Soft mann Skrevet søndag kl 12:27 #41 Del Skrevet søndag kl 12:27 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spiller det noen rolle? Anonymkode: 9642d...b5b Hvis det er medfødt så er det en sykdom med diagnose, som igjen vil kunne gi mange tusen i mnd støtte. Er det en ulykke så vil det være forsikring inni det. Er det arbeidsuhell så vil det og være div erstatninger. så ja det har vel noe å bety tenker eg 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:28 #42 Del Skrevet søndag kl 12:28 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Eh nei! Et kjapt google søk forteller deg at du tar feil. Hvis du på død og liv skal ta andre på nett, bør du gidder en enkel faktasjekk. Anonymkode: 850be...5b9 Eh nei du tar feil, ozempic kan kun fås på blå resept nå Anonymkode: 9642d...b5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:36 #43 Del Skrevet søndag kl 12:36 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere får hjelpe han litt med lavere husleie da vet du. Så har han lov å tjene 0,4 G utenom. Anonymkode: e7e0d...23d Han er ufør. Man skal jo kunne få som man kan leve av uten å måtte at man skal jobbe, han er jo ufør av en grunn. Anonymkode: 64b6c...a1f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:41 #44 Del Skrevet søndag kl 12:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Jeg har 24.000, men siden 11.000 går til den grådige grisen jeg er nødt å leie hos (og utleiere står ikke i kø til å leie ut til syke og fattige mennesker), så har man 13.000 igjen, og så må man betale Ozempic selv som jeg kjemper for og ikke går på egenandel siden jeg havner mellom to stoler (sånn akkurat nesten diabetes), og så andre ting man trenger på apoteket og defekter som vi syke har koster meg ytterliggere 1.500 kr, så busskort 500 kr og da er man nede i 10.000 ca for noen som er "stor" i kroppen, og det er umulig å leve av. Sånn sett sitter jeg omtrent med en sosialsats tilsvarende det de har i Oslo eller Bergen. Du bør sjekke om dette med 13.000 virkelig stemmer. Anonymkode: 7e852...c2e 11.000 kr er jo jaggu ikke mye for husleie. Mener du at husleia du betaler er mer enn markedsprisen i området du bor i? Eller mener du at huseier burde rabattert husleia di? 10.000 kr i mnd for én person er jo heller ikke veldig lite. SIFO-tallene viser at budsjettet for en voksen person, minus kollektiv transport (siden du trakk ut det), er rett i overkant av 10.000 kr/mnd, men da inkluderer det mat, klær/sko, personlig pleie, lek og mediebruk, husholdningsartikler og andre dagligvarer, møbler, mediebruk og fritid. Flere av disse postene budsjetteres høyere enn vi bruker i min husholdning med en hel familie, så det er et romslig nok budsjett. Lek, mediebruk og fritid er f.eks. alene på 3470 kr/mnd, og det er mange ganger hva jeg personlig bruker måneden i alle fall. Skjønner at man ikke lever fett og kan bruke fritt med penger på hva som helst, men det kan de færreste selv om man jobber uten å være strukturert og prioritere hva man bruker pengene på. Anonymkode: 7870e...f61 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:41 #45 Del Skrevet søndag kl 12:41 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Jeg har 24.000, men siden 11.000 går til den grådige grisen jeg er nødt å leie hos (og utleiere står ikke i kø til å leie ut til syke og fattige mennesker), så har man 13.000 igjen, og så må man betale Ozempic selv som jeg kjemper for og ikke går på egenandel siden jeg havner mellom to stoler (sånn akkurat nesten diabetes), og så andre ting man trenger på apoteket og defekter som vi syke har koster meg ytterliggere 1.500 kr, så busskort 500 kr og da er man nede i 10.000 ca for noen som er "stor" i kroppen, og det er umulig å leve av. Sånn sett sitter jeg omtrent med en sosialsats tilsvarende det de har i Oslo eller Bergen. Du bør sjekke om dette med 13.000 virkelig stemmer. Anonymkode: 7e852...c2e Grådige grisen? Det koster å bo, spesielt om man vil bo sentralt. En som leier ut sin bolig er utleier ikke NAV sosial, man må ta markedspris. Er ikke hans feil at du sliter i ditt liv, Anonymkode: 64b6c...a1f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:00 #46 Del Skrevet søndag kl 13:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh nei! Et kjapt google søk forteller deg at du tar feil. Hvis du på død og liv skal ta andre på nett, bør du gidder en enkel faktasjekk. Anonymkode: 850be...5b9 Blå resept ved diabetes type 2, beste er jo å spise seg frisk, så slipper man medisinen Anonymkode: 75d72...9bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet søndag kl 13:19 #47 Del Skrevet søndag kl 13:19 (endret) Her var det mange som kuppet tråden til ts og gjorde den til noe helt annet! Din sønn kan ikke få 13000 utbetalt i uføretrygd ved andre grunner enn trekk for gjeld, bidrag eller ved for høyt skattetrekk. Minstesats uføretrygd er vel på 24000 brutto, fra 18 år og oppover, dette da for gifte / samboende som er den laveste satsen? Ung ufør uten å være gift /. Samboer er vel høyeste. Så dersom ditt barn faktisk har uføretrygd, ikke AAP, så må dere se på skatten, eller på selve utbetalingen som står beskrevet på nav.no. Enten er det noe han ikke forteller, ikke vet, eller han har en annen stønad enn uføretrygd. Endret søndag kl 13:19 av Perfume 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet søndag kl 13:21 #48 Del Skrevet søndag kl 13:21 Legger ved utbetalingene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:03 #49 Del Skrevet søndag kl 14:03 AnonymBruker skrev (1 time siden): Han er ufør. Man skal jo kunne få som man kan leve av uten å måtte at man skal jobbe, han er jo ufør av en grunn. Anonymkode: 64b6c...a1f Han er på aap, dvs at han er under behandling eller tiltak i bedrift. Anonymkode: eb30b...269 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:22 #50 Del Skrevet søndag kl 14:22 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har ingen lån og bor hjemme. Er virkelig uføre så lavt? Hvordan leve på dette når han skal ha ett sted å bo? Anonymkode: 065a2...723 Det var da veldig lite. Hvor mye skatt trekkes? Anonymkode: 966fa...55d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:23 #51 Del Skrevet søndag kl 14:23 Hvor gammel er han? Anonymkode: 3615d...2b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:35 #52 Del Skrevet søndag kl 16:35 Minstesats er over 300.000, så det du skriver stemmer ikke Anonymkode: db9d1...b8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:55 #53 Del Skrevet søndag kl 16:55 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eh nei du tar feil, ozempic kan kun fås på blå resept nå Anonymkode: 9642d...b5b Nei, det stemmer ikke. Ozempic kan skrives ut på hvit resept. Anonymkode: 5c77b...c6f 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:58 #54 Del Skrevet søndag kl 16:58 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Minstesats er over 300.000, så det du skriver stemmer ikke Anonymkode: db9d1...b8e Minstesats er under 300 000, minstesats aap for de under 25 er 160 ish. Anonymkode: eb30b...269 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet søndag kl 18:56 #55 Del Skrevet søndag kl 18:56 Ryddet for brukerangrep, latterliggjøring, avsporing, og nedsettende og krenkende innlegg, og svar til dette. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:21 #56 Del Skrevet søndag kl 19:21 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noe her stemmer ikke, for det hadde fortsatt vært et tragisk lite beløp om han hadde 10.000 mer, nemlig 23.000, under forutsetning at han må bo hos seg selv, ikke har sjanse å komme inn på boligmarkedet og må la seg flå av en kapitalistisk gris slik jeg og en del andre opplever. Jeg har 24.000, men siden 11.000 går til den grådige grisen jeg er nødt å leie hos (og utleiere står ikke i kø til å leie ut til syke og fattige mennesker), så har man 13.000 igjen, og så må man betale Ozempic selv som jeg kjemper for og ikke går på egenandel siden jeg havner mellom to stoler (sånn akkurat nesten diabetes), og så andre ting man trenger på apoteket og defekter som vi syke har koster meg ytterliggere 1.500 kr, så busskort 500 kr og da er man nede i 10.000 ca for noen som er "stor" i kroppen, og det er umulig å leve av. Sånn sett sitter jeg omtrent med en sosialsats tilsvarende det de har i Oslo eller Bergen. Du bør sjekke om dette med 13.000 virkelig stemmer. Anonymkode: 7e852...c2e Det er ikke lite å ha 10 000 flak igjen til å leke med etter at alle faste utgifter er betalt. Dette må jo være et forsøk på en dårlig spøk for å skjemme ut de som virkelig er fattige..dårlig gjort av deg! Anonymkode: 23123...84a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet søndag kl 19:25 #57 Del Skrevet søndag kl 19:25 Er det for 100% ufør? Kanskje han/dere har misforstått og han er delvis ufør? Kan det være det han nå har fått utbetalt er første utbetaling og hvor uføre er innført inn i en måned slik at en uke eller noen dager nå første måneden ikke regnes med? Med mindre det står 13000 i noe vedtak da. Jeg har ikke kunnskap om dette. Men kanskje noe som er verdt å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:33 #58 Del Skrevet søndag kl 19:33 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han er på aap, dvs at han er under behandling eller tiltak i bedrift. Anonymkode: eb30b...269 Ok, trodde ts sa han var ufør jeg? Er det med AAP så kan han søke supplerende sosialstønad utenom. Anonymkode: 64b6c...a1f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:36 #59 Del Skrevet søndag kl 19:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Minstesats er under 300 000, minstesats aap for de under 25 er 160 ish. Anonymkode: eb30b...269 Er det ikke uføre det er snakk om? Tall jeg ser fra i år viser 316.667kr som minstesats for uføre, og enda mer som ung ufør Anonymkode: db9d1...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet søndag kl 19:50 #60 Del Skrevet søndag kl 19:50 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det ikke uføre det er snakk om? Tall jeg ser fra i år viser 316.667kr som minstesats for uføre, og enda mer som ung ufør Anonymkode: db9d1...b8e Nei er under 300 K... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå