Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare å hente meg inn igjen til jobb?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34 uker på vei og allerede 50% sykmeldt med bekkenleddssmerter. Påska har vært veldig fin, men også slitsom og fysisk tung med to smårollinger hjemme, for meg som er såpass langt på vei. Det til tross for at samboeren min tar alle løft og alt stell, og alt av husarbeid også. Har vondt fra bekkenet og langs hele ryggen og helt opp i hodet. I tillegg hadde jeg litt feber og en del snue i starten av ferien, og jeg føler liksom at det ikke slipper helt taket. Er så utrolig sliten og har bare vondt i hele kroppen, og orker bare visse sittestillinger. Er også en del svimmel pga. stramme muskler i nakken, så det hjelper ikke på. Var på svangerskapskontroll for litt siden der alt var normalt, og jeg har ingen hevelser, så jeg mistenker ikke svangerskapsforgiftning.

Noen tips til hvordan hente meg inn igjen til jobb? 😭 Hele kroppen hyler imot. Har allerede all den tilrettelegging jeg kan få på arbeidsplassen. Det er bare en måned igjen til permisjonen starter, så jeg føler jeg må holde ut :( Hvordan skal jeg klare det? 

Anonymkode: 70700...b31

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du klarer det helt fint. Felleskapet betaler allerede for alle de diffuse plagene dine. Hvis det ikke er noe mer man kan se på en blodprøve eller røntgen så må du nesten bare skjerpe deg.  

Anonymkode: eb217...cf5

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo alltid ta ulønnet permisjon. Men så ille er det kanskje ikke likevel? 

Anonymkode: eb217...cf5

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker du at du skal/må holde ut? Jeg tenker at det er noen små perioder av et laaangt arbeidsliv hvor man ikke klarer eller skal være den optimale arbeidstakeren. Det er når man har en slitsom graviditet, det første året tilbake etter permisjon og når man får pleie/hjelpetrengende foreldre. Alt i alt er dette et lite minutt av et langt ellers arbeidsliv. 
hilsrn personalleder i et kvinnedominert yrke😊

Anonymkode: 2a0cc...a46

• Liker 26
  • Hjerte 5
  • Nyttig 18
AnonymBruker
Skrevet

En dag av gangen. Jeg slet også med bekkenet og var 40% sykmeldt de siste to mnd av svangerskapet. Husker jeg satt på en stol med hjul den siste måneden i svangerskapet for å hjelpe elevene mine. De måtte stå i kø hos meg i stedet for at jeg gikk rundt og hjalp dem😅 Hadde to små hjemme også. Det går på et vis. Er du syk med feber og ikke er i form så holder du deg selvfølgelig hjemme. Syk er syk. Har du så store smerter i bekkenet at tilrettelegging ikke hjelper kan legen sykmelde deg, men det er jo ikke opp til deg til syvende og sist. God bedring og gratulerer med tredjemann🤩❤️

Anonymkode: b4752...d99

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Og du/legen vil ikke sykemelde deg 100% fordi?

Anonymkode: f70a4...f14

• Liker 4
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg skulle endret noe i livet mitt, så var det å bli tidligere fullt sykmeldt som gravid. Jeg ville være flink, men det gikk utover min mentale og fysiske helse på sikt. Jeg vet ikke hvordan det er med din jordmor/fastlege, men min ba meg si ifra når jeg trengte å redusere.

Anonymkode: a43aa...b16

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Slik er det når du velger å få tre barn. Tenker du får ta ulønnet permisjon om det er så tøft å gå gravid. 

Anonymkode: 38b57...4d6

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slik er det når du velger å få tre barn. Tenker du får ta ulønnet permisjon om det er så tøft å gå gravid. 

Hvorfor i alle dager skal man ta ulønnet permisjon når man har plager som gjør at det er vanskelig å stå i jobb?! Da jeg var gravid hadde jeg så bekkenløsning at det var så vidt jeg klarte å gå. Ble sykmeldt. Mener du virkelig at jeg skulle ha valgt å ta ulønnet permisjon i stedet? Og på hvilket grunnlag?

Anonymkode: 7d388...38c

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og du/legen vil ikke sykemelde deg 100% fordi?

Anonymkode: f70a4...f14

Jeg har ikke vært hos legen etter jeg ble verre, og 50% var nok sist jeg var der. Det sitter jo i utgangspunktet langt inne å bruke 100% sykmelding, og jeg føler jeg bør holde ut siden det uansett snart er permisjon.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du tenker det, ja. Hva med at jeg ofrer kropp, helse og karriere for å bidra til folkevekst her til lands? Snakk om å fremstille det å få barn som noe EGOISTISK. Gud, så mye latterlig man skal lese. Anbefaler du ulønnet permisjon til andre som har forbigående helseplager også? Ikke svar på det, forresten.

• Liker 14
  • Hjerte 6
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

De som svarer deg surt og negativt i denne tråden aner ikke hva de snakker om. Det virker som de er ute etter å trolle. Bare overse dem.

