Gå til innhold

Menn, liker dere at hun tar initiativ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Liker du som mann at hun tar initiativ til å dra på turer sammen, konsert, show osv, såfremt det passer for begge to? Eller ser du på det som et mas " med en gang " hun spør om å finne på noe? Det samme med sex også egentlig, hvor mye initiativ vil du ha på den fronten? Like mye initiativ fra begge, eller vil du føle deg mer som en mann når DU tar initiativ til de nevnte tingene?

Anonymkode: ec3e6...8c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg foretrekker at begge tar initiativ i datingfasen. Hvis jeg må ta all initiativ så er det bare et tidsspørsmål før jeg går lei.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Liker du som mann at hun tar initiativ til å dra på turer sammen, konsert, show osv, såfremt det passer for begge to? Eller ser du på det som et mas " med en gang " hun spør om å finne på noe? Det samme med sex også egentlig, hvor mye initiativ vil du ha på den fronten? Like mye initiativ fra begge, eller vil du føle deg mer som en mann når DU tar initiativ til de nevnte tingene?

Jeg tror de fleste menn liker kvinner som tar initiativ! Et forhold er et teamwork. For at forholdet skal fungere trengs det initiativ fra begge, ikke bare den ene. 

I et likestilt samfunn kan kvinner invitere menn ut på date, ta initiativ til sex, filmkveld, utflukt, tur i skogen med mer. Det betyr selvsagt ikke at vi menn skal slutte å gjøre det samme.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg klarer ikke å se et problem her. Svar: Selvsagt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kristian skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg foretrekker at begge tar initiativ i datingfasen. Hvis jeg må ta all initiativ så er det bare et tidsspørsmål før jeg går lei.

Jeg er kvinne, men er helt enig med deg. Begge to på ta ansvar og initiativ i datingfasen.

Anonymkode: 53077...7c7

• Liker 1
Skrevet

Eldre mann som ikke responderer på at dama tar initiativ til sex.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter stor pris på initiativ fra damen, så fremt hun takler et nei når jeg må si nei. Synes det er kjedelig etterhvert om det bare er jeg som tar initiativ

Anonymkode: 84d0a...c1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er "mas". Jeg synes det er hyggelig. Hun trenger ikke være drivhjulet i forholdet. Jeg pleier å ta initiativene, men det er hyggelig om det går andre veien og. 

Anonymkode: 9e37c...e3c

Skrevet

Har vært et 'krav' fra meg. Passive damer har jeg stoppet opp videre dating med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart. Har datet damer med 'det er mannens jobb'-holdning, som gjør intet men sitter og vurderer mannens innsats, og det er et salig ork.

Anonymkode: a855b...931

• Nyttig 2
Skrevet

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt klart. Har datet damer med 'det er mannens jobb'-holdning, som gjør intet men sitter og vurderer mannens innsats, og det er et salig ork.

Samme her. Det er damer som er helt uinteressant å date i lengden. 

Anonymkode: 7736a...3b3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mitt største røde flagg er personer som ikke bidrar noenting i ett forhold. Allerhelst vil jeg at det skal være 50/50 fordeling på initiativ.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor kvinner plutselig skal presses til å ta initiativ, hverken på soverommet eller annet i fritiden. 

Jeg liker kvinner best når de ikke åpner munnen, har hendene langs siden og ser i gulvet. 

Anonymkode: 5ce7e...84f

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

AnonymBruker
Skrevet

Den eneste mannen som ikke liker initiativ fra en dame og som synes det er masete og slitsomt er en mann som overhodet ikke er interessert i dama. Kanskje til nød for ett ligg, men ikke noe mer. 

Det å ta initiativ er ikke det samme som å være pågående eller intens. 

De fleste ønsker ett gjensidig forhold hvor begge tar og gir like mye.

Anonymkode: ff625...2d2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Finnes knapt noe mer turn off enn slike late damer 

Anonymkode: 87b45...9aa

• Liker 2
Skrevet

Eneste som tror at menn ikke liker initiativ fra kvinner, det er kvinner selv. Men hvorfor? De aller fleste liker jo det 

AnonymBruker
Skrevet
Arild37 skrev (1 minutt siden):

Eneste som tror at menn ikke liker initiativ fra kvinner, det er kvinner selv. Men hvorfor? De aller fleste liker jo det 

Det er to grunner til at kvinner sier slike ting. Den ene er at de ikke tør eller gidder gjøre en innsats. Den andre er at ved å lande på at de 'skremte ham vekk' ved å ta initiativ, er lettere å akseptere enn at han aldri var interessert i utgangspunktet.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er to grunner til at kvinner sier slike ting. Den ene er at de ikke tør eller gidder gjøre en innsats. Den andre er at ved å lande på at de 'skremte ham vekk' ved å ta initiativ, er lettere å akseptere enn at han aldri var interessert i utgangspunktet.

Tror du traff godt på siste punktet, er vel en slags forsvarsmekanisme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...