Gå til innhold

Lotto trekning .

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som sagt, veldig rart at det samme skjer uke etter uke, år etter år. Når det er så mange mulige tall kombinasjoner, også er man alltid 1 tall unna. Ikke 2, ikke 3, men 1. Hver uke. Er det da virkelig så tilfeldig som de skal ha det til? 

Anonymkode: 62d73...674

"Man" er jo ikke det. Eller tror du alle har de samme tallene som deg, eller det bare du som alltid er et tall unna?

Anonymkode: d6062...4aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens annet salg til forbruker er strengt regulert i Norge er det fritt frem for Norsk Tipping å lure spillegale nordmenn.

Hvem ville satset penger på at de klarte å ringe en tilfeldig valgt mobiltelefon i Norge? Og det har større sjans for å lykkes enn å få 7 rette i Lotto.

Norsk Tipping sier ingenting om reell vinnersjanse i de for skjellige tilfeldige spillene de selger. Baserer seg på at kundene ikke skjønner hva de deltar i.

Anonymkode: a5ea2...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Mens annet salg til forbruker er strengt regulert i Norge er det fritt frem for Norsk Tipping å lure spillegale nordmenn.

Hvem ville satset penger på at de klarte å ringe en tilfeldig valgt mobiltelefon i Norge? Og det har større sjans for å lykkes enn å få 7 rette i Lotto.

Norsk Tipping sier ingenting om reell vinnersjanse i de for skjellige tilfeldige spillene de selger. Baserer seg på at kundene ikke skjønner hva de deltar i.

Norsk tipping sier hva sjansen er å vinne. Lotto er sjansen 1:5,4 mill pr rekke. Eurojackpott 1:140mill pr rekke Vikinglotto: 1:61mill pr rekke

På Millionflaks står det at toppremien har 1:625 050 sjanse. 

Hva av dette skjønner du ikke? 

Anonymkode: 0f62b...826

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 20.53):

Som sagt, veldig rart at det samme skjer uke etter uke, år etter år. Når det er så mange mulige tall kombinasjoner, også er man alltid 1 tall unna. Ikke 2, ikke 3, men 1. Hver uke. Er det da virkelig så tilfeldig som de skal ha det til? 

Man er jo ikke 'alltid ett tall unna'. Da har man seks rette hver uke. Men det er alltid NOEN som er ett tall unna ja. 

Den 19. april var det 776 rekker som hadde 6 rette. 
Den 12. april var det 618 rekker som hadde 6 rette. 
Den 5. april var det 522 rekker som hadde 6 rette. 
Den 29. mars var det 532 rekker som hadde 6 rette. 

Ja, det er så tilfeldig. Det er 5,37 millioner mulige rekker. Det trekkes EN rekke hver uke. Alle rekkene har hver uke like stor sannsynlighet for å bli trekt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Norsk tipping sier hva sjansen er å vinne. Lotto er sjansen 1:5,4 mill pr rekke. Eurojackpott 1:140mill pr rekke Vikinglotto: 1:61mill pr rekke

På Millionflaks står det at toppremien har 1:625 050 sjanse. 

Nei, det sier ingenting om sjansen for å vinne, de sier kun noe om sjansen for å gjette riktig tall.

Sjansen for å vinne er negativ i alt NT selger, man taper minst 50% av innsatsen. Enda verre i Vikinglotto, 60% tap.

På slot-maskiner i Las Vegas taper man 2%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det sier ingenting om sjansen for å vinne, de sier kun noe om sjansen for å gjette riktig tall.

Sjansen for å vinne er negativ i alt NT selger, man taper minst 50% av innsatsen. Enda verre i Vikinglotto, 60% tap.

På slot-maskiner i Las Vegas taper man 2%.

Jo, de sier hva sjansen er å vinne, sjansen for å plotte inn de riktige tallene. Det du ber om er noe annet.

At huset vinner totalt sett, er jo ikke noe nytt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man er jo ikke 'alltid ett tall unna'. Da har man seks rette hver uke. Men det er alltid NOEN som er ett tall unna ja. 

Ja, det er så tilfeldig. Det er 5,37 millioner mulige rekker. Det trekkes EN rekke hver uke. Alle rekkene har hver uke like stor sannsynlighet for å bli trekt. 

Jeg snakker ikke om å være 1 riktig tall unna full pott. 

Men at tallene man har på tippekuppongen starter med tallene "1, 8, 14 og 17". 
Tallene som blir trukket av automaten som er ukens tall er "2, 7, 13 og 16"
Man er altså alltid ett tall lavere eller høyere enn de tallene man har på kuppongen. Og slik er det uke for uke, alltid ETT tall unna. Ikke langt unna som i f.eks at tallene som blir trukket er "4, 10, 12 og 21". Det føles ikke like sannsynlig for å ha rett, når det er slik hver bidige uke, og ofte så er det slik på flere rekker per kupong, hvor 4-5 tall alltid er bare ett tall unna riktig tall, og resten er riktig. Har så klart rekker som er helt på bærtur og har 0 riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kjøre det lettere å se hva jeg mener. 

Min kuppong:
1 - 8 - 14 - 17 - 19 - 22 - 23  Tilleggstall: 5 

Tallene som er ukens tall:
2 - 7 - 13 - 16 - 19 - 22 - 23  Tilleggstall: 5 

Sjekket kuppongen for lørdag nå. Da har jeg 3 + 0 riktig på mange rekker og på en rekke har jeg 3 + 1. Jeg har tallene 3, 24 og 30. Tallene som ble trukket var 5, 23 og 31! Det er igjen to tall som bare er ett tall unna riktig tall for å få andre premien.  
Det å alltid være så nære 1. og 2. premie uke etter uke skal ikke være mulig når det er så mange mulige tall. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk tipping virker veldig useriøse.

Samme gjelder pantelotteriet. Tror det er mye grums der også.

Anonymkode: d0815...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 22.17):

Ser det er enda problemer hos Norsk tipping å problemet er ikke løst. Er det nå vi skal bli skeptisk til hele greia.  Kjenner du noen som har vunnet 7 rette?. Har spilt min faste rekke hver uke i over 25 år nå. Kun minste premier jeg har vunnet .

Anonymkode: 62077...46b

Kanskje det hele er en konspirasjon og det har aldri vært noen ekte vinnere?

Anonymkode: da5c4...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 18.50):

Kjenner jeg blir mer og mer skeptisk til lotto/tipping. 

Er det ikke rart hvordan jeg hver uke alltid har 3 rette, og på 3-4 andre tall i samme rekke så er jeg étt tall for høyt eller lavt unna nesten full pott eller 7 rette? Tallene som er riktig 13, 18 og 21. Og jeg har 12, 19 og 22. 

Dette skjer uke etter uke! Selv når jeg går inn å manuelt endrer tallene til en opp eller ned, så skjer det samme. Begynner å bli mistenksom til hele greia 🙈

Vurderer du å slutte å betale frivillig skatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vurderer du å slutte å betale frivillig skatt?

Nei, jeg liker å ha noe å klage på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, de sier hva sjansen er å vinne, sjansen for å plotte inn de riktige tallene.

Som jeg skrev, NT spiller på kundenes uvitenhet og  naivitet. Det du snakker om sier ingenting om sjansen for gevinst.
Lot du deg lure av "Hvert 20. lodd vinner" reklamen også?

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Samme gjelder pantelotteriet. Tror det er mye grums der også.

Det er verre, kun 35% av inntekten går til gevinster. Og kun 35 prosent av inntekten går til Røde Kors. Bedre å gi pengene direkte til dem.

Verst er forhåndstrukne Flax, her kan vinnersjansen være null, man er garantert å tape alt man satser.
Og utbetalingene kan være nede i 30% av inntektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kjøre det lettere å se hva jeg mener. 

Min kuppong:
1 - 8 - 14 - 17 - 19 - 22 - 23  Tilleggstall: 5 

Tallene som er ukens tall:
2 - 7 - 13 - 16 - 19 - 22 - 23  Tilleggstall: 5 

Sjekket kuppongen for lørdag nå. Da har jeg 3 + 0 riktig på mange rekker og på en rekke har jeg 3 + 1. Jeg har tallene 3, 24 og 30. Tallene som ble trukket var 5, 23 og 31! Det er igjen to tall som bare er ett tall unna riktig tall for å få andre premien.  
Det å alltid være så nære 1. og 2. premie uke etter uke skal ikke være mulig når det er så mange mulige tall. :bond:

Du er nøyaktig like langt unna som alle andre som har 3+0.

For å gjøre det lettere å forstå så kan man tenke seg at de 34 kulene har forskjellige farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om å være 1 riktig tall unna full pott. 

Men at tallene man har på tippekuppongen starter med tallene "1, 8, 14 og 17". 
Tallene som blir trukket av automaten som er ukens tall er "2, 7, 13 og 16"
Man er altså alltid ett tall lavere eller høyere enn de tallene man har på kuppongen. 

Men som forklart tidligiere, så er jo ikke "man" ett tall unna hver uke. Alle har ikke de samme tallene som deg. Du tror vel ikke Norsk Tipping tenker "nå skal vi la ab 674 tro hun nesten har vunnet igjen"-

Hvis du har 3 rette er du jo ikke i nærheten av første eller andrepremien. Selv den som ikke spiller er bare 7 tall unna, men det er likevel en evighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk heller på det sånn. Du er ikke nærmere hvis du har 1 og 2 trekkes, enn hvis du hadde hatt 31. Og selv med 6 rette er du egentlig ikke veldig nær førstepremien. Selv da er sjansen bare 1/28 for å få det siste tallet inn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...