AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #101 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 Det måtte jo komme... Om folk du kjenner er late snyltere sier det mer om deg og din omgangskrets enn om trygdede personer generelt. Om du har bodd under en sten; de fleste trygdede har et arbeidsliv bak seg og har en sykdom eller skade. De aller fleste er meget grundig utredet. Anonymkode: b4c89...4a2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 22 timer siden #102 Del Skrevet 22 timer siden Abra skrev (10 minutter siden): Hvis man ikke har full trygdetid på 40år så kan man få mindre enn minstesats på ufør. I følge NAVs egen side om uføretrygd er minstesatsen absolutt: https://www.nav.no/uforetrygd Du tenker kanskje på minstepensjon? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 21 timer siden #103 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (6 minutter siden): I følge NAVs egen side om uføretrygd er minstesatsen absolutt: https://www.nav.no/uforetrygd Du tenker kanskje på minstepensjon? Neida, gjelder for uføre og. Folk som har lav trygdetid kan få ganske mye mindre enn minstesats. https://lovdata.no/nav/rundskriv/r12-00?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR720Chc4Aw3lobsEZf20KPIaMozoWq_GuAhGHmH2oMg2a-mdhFM0Sif0Q_nRg_aem_W2FQKYGFOycjyq7SYXPWgw#KAPITTEL_2-13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #104 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (7 minutter siden): I følge NAVs egen side om uføretrygd er minstesatsen absolutt: https://www.nav.no/uforetrygd Du tenker kanskje på minstepensjon? Minsteytelse uføretrygd blir redusert ved redusert trygdetid i Norge, noe som også står på den siden du linker til. Anonymkode: dc7dc...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21 timer siden #105 Del Skrevet 21 timer siden Abra skrev (13 minutter siden): Neida, gjelder for uføre og. Folk som har lav trygdetid kan få ganske mye mindre enn minstesats. https://lovdata.no/nav/rundskriv/r12-00?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR720Chc4Aw3lobsEZf20KPIaMozoWq_GuAhGHmH2oMg2a-mdhFM0Sif0Q_nRg_aem_W2FQKYGFOycjyq7SYXPWgw#KAPITTEL_2-13 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Minsteytelse uføretrygd blir redusert ved redusert trygdetid i Norge, noe som også står på den siden du linker til. Anonymkode: dc7dc...fb1 Det står at fremtidig trygdetid regnes inn, og at trygdetid opptjenes ved å bo i landet og/eller jobbe. Såfremt sønnen da har bodd i Norge siden han var 16 år, er det noen forkortning han kan omfattes av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #106 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 Tull og vas. Som ufør kan og skal en bestemme over sin egen tid. Og heldigvis for det. Anonymkode: c52b0...7f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #107 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (7 minutter siden): Det står at fremtidig trygdetid regnes inn, og at trygdetid opptjenes ved å bo i landet og/eller jobbe. Såfremt sønnen da har bodd i Norge siden han var 16 år, er det noen forkortning han kan omfattes av? Ikke såvidt jeg vet. Så i dette tilfellet er det nok TS som har uriktige opplysninger om sønnens inntekt. Anonymkode: dc7dc...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 21 timer siden #108 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (9 minutter siden): Det står at fremtidig trygdetid regnes inn, og at trygdetid opptjenes ved å bo i landet og/eller jobbe. Såfremt sønnen da har bodd i Norge siden han var 16 år, er det noen forkortning han kan omfattes av? Nei da har han full trygdetid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #109 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.29): Har ingen lån og bor hjemme. Er virkelig uføre så lavt? Hvordan leve på dette når han skal ha ett sted å bo? Anonymkode: 065a2...723 Er han under 18? Er han eldre ? Har han aldri jobbet? Har forsikring på mine så de får ekstra ved uføre, men høres lite ut, trenger nok litt mer info her Anonymkode: 730bd...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #110 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.29): Har ingen lån og bor hjemme. Er virkelig uføre så lavt? Hvordan leve på dette når han skal ha ett sted å bo? Anonymkode: 065a2...723 Det er ikke minstesats AAP han får da?! Anonymkode: 974b9...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #111 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.29): Har ingen lån og bor hjemme. Er virkelig uføre så lavt? Hvordan leve på dette når han skal ha ett sted å bo? Anonymkode: 065a2...723 Det er ikke minstesats AAP han får da?! Anonymkode: 974b9...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15 timer siden #112 Del Skrevet 15 timer siden (endret) Abra skrev (6 timer siden): Hvis man ikke har full trygdetid på 40år så kan man få mindre enn minstesats på ufør. Nei. Det er bare feil (Du kan spare deg for å gjenta linker da de ikke er gjeldende.) Endret 15 timer siden av Rotemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15 timer siden #113 Del Skrevet 15 timer siden nordlending skrev (8 timer siden): Jeg skrev 13 000 i rest, etter et tvangstrekk. Det er ikke påstanden her. Den lyder «13k i uføretrygd». Hva man ellers sliter med økonomisk er ikke relevant. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #114 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er han under 18? Er han eldre ? Har han aldri jobbet? Har forsikring på mine så de får ekstra ved uføre, men høres lite ut, trenger nok litt mer info her Anonymkode: 730bd...9c0 Barn får ikke uføretrygd. Anonymkode: 7cc62...0db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 14 timer siden #115 Del Skrevet 14 timer siden Rotemor skrev (1 time siden): Nei. Det er bare feil (Du kan spare deg for å gjenta linker da de ikke er gjeldende.) Du bestrider linker fra lovdata? Skjerp deg, dette er riktig. Har man ikke full trygdetid så blir det avkorting i uføretrygd. På NAVs egne sider står det og: "Minsteytelsen du kan få, avhenger av om du er enslig eller bor sammen med en ektefelle, partner eller samboer. Minsteytelsen blir redusert hvis du har redusert trygdetid i Norge." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #116 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.52): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Anonymkode: 7e852...c2e "Flå av en kapitalistisk gris"? Nå er det selvfølgelig stor forskjell på utleiere men jeg tror mange leietagere ikke har den minste peiling på hva det koster å ha og drive et hus. Anonymkode: 58299...ca4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 13 timer siden #117 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 15.52): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Jeg har 24.000, men siden 11.000 går til den grådige grisen jeg er nødt å leie hos (og utleiere står ikke i kø til å leie ut til syke og fattige mennesker), så har man 13.000 igjen, og så må man betale Ozempic selv som jeg kjemper for og ikke går på egenandel siden jeg havner mellom to stoler (sånn akkurat nesten diabetes), og så andre ting man trenger på apoteket og defekter som vi syke har koster meg ytterliggere 1.500 kr, så busskort 500 kr og da er man nede i 10.000 ca for noen som er "stor" i kroppen, og det er umulig å leve av. Sånn sett sitter jeg omtrent med en sosialsats tilsvarende det de har i Oslo eller Bergen. Du bør sjekke om dette med 13.000 virkelig stemmer. Anonymkode: 7e852...c2e Her jeg bor får du knapt en liten toroms for 11000 per mnd. Små leiligheter har også den klart høyeste m2 prisen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #118 Del Skrevet 13 timer siden Enten - Går han på aap - Er gradert ufør - Eller lyver til deg om hvor mye penger han får fra nav. Anonymkode: d3d31...f26 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #119 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 11.07): Hmmm... synes 10 000 etter faste avgifter ikke er så galt jeg. Jeg er frisk har to barn og vi lever på dette ca etter faste utgifter. Er 11 000 mye i husleie der du bor? Hva får du for der? Jeg betaler en god del mer for en leilighet med plass til meg og barna, husk at lån på 2mill nå er over 11 000 ut per mnd.. så kommer det en god del annet i tillegg når man eier.. Anonymkode: 8db86...07f Du betaler ned på ditt lån, ikke andres lån. Stor forskjell. Hvis du er i jobb har du sikkert pensjonsparing så med nedbetalt / delvis nedbetalt bolig så klarer du deg. Hen du siterer skal av 11.000 spare både til ek og pensjon. Ganske fucked egentlig. Anonymkode: 34e2a...070 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #120 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 11.08): Søk startlån og får du ikke innvilget det så flytt en plass der det er noe rimeligere, og søk der. Ta tak i deg selv og kom deg ut av offerrollen. Livet kan faktisk være bra selv på lite penger. Anonymkode: dc1be...256 Vet du hva startlån er? Og prøvd og lure kommunen slik du foreslår er neppe veldig lurt. ja, livet er sikkert bra på lite penger, når man har mye penger og mentalt lever på 90 tallet og er helt blåst. Anonymkode: 34e2a...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå