Gå til innhold

Minste elbil med plass til tre barneseter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer barn nr 3. En av logistikkutfordringene blir bil. Jeg kan virkelig ingenting om bil og håper på noen tips.

Familiebil er greit nok, der er der diverse romslige varianter å velge blant, men vi bor slik at vi trenger en sekundærbil til pendling, som også må fungerer som backup-bil og ha plass til alle, selv om det nok oftest blir 1 voksen og 1-2 barn.

Denne bilen bør oppfylle disse ønskene:

- Plass til 3 barneseter, 2 bakover og 1 forover. Kan man da ha mindre bil ved å sette ett barnesete i forsetet?

- Elbil, dette blir pendlebilen/konebilen

- Minst mulig i størrelse så den er enklere å parkere i parkeringshus etc. Ikke noen krav til bagasjeplass 

- Rimelig, siden vi nok ender med en dyrere familiebil...

- Bonus om det er mulighet for firhjulstrekk, for vi bor usentralt

- Ekstra bonus om den kommer i fin farge, det virker som bare små biler har litt variasjon i fargealternativer 

Anonymkode: 2a4ad...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lettere å komme med forslag om du sier noe om pris. Det fremovervendte setet kan stå foran, men da må airbag av. Ellers skal det være plass til større biler også i parkeringshus. Er vel bare en voksen som skal parkere der om det er i forbindelse med jobb/ærend etter jobb. Så da sniker man seg bare ut av bilen forsiktig. 
Begrenset hvor billig du kan få en elbil hvis du også ønsker firhjulstrekk. Men kommer igjen an på hva dere tenker om pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det kun er 1 voksen som skal kjøre, så kan dere sette ett av barnesetene foran. Bare skru av airbag. Det er flere av de bakovervendte som passer i forsetet, bare vær obs på at dere har sikt. Eller sett den forovervendte der.

Anonymkode: 68ea7...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 3 barn og har minstemann i forsetet. Vi har en litt eldre Tesla model S og i den får vi til og med en Bugaboo buffalo i frunken fremme, så har vi hele bagasjerommet til annen bagasje. Vi slår av airbaggen og har babystol med base festet med belte fremme, 2 bakovervendt bak (1 axkid one i midten, 1 britax maxway på ene siden). Da har vi faktisk plass til en voksen bak også som vi liker fordi melllomste kan være en utfordring på langtur.

Nå er ikke denne bilen liten, men sendorene og ryggekameraet gjør at jeg synes dette er 1000 ganger lettere å parkere enn mindre biler 😅

Anonymkode: 6d213...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi vurderer barn nr 3. En av logistikkutfordringene blir bil. Jeg kan virkelig ingenting om bil og håper på noen tips.

Familiebil er greit nok, der er der diverse romslige varianter å velge blant, men vi bor slik at vi trenger en sekundærbil til pendling, som også må fungerer som backup-bil og ha plass til alle, selv om det nok oftest blir 1 voksen og 1-2 barn.

Denne bilen bør oppfylle disse ønskene:

- Plass til 3 barneseter, 2 bakover og 1 forover. Kan man da ha mindre bil ved å sette ett barnesete i forsetet?

- Elbil, dette blir pendlebilen/konebilen

- Minst mulig i størrelse så den er enklere å parkere i parkeringshus etc. Ikke noen krav til bagasjeplass 

- Rimelig, siden vi nok ender med en dyrere familiebil...

- Bonus om det er mulighet for firhjulstrekk, for vi bor usentralt

- Ekstra bonus om den kommer i fin farge, det virker som bare små biler har litt variasjon i fargealternativer 

Anonymkode: 2a4ad...4b1

Hvorfor skal konebiler ha lavere standard enn bilen mannen/familien bruker? 
Er kona mindre verdt når hun kjører barna deres? Gambler dere med at ulykke rbare skjer når dere kjører den tryggeste familiebilen? Eller er et barn ekstra i håp om at, ja tenk selv hva jeg holdt på å skrive her. 
Elbil med plass til tre barneseter som skal være liten og billig finner du ikke. 
Familiebilen bær være den som frakter barna og de voksne bør tilpasse seg, selv om en voksen i en familie heller ikke bør skades eller drepes i trafikken der bilen har lav standard.

Denne typen tankegang provoserer meg. 

Anonymkode: 93f23...151

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 17.57):

Hvorfor skal konebiler ha lavere standard enn bilen mannen/familien bruker? 
Er kona mindre verdt når hun kjører barna deres? Gambler dere med at ulykke rbare skjer når dere kjører den tryggeste familiebilen? Eller er et barn ekstra i håp om at, ja tenk selv hva jeg holdt på å skrive her. 
Elbil med plass til tre barneseter som skal være liten og billig finner du ikke. 
Familiebilen bær være den som frakter barna og de voksne bør tilpasse seg, selv om en voksen i en familie heller ikke bør skades eller drepes i trafikken der bilen har lav standard.

Denne typen tankegang provoserer meg. 

Anonymkode: 93f23...151

Man trenger ikke nødvendigvis oppgradert lydanlegg, massasje og ventilasjon i seter som er en pendlerbil for korte kjøreturer. Det er bortkastet kapital. 
Biler uten slikt er like sikre som premiummodellen, bare billigere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 8.46):

Volkswagen ID 4 👌

Anonymkode: 6aa92...2ff

er ikke en liten elbil men en helt vanlig sedan, en liten elbil er typ i3, e-up, fiat 500 osv.. og ingen av de har plass til tre barneseter bak så da må man ha ett barn foran.. 

Anonymkode: 5f2c5...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har Kia Soul og har hatt tre bakovervendte seter bak i den.

Anonymkode: c07e0...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en 2017 modell Nissan Leaf som bil nr 2. har hatt tre bakovervendt baki, men er nå over på to beltestoler og en uten sete. Det er ikke veldig god plass, men det går med riktig kombinasjon. Bakovervendt er enklere å plassere.

Anonymkode: f57f2...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...