jeg skulle høre på lydbok, ta meg et glass på flyplassen og bare nyte. Plot twist Marit ønsket også å invitere med en kusine som bor i en 3 by, med en 4 timers kjøretur fra der vi skulle på show, la oss kalle henne Line. Jeg vet hvem Line er, men kjenner henne ikke. Hyggelig tenkte jeg. 3 damer på tur og show. Good. Og Line skulle ikke komme før lørdag, så da fikk vi litt tid bare oss 2. Trodde jeg. Plot twist Kort tid før avreise får jeg høre at Line tar med seg sine 2 barn da hun ville kombinere det med en tur med de. Speilet tenkte jeg, men ok. De var 13 og 15 år. Jeg skal jo ikke passe på de skal sikkert henge litt rundt alene. Jaja, billetter og alt var bestilt, så det var bare å reprogramere forventingene, og ikke være vanskelig. Dette kan jeg faktisk ikke bestemme tenkte jeg, så sånn er det. Plot twist Da det var like før avreise bestemmer Marit at hennes datter (15 år) skal være med så hun kan henge barna til Line. De er jo slekt, og da kan vi damene henge sammen. Ja, det er sikkert en god løsning tenkte jeg, og reprogramerte forventningene mine- igjen. Jeg et jo fortsatt uten barn og kan nyte turen uten ansvar. Plot twist Hun booker datteren på samme fly som meg så datteren ikke trenget å reise alene (minner om at Marit at er i byen vi skal til og har blitt booket gjennom jobb). Så fredag var vi ute å spiste, med datteren,og da var Marit så trøtt ettet å ha vært ute med jobben 2 kvelder på rad, så det ble hotellrommet kl 2100. Det var deilig det altså, men ikke helt det jeg så for meg. Vi hadde ikke samme rom. Og på lørdag ble vi gående i byen med datteren til Marit frem til Line og barna kom. Så kom Line og barna og vi damene dro på show mens jentene hang på hotellet eller noe. Da showet var ferdig møtte vi jentene for middag, og så la vi oss. Plot twist Søndag tilbrakte jeg på flyplassen med datteren til Marit. De hadde ikke plass på samme fly. Så da endte jeg opp med å bruke flere 1000.kr på å henge med andres barn. Jeg skulle gjerne brukt det på en jentetur med MIN datter i steden. Dette er et par år siden, og jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg tenker på det. Jeg har ikke sagt noe, fordi det ble plutselig bare sånn og lå på et vis utenfor min kontroll. Og alt var jo booket. Jeg har fortsatt ikke sagt til Marit at dette ble helt feil for meg, fordi gjort er gjort liksom. Så jeg har meg selv å takke- eller har jeg det? Fader altså- dette irriterer meg mer enn jeg skulle ønske. Er jeg urimelig? Snork, for en roman. Du må lite som skjer i livet ditt om dette opptar deg ennå Anonymkode: 4cd39...277 2
Lille39 Skrevet 20. april #29 Skrevet 20. april annymor skrev (53 minutter siden): Ei barndommsvennine, la oss kalle henne Marit, og jeg skulle på et arrangement i en annen by. Det var hun som tok initiativet til denne turen. Vi bor begge i samme by. Og for første gang på mange år skulle jeg reise på noe uten barn (jeg har 4 stk) så dette er noe som sjeldent blir prioritert. Marit har også 4 barn, så dette var noe vi begge trengte. Billetter ble bestilt, fly og hotell ble booket. Jeg så virkelig frem til å komme meg bort- til en annen by, være uten barn, og tilbringe kvalitetstid med ei venninde. Tusle rundt, kanskje ta et glass vin eller 3 på dagtid og ikke ta hensyn til noen andre enn oss selv. Min venninde hadde et kurs igjennom jobb I denne byen i forkant og dro noen dager i forveien. Billettene der ble booket gjennom jobb. Med retur søndag. For meg startert turen i det alt er pakket og jeg går ut døra hjemme- og uten mann og 4 barn, er det jo bare en fryd. Jeg skulle høre på lydbok, ta meg et glass på flyplassen og bare nyte. Plot twist Marit ønsket også å invitere med en kusine som bor i en 3 by, med en 4 timers kjøretur fra der vi skulle på show, la oss kalle henne Line. Jeg vet hvem Line er, men kjenner henne ikke. Hyggelig tenkte jeg. 3 damer på tur og show. Good. Og Line skulle ikke komme før lørdag, så da fikk vi litt tid bare oss 2. Trodde jeg. Plot twist Kort tid før avreise får jeg høre at Line tar med seg sine 2 barn da hun ville kombinere det med en tur med de. Speilet tenkte jeg, men ok. De var 13 og 15 år. Jeg skal jo ikke passe på de skal sikkert henge litt rundt alene. Jaja, billetter og alt var bestilt, så det var bare å reprogramere forventingene, og ikke være vanskelig. Dette kan jeg faktisk ikke bestemme tenkte jeg, så sånn er det. Plot twist Da det var like før avreise bestemmer Marit at hennes datter (15 år) skal være med så hun kan henge barna til Line. De er jo slekt, og da kan vi damene henge sammen. Ja, det er sikkert en god løsning tenkte jeg, og reprogramerte forventningene mine- igjen. Jeg et jo fortsatt uten barn og kan nyte turen uten ansvar. Plot twist Hun booker datteren på samme fly som meg så datteren ikke trenget å reise alene (minner om at Marit at er i byen vi skal til og har blitt booket gjennom jobb). Så fredag var vi ute å spiste, med datteren,og da var Marit så trøtt ettet å ha vært ute med jobben 2 kvelder på rad, så det ble hotellrommet kl 2100. Det var deilig det altså, men ikke helt det jeg så for meg. Vi hadde ikke samme rom. Og på lørdag ble vi gående i byen med datteren til Marit frem til Line og barna kom. Så kom Line og barna og vi damene dro på show mens jentene hang på hotellet eller noe. Da showet var ferdig møtte vi jentene for middag, og så la vi oss. Plot twist Søndag tilbrakte jeg på flyplassen med datteren til Marit. De hadde ikke plass på samme fly. Så da endte jeg opp med å bruke flere 1000.kr på å henge med andres barn. Jeg skulle gjerne brukt det på en jentetur med MIN datter i steden. Dette er et par år siden, og jeg kjenner jeg blir skikkelig irritert når jeg tenker på det. Jeg har ikke sagt noe, fordi det ble plutselig bare sånn og lå på et vis utenfor min kontroll. Og alt var jo booket. Jeg har fortsatt ikke sagt til Marit at dette ble helt feil for meg, fordi gjort er gjort liksom. Så jeg har meg selv å takke- eller har jeg det? Fader altså- dette irriterer meg mer enn jeg skulle ønske. Er jeg urimelig? Du burde gitt beskjed med en gang. Det er ikke litt greit engang. Nå er det for seint å si noe. Men eg hadde blitt så sur og forbanna hadde dette skjedd med meg.
herzeleid Skrevet 20. april #30 Skrevet 20. april Skjønner veldig godt at det må være nedtur og føles ganske bortkastet. Om en klarer å finne på noe gøy alene og trives i eget selskap tenker jeg det er en fin anledning til å si at en trekker seg tilbake og lar dem få litt familietid. Det kan være en god måte å selv få den avkoblingen en tross alt reiste for å få, og bør jo gjøre det ganske åpenbart for andre hvor rar hele situasjonen ble til slutt. Så må en nok huske at folk kan oppleve situasjoner ekstremt ulikt, og at det antagelig ikke er respektløst ment.
AnonymBruker Skrevet 20. april #31 Skrevet 20. april annymor skrev (1 time siden): Jeg har skjønt poenget og slettet tråden. Takk for engasjement. Søren også, venninne-tråder er jo alltid underholdende. Men forstår såpass på svarene at det dreide seg om en venninne som tok med en annen venninne pluss barn uanmeldt på tur. Som selvsagt ikke er ok. Men det viktigste blir da å lære av det, og ikke ta med akkurat denne venninnen på tur i fremtiden. Det aller beste er å reise alene, så man slipper andre som skal bestemme alt. Men hvis jeg havnet i en slik situasjon som dette, ville jeg uansett dratt avgårde på egenhånd og ikke tilbragt tid med de andre. Håper dere ikke delte rom alle sammen? Anonymkode: 5fc1e...7b5
AnonymBruker Skrevet 20. april #32 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvorfor går det ikke an å gjøre noe med det? Nå har tiden gått og kanskje det går an å planlegge en ny tur, noe som ville vært unaturlig å gjøre hvis man sa i fra dagen etter man kom hjem liksom. Anonymkode: 3cbff...443 Akkurat den turen er gjort og det som skjedde har skjedd, så det kan du jo ikke få gjort noe med. Selvfølgelig kan du planlegge ny tur og legge føringer for den turen for å unngå at det samme skjer igjen. Jeg har da ikke sagt at det ikke går an. Spørsmålet er jo om den nye turen vil gjøre at du slutter å irritere deg over den første turen? Det avhenger vel av hvor godt du klarer å kommunisere hva du ønsker med turen, og hva du vil unngå etter sist gang. annymor skrev (8 minutter siden): Ok, da har jeg ikke skjønt spillereglene her inne. Takk for at du sier ifra. Det er ikke jeg som lager spillereglene her inne, jeg bare deler min mening på lik linje med andre her i tråden. Who is she skrev (5 minutter siden): Det ble en populær tråd og den du siterer gadd tydeligvis å skrive flere innlegg, så du har absolutt forstått spillereglene da tråden førte til diskusjon. Så langt dette er et diskusjonsforum da 🤣 Ja jeg gadd tydeligvis Hvorfor ikke? Det er jo påskeferie og dårlig vær, så perfekt tid til å diskutere alt mulig rart på KG. Om mine svar ikke passer TS, så er det jo bare å overse dem. Det er jo en av fordelene med å diskutere på nett. Anonymkode: 26768...e7e
AnonymBruker Skrevet 20. april #33 Skrevet 20. april annymor skrev (1 time siden): Jeg har skjønt poenget og slettet tråden. Takk for engasjement. Hvilket poeng? At folk er forskjellige og har forskjellig syn på en sak? Anonymkode: 26768...e7e
AnonymBruker Skrevet 21. april #34 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 12.39): Snork, for en roman. Du må lite som skjer i livet ditt om dette opptar deg ennå Anonymkode: 4cd39...277 Å du må ha lite å gjøre i livet ditt siden du svarer folk på den måten Anonymkode: 3a10f...1a5 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå