Gå til innhold

Hjelp! Er eggene ødelagte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kokte egg ca 20:30, har glemt å sette de inn i kjøleskapet, nå har de stått på benken i 2 og en halv time. Med skall. Er de dårlige nå? Koker sjelden egg, så aner ikke hvor lenge de holder seg på benken.

Noen som vet?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med skallet på holder de seg fint lenge utenfor kjøleskapet så et par timer gjør ikke noe. Bare legg dem inn i kjøleskapet nå, så går det fint.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. De er ikke ødelagt.

Anonymkode: 0442b...453

• Liker 6
Gjest pop up bruker
Skrevet
Anonym-bruker skrev (6 minutter siden):

Kokte egg ca 20:30, har glemt å sette de inn i kjøleskapet, nå har de stått på benken i 2 og en halv time. Med skall. Er de dårlige nå? Koker sjelden egg, så aner ikke hvor lenge de holder seg på benken.

Nei, null stress! De holder seg veldig godt! Jeg hadde hardkokte egg med på jobb fredag som jeg glemte å spise og som jeg fant i veska i går, en uke etter. La de i kjøleskapet da jeg fant de og hadde de til frokost i dag. Smakte og luktet helt fint, og over 12 timer etter er jeg helt fin i formen. 

Egg holder seg veldig godt er min erfaring. Vi har egg fra egne høner og det er utrolig hvor lenge og godt de holder seg. 

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 1
Skrevet

I andre land oppbevares de i romtemperatur i butikken, så det går nok veldig fint. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Anonym-bruker skrev (På 19.4.2025 den 23.02):

absolutt ikke. Du kan spise dem uten problem :) mine legger ofte lengre før jeg legger dem i kjøleskapt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (På 22.4.2025 den 16.44):

I andre land oppbevares de i romtemperatur i butikken, så det går nok veldig fint. 

Det er stor forskjell på kokte og ukokte.

Ukokte kan stå i romtemperatur som du sier. Kokte derimot, som er det TS spør om, må ligge kjølig. Men et par timer går fint TS, du lukter fort om de er dårlige.

Anonymkode: b375d...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KatteLatte skrev (På 22.4.2025 den 16.44):

En gjør da det i Norge og, men nå var det tilberedt og ikke rått TS spurte om

Anonymkode: 1beb7...61c

• Liker 1
Skrevet

Det går ihvertfall fint med meg.. tok nistepakken ut av kjøleskapet tidlig i morges, og spiste den ti timer senere. Hadde glemt at der var egg på, og visste ikke at det var noe å bekymre seg for..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...