Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vil jeg for en gang skyld fjerne alle urenheter og kviser!

Hvilke produkter bør jeg bruke? MD Formulation? Babor? Biotherm? Andre merker å anbefale?

Takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil ha de vekk er alfa og omega det festlige vi alle vil høre: KOSTHOLDET!!!!

Fet mat får urenhetene til formelig å gasse seg i vellyst og ha kjempeparty på huden din.

Masse vann hver eneste dag er et tips.

Det er også veldig viktig å vite hva slags kremer en egentlig smører seg inn med. Mange kremer er rett og slett for fete, spesielt til ung hud som din. Det jeg anbefaler er rett og slett å følge med når de har hudtypetesting/hudanalyse i parfymerier rundt omkring. Det har de titt og ofte, og da får du vite hvilke kremer som passer deg best.

Jeg fikk vite (gratis) at jeg har fet sone i pannen og på haken, og tørr sone ellers, og da er det ikke akkurat så veldig lurt å pøse på med fet krem over det hele. Jeg fikk tips om Biotherm produkter, men de har flere forskjellig typer, til forskjellige typer hud. Så pass på!!

Lykke til!

Skrevet

Har ikke så veldig problem med kviser og sånt, men en krem som jeg vil anbefale et forsøk er Sebum Control Moisturiser fra Garnier (ca. 51 kroner). Den er antibakteriell og skal holde porene åpne. Den inneholder også sink (som er veldig bra for huden) og leire.

Jeg synes den er veldig god. Kjøper du den bør du først sjekke dagligvarebutikkene i området ditt, da prisforskjellene er store. Ikke kjøp den hos VITA, Kappahl eller H&M, da disse er mye dyrere.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
en krem som jeg vil anbefale et forsøk er Sebum Control Moisturiser fra Garnier (ca. 51 kroner).

Ikke ta dette ille opp Cupcake men her spør en jente med uren hud om hjelp og din hjelp er å si at du ikke har kviser men at du vil anbefale en krem som er god for deg?? Makan!!!

Til Jente16, siden du er midt i puberteten er det nok vanskelig og få fjernet alle kvisene med en gang men du kan holde problemet i sjakk om du pleier huden riktig.

Det finnes uante mengder pprodukter og renseserier på markedet og det er dyrt og prøve alle. Små produktprøver fungerer heller ikke bra fordi ett renseprodukt skal brukes morgen og kveld i minst 14 dager for at man kunne se at den har hatt noen effekt.

Det du skal gjøre er å bestille time hud hudpleier. Hun vil både dyprense og analysere huden din og gi deg forslag til ett godt renseprogram som du må være nøye med å følge opp hjemme. Merker som Barbor, MD Formulations og Decelor er svært gode og de vil utvilsomt ha en god effekt men det krever selvdisiplin og tålmodighet fra din side. God hud kommer ikke over natten.

Milla

Skrevet

Milla da... hun sa jo ikke at hun ikke hadde kviser, men at hun ikke hadde mye kviser (det vet vi jo egentlig heller ikke om Jente16 har), kanskje Cupcake ikke har mye kviser på grunn av denne kremen? Synes alle må få komme med sine tips og erfaringer jeg! :)

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Synes alle må få komme med sine tips og erfaringer jeg! :)

Selvsagt men tips fra fjortiser pleier aldri å funke :-) Kviser er ett skikkelig problem som krever skikkelig behandling.

Milla

Skrevet

Selvsagt men tips fra fjortiser pleier aldri å funke :-) Kviser er ett skikkelig problem som krever skikkelig behandling.

Milla

Hvordan vet du at Cupcake er fjortis da?

Nå er du skikkelig urettferdig her Milla.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Nå er du skikkelig urettferdig her Milla.

Jeg var kanskje litt ufin mot Cupcake, unnskyld da!! :-)

Men jeg er så irritert på de som ikke skjønner at nøkkelen til god hud som er jevn, glatt og fast ligger i skikkelige produkter og ikke i hylla på REMA.

Milla

Skrevet

Jeg må nok si meg enig med Milla i denne diskusjonen her.

Har du mye kviser gå til en hudpleier! Til og med vanlige småkviser kan bli skikkelig arr, så det er viktig å bruke riktige produkter, og dessverre koster disse produktene litt. Jeg anbefaler absolutt ikke kremer og slikt som blir solgt i dagligvarebutikker. De inneholder så lite aktive stoffer (fordi aktive stoffer er dyre og da blir kremen også dyr) at man får liten eller ingen effekt.

Gå til en hudpleier og få henne/han til å ta en hudanalyse på deg og finne ut hvilke produkter som passer best til din hud. MD Formulations er har svært god effekt på ung og uren hud.

Har du veldig mye kviser vil jeg anbefale deg å oppsøke lege. Du kan da få tetrasyklin som vil hjelpe deg. Kviser lager mye stygge arr, så det er viktig å begynne tidlig!

Ellers er det mange som bruker Diane p-piller og det hjelper en del, men ikke alle.

Gå til en hudpleier i første omgang, de vet når de skal sende noen videre til lege!

Og husk alle sammen; virkestoffene i kremer er dessverre dyre, derfor blir også produktene dyre! Ikke la dere lure av gode reklamer og fine innpakninger, da kaster dere bare bort penger!

Skrevet

Jeg kritiserte ikke rådet til Milla, men hennes dannede måte å ønske nye medlemmer velkommen på.

Her har alle like stor rett til å komme med råd og meninger.

Har ikke erfaring med sånne produkter selv, da jeg aldri har vært plaget av kviser/uren hud. Men jeg bruker rimelige produkter selv og har ikke hatt noen problemer. Men det blir jo en helt annen sak.

Skrevet

Kanskje rimelige produkter funker for en normal hud, men på en problem hud må man bruke skikkelige produkter.. Jeg brukte også rimelige produkter - til jeg lærte hva alle de unyttige stoffene de lager fancy navn på gjør..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...