• Liker 12
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er 34 uker på vei og allerede 50% sykmeldt med bekkenleddssmerter. Påska har vært veldig fin, men også slitsom og fysisk tung med to smårollinger hjemme, for meg som er såpass langt på vei. Det til tross for at samboeren min tar alle løft og alt stell, og alt av husarbeid også. Har vondt fra bekkenet og langs hele ryggen og helt opp i hodet. I tillegg hadde jeg litt feber og en del snue i starten av ferien, og jeg føler liksom at det ikke slipper helt taket. Er så utrolig sliten og har bare vondt i hele kroppen, og orker bare visse sittestillinger. Er også en del svimmel pga. stramme muskler i nakken, så det hjelper ikke på. Var på svangerskapskontroll for litt siden der alt var normalt, og jeg har ingen hevelser, så jeg mistenker ikke svangerskapsforgiftning.

Noen tips til hvordan hente meg inn igjen til jobb? 😭 Hele kroppen hyler imot. Har allerede all den tilrettelegging jeg kan få på arbeidsplassen. Det er bare en måned igjen til permisjonen starter, så jeg føler jeg må holde ut :( Hvordan skal jeg klare det? 

Du vet det er noe som heter sykemelding. Bekken problemer  er ingen spøk, og kan bli et langvarig  problem.  Så tenker  det høres ut som det kanskje er på tide med sykmelding

Anonymkode: 4c0ba...b2d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan lure på hvordan kvinner i andre deler av verden får det til eller kvinner for 100 år siden. Norske kvinner må være de som syter mest under graviditet. Og før noen skyter, jeg har tre barn. Det gikk fint. Det er faser i livet der man ikke døler seg tipp topp, men ikke er syk, og da går man faktisk på jobb. Graviditet er ingen sykdom slik 80 prosent av gravide kvinner later til å tro

Anonymkode: 1a5a0...12d

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De som svarer deg surt og negativt i denne tråden aner ikke hva de snakker om. Det virker som de er ute etter å trolle. Bare overse dem.

Skulle ønske det bare var troll, men dessverre tror jeg det er mange surmaga kasus der ute som oppriktig mener det de lirer av seg. Vanskelig å la enkelte utsagn få stå uimotsagt 😅

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Du MÅ ikke holde ut. Jeg tenker det er på sin plass med en sykemelding her. Du gjør allerede en 100% jobb med å lage en unge + at du har flere barn og familie. Gå til legen. ❤️

• Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan lure på hvordan kvinner i andre deler av verden får det til eller kvinner for 100 år siden. Norske kvinner må være de som syter mest under graviditet. Og før noen skyter, jeg har tre barn. Det gikk fint. Det er faser i livet der man ikke døler seg tipp topp, men ikke er syk, og da går man faktisk på jobb. Graviditet er ingen sykdom slik 80 prosent av gravide kvinner later til å tro

Så bra for deg at du ikke hadde helseplager i svangerskapet. Om du føler du ikke får nok anerkjennelse for denne bragden anbefaler jeg deg å lage eget emne om du ønsker å få skryt og applaus.

Har du vanskelig for å forstå at folk kan ha det verre enn deg? 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjerpings, kvinner i mange andre deler av verden dør faktisk av svangerskap og fødsel. Det gjorde også norske kvinner for 100 år siden. Og du som kvinne sier at en annen kvinne syter når hun lurer på hvordan hun skal holde ut? Det er helt tragisk. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke vært hos legen etter jeg ble verre, og 50% var nok sist jeg var der. Det sitter jo i utgangspunktet langt inne å bruke 100% sykmelding, og jeg føler jeg bør holde ut siden det uansett snart er permisjon.

Du tenker det, ja. Hva med at jeg ofrer kropp, helse og karriere for å bidra til folkevekst her til lands? Snakk om å fremstille det å få barn som noe EGOISTISK. Gud, så mye latterlig man skal lese. Anbefaler du ulønnet permisjon til andre som har forbigående helseplager også? Ikke svar på det, forresten.

Syntes ikke du skal ha sykemelding så langt inne. Ingen som talker det eller stiller opp ekstra om du sliter pga at du ikke sykmeldte deg tidlig nok. Sliter fortsatt med kramper i festet på et senebånd etter svangerskap 22 år etter. Skulle jo være så flink.... fikk en kraftig runde bare for to dager siden. På smerte skala åå 1 til 10, er den på 20. Burde ikke vært oppe så mye. Fikk også endel plager i bekkenet lenge etter fødsel, fordi ingen sa fra at  det  kunne bli langvarig. Heldigvis  ble det bedre. Men fy søren jeg skulle  ønske jeg ikke var så flink.

Anonymkode: 4c0ba...b2d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Massasje. Velg behandling som passer for gravide. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts, ta en tur til legen. Du skal snart føde og i barsel. Du trenger litt mer energi. Bekkenet kan bli litt bedre når hodet festet seg, men det er ingen garanti. Jeg fødte for 5mnd siden og sliter enda med symfysen, jobben var ikke verdt dette.

Anonymkode: 9deb0...d57

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...