AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Fant ikke ut hvor jeg kunne poste dette, usikker på hvor det passer. Det gjelder søsteren min, vi er begge godt voksne, over 50 år, og dette har pågått i alle år. Jeg blir helt "rotete" i hodet av henne, og må ha pauser. Blokkerer henne på mobil. Også hatt flere år hvor jeg ikke har klart kontakt. Nå har jeg vært nødt å prøve å forholde meg til henne fordi mora vår døde og faren vår er på sykehjem. Her er et eksempel: Bare å komme frem til gravminne/støtte til mora vår har vært veldig tullete prosess. Først vil hun ha den eller den gravstøtta, så bryr hun seg ikke og sier jeg bare kan bestille, så vil hun bestille billigere på nett, men det visste seg å bli dyrere likevel pga frakt. Så vil hun at vi skal finne en stor stein og gravere på. Jeg sa jeg ikke har mulighet men hun kan ordne det om hun vil (kunne passet siden det er litt mammas stil). Men da svarte hun at hun ikke gidder. Så var det ny runde med hvilke gravstøtter hun liker, og så at hun driter i det og jeg skal bare bestille noe. Jeg skrev tilbake at jeg ikke klarer forholde meg til henne når hun er så vinglete. Hun lyver også mye, og det er en av grunnene til at jeg ikke orker kontakt, jeg vet aldri hva som stemmer, og det er løyner om feks hva hun har gjort, vært med på, som virker helt sann...men jeg har jo lært og vet det kan være fri fantasi, og ser ikke så mye hensikt i å høre på løyner. Hun er også frekk, og humøret snur om helt plutselig. Har også lagt merke til at hun enten forguder folk eller omtrent hater de. Hun får raskt venner, er veldig sjarmerende og morsom, men vennskapene varer ikke lenge. Fordi hun vil bestemme alt, er sjalu på andre for alt mulig, som feks at noen eier bolig (som meg). Hun kan (ofte) ha flere meninger om samme sak i samme samtale, og jeg skjønner ikke hvordan det går an. På vår alder vet man som regel hva man mener om diverse saker. Lurer på hva andre tenker om dette? Jeg tenker at hun ikke er frisk og derfor jatter jeg som oftest med, i påvente av at jeg kan slippe mer kontakt, når alt er ordnet opp i. Anonymkode: f4033...415
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Høres ut som en personlighetsforstyrrelse. Du kan søke og lese om de ulike typene og symptomene og se om det stemmer. Min søster har en emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse. Det er krevende , men samtidig fint å ha en diagnose å henge den krevende adferden på. Det gjør de flott lettere å stå i og ikke ta alt så personlig. Men ja, noen ganger blir man bare møkk lei🤷♀️ Anonymkode: 4a3fe...c76
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Minner meg om noen jeg kjenner som har fått bipolar diagnose.. Anonymkode: 08e12...c2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå