IAS Skrevet 20. april #1 Skrevet 20. april Hvem har rettigheter til å låse seg inn i kommunale leiligheter ved et normalt dødsfall Blir jeg som søster og enearving varslet først? Har hørt at ting og tang blir borte fra boet som f.eks vist folk fra boligkontoret med flere kommer seg inn,(ingen nøkler på vidvanke av leiligheten)🤔
Snok1 Skrevet 20. april #2 Skrevet 20. april Det er litt av en anklage du kommer med her. Jeg ville glemt den tanken. Håp heller at ingen dør. 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #3 Skrevet 20. april Det er min bror som vil ha informasjon om dette, siden han bor under meget dårlige forhold i en kommunal leilighet og er syk!!!!! Så denne tanken består! Fortsatt God Påske Ferdig snakket 1 2
Mymlen Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Er du oppført som pårørende som skal genrelt varsles? 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #5 Skrevet 20. april Mymlen skrev (36 minutter siden): Er du oppført som pårørende som skal genrelt varsles? Takk for svaret🙏,men vet du om hvem som har myndighet til å komme seg inn i leiligheten vist noe så trist skulle skje, vi bor langt fra hverandre vi prøver å finne ut av det, men dårlig informasjon Min kjære bror vil være føre var Fortsatt god Påske 🐣
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april Jeg forstår bekymringen, folk er frekkere enn flatlusa. Kondolerer og lykke til med situasjonen Anonymkode: 66c5c...3f6 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #7 Skrevet 20. april Takk for tilbakemeldingen 👍....helt enig spesielt når det gjelder oss svakelig stilte 😒 1
Ulven Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Hvis broren din dør på sykehus/institusjon vil ingen låse seg inn i leiligheten. Skulle han dø hjemme og du/helsevesenet har en mistanke om dødsfall eller alvorlig sykdom, vil politiet bruke låsesmed/kontakte vaktmester for å komme inn og gjennomføre en velferdsjekk. Er du oppgitt som nærmeste pårørende får du beskjed så fort dødfallet skjer.Er du ikke det må du vente til nærmeste pårørende tar kontakt med deg. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april IAS skrev (2 timer siden): Det er min bror som vil ha informasjon om dette, siden han bor under meget dårlige forhold i en kommunal leilighet og er syk!!!!! Så denne tanken består! Fortsatt God Påske Da får du heller holde kontakt med bror din, så vet du først når han dør. Ta bilder av det han er så redd for. Anonymkode: b9c20...ef2
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april IAS skrev (2 timer siden): Hvem har rettigheter til å låse seg inn i kommunale leiligheter ved et normalt dødsfall Blir jeg som søster og enearving varslet først? Har hørt at ting og tang blir borte fra boet som f.eks vist folk fra boligkontoret med flere kommer seg inn,(ingen nøkler på vidvanke av leiligheten)🤔 Dette er jo et spørsmål om omstendighetene rundt et eventuelt dødsfall. Ligger han syk eller død inne, ingen får kontakt med han eller naboene reagerer på lukt el. og nødetatene varsles så tar de døra for å komme seg inn. Men døra skal etterpå sikres slik at uvedkommende ikke kommer inn uten å bryte seg inn. Dør han på institusjon så skal ingen andre inn dersom det er pårørende og disse er varslet og på vei. Er der utestående regninger, eller ingen pårørende som vil påta seg å rydde boet eller å betale og ta ansvar for begravelse så må det offentlige ta den regningen og jobben. Men da overtar og det offentlige alt hen etterlater seg for å prøve å få kostnadene til begravelse dekket. Her er mengder av eventualiteter og tenkelige og utenkelige scenarioer. Jegforslår at dere kontakter pasient og brukerombudet og får klare svar derfra. Om de ikke kan svare på stående fot, så skal de kunne undersøke og komme tilbake med svar. Anonymkode: 3880b...541 1 3
IAS Skrevet 20. april Forfatter #11 Skrevet 20. april En liten orientering til deg....vi har meget god kontakt, jeg tar vare på ha selv om jeg bor langt unna, alt kan skje fort med de fleste av oss Færdig snakka med deg👏 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april Det er nøyaktig samme lover og regler som om din bror hadde bodd i en eiet leilighet eller leid leilighet ellers. Det er nærmeste pårørende som skal varsles og får jobben med å håndtere boet og arveoppgjør. Anonymkode: 8ea4e...81a 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er jo et spørsmål om omstendighetene rundt et eventuelt dødsfall. Ligger han syk eller død inne, ingen får kontakt med han eller naboene reagerer på lukt el. og nødetatene varsles så tar de døra for å komme seg inn. Men døra skal etterpå sikres slik at uvedkommende ikke kommer inn uten å bryte seg inn. Dør han på institusjon så skal ingen andre inn dersom det er pårørende og disse er varslet og på vei. Er der utestående regninger, eller ingen pårørende som vil påta seg å rydde boet eller å betale og ta ansvar for begravelse så må det offentlige ta den regningen og jobben. Men da overtar og det offentlige alt hen etterlater seg for å prøve å få kostnadene til begravelse dekket. Her er mengder av eventualiteter og tenkelige og utenkelige scenarioer. Jegforslår at dere kontakter pasient og brukerombudet og får klare svar derfra. Om de ikke kan svare på stående fot, så skal de kunne undersøke og komme tilbake med svar. Anonymkode: 3880b...541 Tusen hjertelig takk for utfyllende tilbakemelding da har vi fått grundig svar på det vi lurte på🙏🙂 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #14 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Da får du heller holde kontakt med bror din, så vet du først når han dør. Ta bilder av det han er så redd for. Anonymkode: b9c20...ef2 En liten orientering til deg! Jeg har meget god kontakt med broren min og tar godt vare på han så langt det lar seg gjøre selv om jeg bor langt unna Man vet aldrig morgen dagen Færdig snakka med deg Anonym🤔 1
IAS Skrevet 20. april Forfatter #15 Skrevet 20. april Ulven skrev (28 minutter siden): Hvis broren din dør på sykehus/institusjon vil ingen låse seg inn i leiligheten. Skulle han dø hjemme og du/helsevesenet har en mistanke om dødsfall eller alvorlig sykdom, vil politiet bruke låsesmed/kontakte vaktmester for å komme inn og gjennomføre en velferdsjekk. Er du oppgitt som nærmeste pårørende får du beskjed så fort dødfallet skjer.Er du ikke det må du vente til nærmeste pårørende tar kontakt med deg. Tusen takk for utfyllende informasjon 🙏
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april IAS skrev (9 minutter siden): Tusen hjertelig takk for utfyllende tilbakemelding da har vi fått grundig svar på det vi lurte på🙏🙂 Så fint. Slike tilbakemeldinger fra trådstartere ser vi sjelden, men den blir satt pris på fra denne siden av tastaturet. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Da får du heller holde kontakt med bror din, så vet du først når han dør. Ta bilder av det han er så redd for. Anonymkode: b9c20...ef2 Leste du hva ts skrev i hi? Når tid begynte døde personer å varsle pårørende etter at de er døde? Anonymkode: 3880b...541 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #17 Skrevet 20. april IAS skrev (2 timer siden): Det er min bror som vil ha informasjon om dette, siden han bor under meget dårlige forhold i en kommunal leilighet og er syk!!!!! Be din bror kontakte kommunen (utleier) for mer informasjon om hvordan de kan komme i kontakt med deg skulle noe skje. Anonymkode: 636e1...8b6
IAS Skrevet 20. april Forfatter #18 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så fint. Slike tilbakemeldinger fra trådstartere ser vi sjelden, men den blir satt pris på fra denne siden av tastaturet. Leste du hva ts skrev i hi? Når tid begynte døde personer å varsle pårørende etter at de er døde? Anonymkode: 3880b...541 Hallo'en .....du må være ord blind🤣
IAS Skrevet 20. april Forfatter #19 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be din bror kontakte kommunen (utleier) for mer informasjon om hvordan de kan komme i kontakt med deg skulle noe skje. Anonymkode: 636e1...8b6 Takk 🙏
AnonymBruker Skrevet 20. april #20 Skrevet 20. april IAS skrev (4 timer siden): En liten orientering til deg....vi har meget god kontakt, jeg tar vare på ha selv om jeg bor langt unna, alt kan skje fort med de fleste av oss Færdig snakka med deg👏 Du svarer på en merkelig måte for en som oppretter en forumtråd for å be om råd. Anonymkode: d0a60...ebd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå