AnonymBruker Skrevet 21. april #41 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 12.20): Hvis du har dårlig råd og dårlig helse så er det veldig ufornuftig å sitte på en enebolig. Blir som en gammel pensjonist som okkuperer et stadig mer råttent hus mens barnefamilier kramper seg sammen i små leiligheter. Selg huset og skaffe deg en liten, lettstelt leilighet. Anonymkode: 45502...ed4 Gamle folk "okkuperer" ikke husene sine. Jeg har leilighet men ærlig talt! Anonymkode: 951f0...152 4
AprilLudgate Skrevet 21. april #42 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Interessant at «slitent hus» kan bety så ulikt for forskjellige mennesker. Jeg tenker mer på det som estetisk. Drenering, mur og tak er i helt fin stand. Vet ikke helt hvordan det kom inn i diskusjonen Det jeg har sagt er at jeg ikke har mulighet til å gjøre alt på en gang Anonymkode: 6d5fd...c05 Okei, men det er noe helt annet. Hva er budsjettet ditt la oss si neste 1-2 år da? Og nøyaktig hva er slitent? Bare egentlig hagen og selve malingen?
AnonymBruker Skrevet 21. april #43 Skrevet 21. april De aller færreste med enebolig fikser alt med èn gang. Just saying. Det er dyrt og tidkrevende. Anonymkode: 8ff62...8f5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #44 Skrevet 22. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gamle folk "okkuperer" ikke husene sine. Jeg har leilighet men ærlig talt! Anonymkode: 951f0...152 Joda, mange av dem gjør det. De vi kjøpte av skulle nok ha solgt 5-10 år tidligere, for de klarte ikke å ta vare på det. Det hadde vært veldig mye mindre jobb for de som kjøpte huset her hvis de hadde gjort det. Samtidig, vi hadde ikke hatt råd til å kjøpe her hvis det ikke var så mye som måtte gjøres 😅 TS: Sett opp en liste over alt som må gjøres, når det må gjøres, og ca hva det koster. Så prioriterer du etter tid. Feks å beise en platting er en relativt enkel og billig oppgave, sammenlignet med å bytte kledning og vinduer, men det kan gi veldig mye trivsel. Kledning kan byttes plankevis ved behov. Et «slitent» hus, er det bare estetisk, eller er det faktiske behov? Hvis det er estetisk, så kan du skrape og male, framfor å bytte kledning. Nøyaktig hva er det som gjør huset «slitent»? Male og henge opp et par blomster, så er mye gjort. Det avhenger jo helt av hva som trengs å gjøres 😊 Anonymkode: b400a...341 1
AnonymBruker Skrevet 22. april #45 Skrevet 22. april Enova-støtte er dessverre for de rike som har råd til å ta alt på én gang. Det er helt idiotisk. Anonymkode: 5c441...f1f
AnonymBruker Skrevet 23. april #46 Skrevet 23. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Enova-støtte er dessverre for de rike som har råd til å ta alt på én gang. Det er helt idiotisk. Anonymkode: 5c441...f1f Ja, det er det virkelig. Jeg har bestilt en energirådgiver (er det det det heter?) som skal komme og vurdere ev tiltak opp mot enova støtte nå, så får vi se hva konklusjonen blir Anonymkode: 6d5fd...c05 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå