Abra Skrevet lørdag kl 15:41 #161 Del Skrevet lørdag kl 15:41 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du skriver at hvis en person fikk innvilget uføretrygd og ikke hadde uføre tillegget på AAP så kan man få etterbetaling. Det er de som hadde ung ufør tillegget på AAP, som kan få etterbetaling når de får ung ufør. Anonymkode: 0a0d2...846 Nei, det er feil. En får ikke etterbetalt noe en allerede hadde. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:06 #162 Del Skrevet lørdag kl 16:06 Abra skrev (På 25.4.2025 den 13.32): Le så mye du vil, dette er en faktisk realitet for flere. Du trenger ikke gå lengre enn nav gruppene på facebook. Søk da etter trygdetid. Så ser du flere innlegg fra folk som har fått mindre enn minstesats uføretrygd. Alle disse er jo innvandrere som ikke har opparbeidet seg lang nok trygdetid. Hvis de har jobbet hele livet, så vil de - i tillegg til norsk trygd - få trygd/pensjon fra landet de jobbet i før de kom til Norge. Dette er irrelevant for en person som er født og oppvokst i Norge, og ikke har vært mange år utenlands. Anonymkode: d6ff6...e8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 16:26 #163 Del Skrevet lørdag kl 16:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du skriver at hvis en person fikk innvilget uføretrygd og ikke hadde uføre tillegget på AAP så kan man få etterbetaling. Det er de som hadde ung ufør tillegget på AAP, som kan få etterbetaling når de får ung ufør. Anonymkode: 0a0d2...846 Nei? 😂 man får da selvsagt ikke etterbetalt noe man allerede har hatt, det skulle tatt seg ut 😅. Anonymkode: 2ffed...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet lørdag kl 16:53 #164 Del Skrevet lørdag kl 16:53 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Alle disse er jo innvandrere som ikke har opparbeidet seg lang nok trygdetid. Hvis de har jobbet hele livet, så vil de - i tillegg til norsk trygd - få trygd/pensjon fra landet de jobbet i før de kom til Norge. Dette er irrelevant for en person som er født og oppvokst i Norge, og ikke har vært mange år utenlands. Anonymkode: d6ff6...e8f Ja, nettopp. Og nei, ikke alle land er villig til å gi trygd til utvandrere. Poenget har hele tiden vært at jo, noen får mindre enn minstesats. Rotemor hevdet at INGEN får mindre enn minstesats uføretrygd i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:08 #165 Del Skrevet lørdag kl 17:08 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Nei? 😂 man får da selvsagt ikke etterbetalt noe man allerede har hatt, det skulle tatt seg ut 😅. Anonymkode: 2ffed...4f8 Du har jo tydeligvis ikke LEST hva jeg skriver. Det jeg sier er riktig. Ring og spør NAV. «Hvis du har mottatt arbeidsavklaringspenger i en sammenhengende periode før 1. februar 2020, kan du søke om etterbetaling av tillegget. » https://www.ung.no/oss/lbNK6zmDEtDzgysbjiEKxD «Dersom du får innvilget uføretrygd med ung ufør beregning, og du fikk innvilget arbeidsavklaringspenger før 01.02.20, så skal NAV sjekke om du har krav på å få etterbetalt ung ufør tillegg for tiden du har mottatt arbeidsavklaringspenger.« https://advlindstrom.no/ung-ufor-nav/ Så får dere også et svar fra Chat GPT 😉 Jeg orker ikke å diskutere med noen som ønsker å kverulere. Anonymkode: 0a0d2...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet lørdag kl 19:09 #166 Del Skrevet lørdag kl 19:09 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du har jo tydeligvis ikke LEST hva jeg skriver. Det jeg sier er riktig. Ring og spør NAV. «Hvis du har mottatt arbeidsavklaringspenger i en sammenhengende periode før 1. februar 2020, kan du søke om etterbetaling av tillegget. » https://www.ung.no/oss/lbNK6zmDEtDzgysbjiEKxD «Dersom du får innvilget uføretrygd med ung ufør beregning, og du fikk innvilget arbeidsavklaringspenger før 01.02.20, så skal NAV sjekke om du har krav på å få etterbetalt ung ufør tillegg for tiden du har mottatt arbeidsavklaringspenger.« https://advlindstrom.no/ung-ufor-nav/ Så får dere også et svar fra Chat GPT 😉 Jeg orker ikke å diskutere med noen som ønsker å kverulere. Anonymkode: 0a0d2...846 Sier ikke at datoene du kommer med er feil. Det som er feil er det andre du sier: "Det er de som hadde ung ufør tillegget på AAP, som kan få etterbetaling når de får ung ufør." Kona fikk etterbetalt ung uføretillegget hun skulle ha hatt på AAP da hun ble ung ufør. Fordi hun hadde ikke det tillegget på de årene hun hadde AAP. Endret lørdag kl 19:10 av Abra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:28 #167 Del Skrevet i går, 00:28 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du har jo tydeligvis ikke LEST hva jeg skriver. Det jeg sier er riktig. Ring og spør NAV. «Hvis du har mottatt arbeidsavklaringspenger i en sammenhengende periode før 1. februar 2020, kan du søke om etterbetaling av tillegget. » https://www.ung.no/oss/lbNK6zmDEtDzgysbjiEKxD «Dersom du får innvilget uføretrygd med ung ufør beregning, og du fikk innvilget arbeidsavklaringspenger før 01.02.20, så skal NAV sjekke om du har krav på å få etterbetalt ung ufør tillegg for tiden du har mottatt arbeidsavklaringspenger.« https://advlindstrom.no/ung-ufor-nav/ Så får dere også et svar fra Chat GPT 😉 Jeg orker ikke å diskutere med noen som ønsker å kverulere. Anonymkode: 0a0d2...846 Det du skriver her stemmer ja, men det var heller ikke det jeg svarte på. du påsto at man fikk etterbetalt om man hadde ung ufør-tillegget på aap. Jeg svarte at det stemmer selvsagt ikke, for det er ingenting å etterbetale når man allerede har hatt tillegget på aap. Også kommer du med dette innlegget her som ikke har noen ting med det jeg svarte på, og mener altså at jeg kverulerer 😂 Anonymkode: 2ffed...4f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:03 #168 Del Skrevet i går, 08:03 Abra skrev (12 timer siden): Sier ikke at datoene du kommer med er feil. Det som er feil er det andre du sier: "Det er de som hadde ung ufør tillegget på AAP, som kan få etterbetaling når de får ung ufør." Kona fikk etterbetalt ung uføretillegget hun skulle ha hatt på AAP da hun ble ung ufør. Fordi hun hadde ikke det tillegget på de årene hun hadde AAP. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det du skriver her stemmer ja, men det var heller ikke det jeg svarte på. du påsto at man fikk etterbetalt om man hadde ung ufør-tillegget på aap. Jeg svarte at det stemmer selvsagt ikke, for det er ingenting å etterbetale når man allerede har hatt tillegget på aap. Også kommer du med dette innlegget her som ikke har noen ting med det jeg svarte på, og mener altså at jeg kverulerer 😂 Anonymkode: 2ffed...4f8 Jeg beklager, og trekker det tilbake. Tar på meg skylden. Har misforstått. Jeg gikk på AAP fra 2021-2024, og fikk innvilget ung uføretrygd for 11 mnd siden. Har ikke fått noe etterbetaling. Anonymkode: 0a0d2...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #169 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du skriver at hvis en person fikk innvilget uføretrygd og ikke hadde uføre tillegget på AAP så kan man få etterbetaling. Det er de som hadde ung ufør tillegget på AAP, som kan få etterbetaling når de får ung ufør. Anonymkode: 0a0d2...846 Har de begynt med ung tillegg på aap? uansett så blir det ikke omvendt, poenget var tilkabetaling. Anonymkode: 34e2a...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #170 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du har jo tydeligvis ikke LEST hva jeg skriver. Det jeg sier er riktig. Ring og spør NAV. «Hvis du har mottatt arbeidsavklaringspenger i en sammenhengende periode før 1. februar 2020, kan du søke om etterbetaling av tillegget. » https://www.ung.no/oss/lbNK6zmDEtDzgysbjiEKxD «Dersom du får innvilget uføretrygd med ung ufør beregning, og du fikk innvilget arbeidsavklaringspenger før 01.02.20, så skal NAV sjekke om du har krav på å få etterbetalt ung ufør tillegg for tiden du har mottatt arbeidsavklaringspenger.« https://advlindstrom.no/ung-ufor-nav/ Så får dere også et svar fra Chat GPT 😉 Jeg orker ikke å diskutere med noen som ønsker å kverulere. Anonymkode: 0a0d2...846 Les selv hva du skrev? Nå er du jo enig med resten. Anonymkode: 34e2a...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #171 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg beklager, og trekker det tilbake. Tar på meg skylden. Har misforstått. Jeg gikk på AAP fra 2021-2024, og fikk innvilget ung uføretrygd for 11 mnd siden. Har ikke fått noe etterbetaling. Anonymkode: 0a0d2...846 Det er jo fordi du hadde aap etter at de fjernet tillegget. Det var derfor ikke noe å etterbetale i ditt tilfelle. Anonymkode: 2ffed...4f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå