AnonymBruker Skrevet i går, 05:13 #81 Del Skrevet i går, 05:13 Jeg er minsteufør med utbetalte 18300 kr i mnd. Så her er det noe som ikke stemmer. Anonymkode: dea42...67e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:41 #82 Del Skrevet i går, 06:41 AnonymBruker skrev (På 21.4.2025 den 1.36): Han er ufør. TS Anonymkode: 065a2...723 100 %? Anonymkode: 7cc62...0db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 06:42 #83 Del Skrevet i går, 06:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betaler han leie og den typen ting? Hvis ikke så tror jeg det at han bor hjemme har mye å si for summen. Anonymkode: 2954b...244 Uføretrygd er ikke behovsprøvd. Anonymkode: 7cc62...0db 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet i går, 06:49 #84 Del Skrevet i går, 06:49 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 11.59): Ozempic gis kun ved diabetes og må søkes hos Helfo, så dette kan ikke stemme. Anonymkode: 52cba...e3a I tillegg må man allerede gå på en diabetes medisin, for å filtrere ut slankerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:05 #85 Del Skrevet i går, 07:05 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 11.07): Hmmm... synes 10 000 etter faste avgifter ikke er så galt jeg. Jeg er frisk har to barn og vi lever på dette ca etter faste utgifter. Er 11 000 mye i husleie der du bor? Hva får du for der? Jeg betaler en god del mer for en leilighet med plass til meg og barna, husk at lån på 2mill nå er over 11 000 ut per mnd.. så kommer det en god del annet i tillegg når man eier.. Anonymkode: 8db86...07f Jeg har også ca 10 000 igjen etter faste utgifter (full jobb og to barn). Anonymkode: 5724f...17f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #86 Del Skrevet i går, 07:06 Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #87 Del Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Han er jo sønn av en på kvinneguiden så da går det nok i arv. Anonymkode: 5d109...b63 Næææh, alle på KG har toppjobber i en høystatusbransje og tjener godt over 1 mill i året😁 For øvrig er denne tråden et klassisk fenomen på diskusjonsforum (skal ikke henge ut KG spesielt, dette skjer overalt.) TS innleder med et knapt og noe upresist innlegg, der informasjon mangler for å kunne si noe sikkert om hva som er riktig eller feil. Og TS kommer heller ikke tilbake for å oppklare det som er uklart. Folk fyrer seg opp og diskusjonen sporer av i flere retninger, for eks om uføre/trygdede generelt får for mye eller for lite penger (en evig klassiker det), om de som leier ut bolig er kapitalistiske griser, eller om det tvert i mot er trygdede leietakere som er snyltere, osv. osv. Og sånn går no dagan..... Det trenger ikke være at TS "lyver", men det er noen biter i puslespillet som mangler, for eks: Er de 13k brutto eller netto utbetalt? Er vedkommende mindre enn 100% ufør? Har sønnen unormalt høy forskuddstrekk og betaler unødvendig mye skatt? Er det noen trekk som følge av bidrag, gammel gjeld eller annen "gammel moro". Eller har TS misforstått eller ordlegger seg upresist og det som sønnen mottar er AAP eller en annen stønad? Mvh, "Foreningen for oss som irriterer oss over ufullstendige og upresise åpningsinnlegg på diskusjonsforum" 😆😆 Anonymkode: 4c518...d0e 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:30 #88 Del Skrevet i går, 07:30 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 Du kjenner flere faktisk 😅 Anonymkode: b7ccd...c30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:32 #89 Del Skrevet i går, 07:32 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 Jeg var i jobb utredning i slik bedrift. Men pga mine smerte problematikken og at jeg mister følelser i bein og armer pga nerver som er skaddet så ønsket de ikke at jeg fikk tilbud en gang da jeg fikk innvilget ufør. Årsak de hadde ringt amk 2 ganger når beina mine sviktet og jeg slo hodet i gulvet og i en arbeidsbenk, og jeg da besvimte. Så er det det med plass, kjenner flere som. Ønsker et slik tilbud men disse stedene har ikke økonomi eller plass til flere. Så er det mange uføre som faktisk bidrar de ligger ikke bare på sofaen som mange av dere tror. Jeg må trene og til fysio 2 ganger i uka for å holde kroppen igang, har fast på fysio kl 08 om morgenen. Står hver dag opp 06.30 selv om jeg ikke må. Men føler at ved å ha en jevn døgn rytme fungerer de dårlige dagene og bedre. I tilleg er jeg på frivillig hets sentralen på gode dager der hjelper jeg til med lekse hjelp , besøks venn på gamle hjemmet og hos andre eldre. Dette er gratis jobb. Men gjør at jeg er ute på noe 1 til 2 dager i uka, men jeg kan si nei i dag fungerer ikke kroppen. Det kunne jeg ikke gjort ellers. Syns det er helt sykt det ska være så stigma på oss som har vært i jobb og faktisk i mange tilfeller hatt mer arbeidsmengde en mange av de som slenger ut galle og eder på de som er uføre. Anonymkode: 0d07c...23c 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:15 #90 Del Skrevet i går, 10:15 Hvor gammel er han? Anonymkode: 3615d...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:31 #91 Del Skrevet i går, 10:31 AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.52): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Jeg har 24.000, men siden 11.000 går til den grådige grisen jeg er nødt å leie hos (og utleiere står ikke i kø til å leie ut til syke og fattige mennesker), så har man 13.000 igjen, og så må man betale Ozempic selv som jeg kjemper for og ikke går på egenandel siden jeg havner mellom to stoler (sånn akkurat nesten diabetes), og så andre ting man trenger på apoteket og defekter som vi syke har koster meg ytterliggere 1.500 kr, så busskort 500 kr og da er man nede i 10.000 ca for noen som er "stor" i kroppen, og det er umulig å leve av. Sånn sett sitter jeg omtrent med en sosialsats tilsvarende det de har i Oslo eller Bergen. Du bør sjekke om dette med 13.000 virkelig stemmer. Anonymkode: 7e852...c2e Grådig gris? Det er jo ikke hans feil at du er uføretrygdet?!? Han kan jo leie ut til andre som har bedre råd, hvis han ønsker…. Og MÅ du ha Ozempic?? Jeg har faktisk nå fått diagnose diabetes, men får ikke Ozempic av den grunn. Jeg har også flere sykdommer , men er i full jobb. Diabetesen holder jeg i sjakk ved trening og riktig kosthold. Er det grunner til at du ikke klarer det? For meg høres du litt sytete ut…. Anonymkode: 1f8cf...fdb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:33 #92 Del Skrevet i går, 10:33 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor i himmelens navn har han tatt opp lån? Anonymkode: a13ac...3f6 Det har jo du ingenting med å gjøre?? Anonymkode: 1f8cf...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet i går, 12:47 #93 Del Skrevet i går, 12:47 nordlending skrev (12 timer siden): Regninger som har gått til tvangstrekk? 13 000 kan være riktig rest etter at det er tatt høyde for boutgifter og livsopphold. Han får fortsatt ikke 13 K i ufrøretrygd. Det stemmer uansett ikke. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:04 #94 Del Skrevet i går, 13:04 Jeg er 60% ufør og får utbetalt 12 000kr og fra jobben får jeg utbetalt de samme. Så 13 000 kr for 100% ufør høres lite ut. Anonymkode: d74ce...f14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:01 #95 Del Skrevet i går, 14:01 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mener at uføre får altformye utbetalt for å ikke gjøre noe, kjenner flere som bare sitter hjemme å gamer. Hvorfor jobbe når en kan sluntre unna. Ingen har godt av å bare gå hjemme. Når en er under 60 år og uføre, så skulle det ha vært obligatorisk at de måtte møte opp på en vernet bedrift 4 dager i uka. Anonymkode: 90430...fa0 Hæ? Tenker du alle uføre under 60 er late unnasluntrere? Da kan jaggu alle alderspensjonister også jobbe 4 dager i uka, og de på afp kan jobbe 5, for de er jo faktisk friske og har valgt tilværelsen selv. Uføre er en gruppe med mye større individuelle forskjeller enn gjennomsnittet. Den viktigste grunnen til at andelen unge uføre øker er fordi flere overlever tilstander som folk døde av tidligere. Anonymkode: bc5dc...25b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet i går, 14:03 #96 Del Skrevet i går, 14:03 Høres ut som AAP, ikke uføretrygd. Ta kontakt med veilederen hans. NAV gjør feil de også. Og hvis det er saken kan han ha krav på etterbetaling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet i går, 19:00 #97 Del Skrevet i går, 19:00 Rotemor skrev (6 timer siden): Han får fortsatt ikke 13 K i ufrøretrygd. Det stemmer uansett ikke. Jeg skrev 13 000 i rest, etter et tvangstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veronica<3 Skrevet 22 timer siden #98 Del Skrevet 22 timer siden Tråden er ryddet for diskriminerende innlegg, brukerdebatt og brukerangrep. veronica<3, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abra Skrevet 22 timer siden #99 Del Skrevet 22 timer siden Rotemor skrev (På 21.4.2025 den 1.47): Det kan ikke stemme. Her mangler du informasjon. Eller så skriver du feil. Det er INGEN som får under minstesatsen på ufør, som ufør. Hvis man ikke har full trygdetid på 40år så kan man få mindre enn minstesats på ufør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 22 timer siden #100 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 10.29): Har ingen lån og bor hjemme. Er virkelig uføre så lavt? Hvordan leve på dette når han skal ha ett sted å bo? Anonymkode: 065a2...723 da har han noen trekk du ikke vet om. Evt er det aap og ikke ufør 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå