AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #1 Skrevet 19. april 2025 Har vært i utredning hos spesialist/psykolog og hun har funnet ut at jeg har ingen diagnoser som alle andre rundt meg påstår at jeg har. Har kun ptsd/borderline på grunn av at jeg har hatt en dårlig barndom å opplevd mye oppi livet mitt som gjør at jeg sliter en del. Det er vanskelig å tenke på at folk rundt meg tror på at jeg har en diagnose å heller ikke ser hvor mye jeg sliter. Alle ser bare på at jeg gjør feil i livet mitt men er det ikke medmenneskelig å gjøre feil liksom? Kunne sikkert fortalt om at mine traumer har gitt mange byrder som har gjort at jeg har gjort de feilene jeg gjort. Har slitt med angst i flere år som jeg har skjult fra folk og kjæresten min da vi var sammen. Anonymkode: bd9b6...c59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #2 Skrevet 19. april 2025 PTSD og borderline er jo diagnoser. Dette er også diagnoser som ofte kan gi problemer i forhold til andre mennesker, med følelsesutbrudd osv. Skal man ha forståelse må man være åpen om hvordan ting er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at psykolog har funnet ut at du ikke har noen diagnoser, når du har det? Anonymkode: 5ac11...243 2
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #3 Skrevet 19. april 2025 Både borderline og PTSD er alvorlige diagnoser som kan prege tilværelsen i svært stor grad. Anonymkode: 36217...899 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #4 Skrevet 19. april 2025 Begge diagnosene du har skrevet er da diagnoser som kan gi utfordringer i hverdagen, og samhandling med andre rundt deg Anonymkode: c0f2b...c70
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #5 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): PTSD og borderline er jo diagnoser. Dette er også diagnoser som ofte kan gi problemer i forhold til andre mennesker, med følelsesutbrudd osv. Skal man ha forståelse må man være åpen om hvordan ting er. Jeg skjønner ikke hvorfor du sier at psykolog har funnet ut at du ikke har noen diagnoser, når du har det? Anonymkode: 5ac11...243 Det var andre diagnoser andre personer mener at jeg har Anonymkode: bd9b6...c59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #6 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det var andre diagnoser andre personer mener at jeg har Anonymkode: bd9b6...c59 Okey, skjønner. Hva slags andre diagnoser mener andre at du har da? Anonymkode: 5ac11...243
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #7 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Okey, skjønner. Hva slags andre diagnoser mener andre at du har da? Anonymkode: 5ac11...243 Adhd Anonymkode: bd9b6...c59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #8 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Adhd Anonymkode: bd9b6...c59 🙄 Så klart! De har sett på tiltok og diagnostisert deg.. Anonymkode: 9725a...c8c
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #9 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Adhd Anonymkode: bd9b6...c59 Å herregud, du får det til å høres ut som at det var snakk om sosiopati eller schizofreni eller noe. Mange med traumediagnoser som borderline og kptsd har trekk fra adhd og mange blir feildiagnostisert med adhd, med god grunn. Det er ikke rart at noen kan feiltolke deg og tro du har adhd om du har trekk fra det, uten å ha diagnosen. Anonymkode: 1ebf3...742 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #10 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har vært i utredning hos spesialist/psykolog og hun har funnet ut at jeg har ingen diagnoser som alle andre rundt meg påstår at jeg har. Har kun ptsd/borderline på grunn av at jeg har hatt en dårlig barndom å opplevd mye oppi livet mitt som gjør at jeg sliter en del. Det er vanskelig å tenke på at folk rundt meg tror på at jeg har en diagnose å heller ikke ser hvor mye jeg sliter. Alle ser bare på at jeg gjør feil i livet mitt men er det ikke medmenneskelig å gjøre feil liksom? Kunne sikkert fortalt om at mine traumer har gitt mange byrder som har gjort at jeg har gjort de feilene jeg gjort. Har slitt med angst i flere år som jeg har skjult fra folk og kjæresten min da vi var sammen. Anonymkode: bd9b6...c59 Du har ingen diagnoser, men så har du plutselig Borderline og PTSD. Forstår du hva borderline diagnosen innebærer? Eller er det nettopp fordi du har denne diagnosen at du ikke forstår? Anonymkode: 7eb78...497
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #11 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Adhd Anonymkode: bd9b6...c59 Da må du forklare dem at du har PTSD og borderline, og at dette kan gi veldig like symptomer som ADHD. ADHD og traumelidelser har veldig like symptomer, med humørsvingninger, konsentrasjonsproblemer, hyperaktivitet, depresjon, osv. Jeg var sikker på at jeg hadde ADHD, men jeg har traumelidelse som gir like symptomer. Anonymkode: 5ac11...243 3
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #12 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ingen diagnoser, men så har du plutselig Borderline og PTSD. Forstår du hva borderline diagnosen innebærer? Eller er det nettopp fordi du har denne diagnosen at du ikke forstår? Anonymkode: 7eb78...497 Les resten av tråden. Det TS mener er at de rundt mener hun har andre diagnoser (ADHD), men de vet kanskje ikke at traumer gir tilsvarende symptomer. Anonymkode: 5ac11...243 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #13 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 🙄 Så klart! De har sett på tiltok og diagnostisert deg.. Anonymkode: 9725a...c8c borderline gir veldig like symptomer som adhd, og siden TS faktisk har diagnosen, så er det ikke så rart at folk tror det. Ikke alle vet at traumelidelser gir mange av de samme utfordringene. Anonymkode: 5ac11...243
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #14 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Å herregud, du får det til å høres ut som at det var snakk om sosiopati eller schizofreni eller noe. Mange med traumediagnoser som borderline og kptsd har trekk fra adhd og mange blir feildiagnostisert med adhd, med god grunn. Det er ikke rart at noen kan feiltolke deg og tro du har adhd om du har trekk fra det, uten å ha diagnosen. Anonymkode: 1ebf3...742 Vet det, er plutselig ganske oppe for å så nede igjen på bunnen Anonymkode: bd9b6...c59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #15 Skrevet 19. april 2025 Kanskje derfor han gjorde det slutt med meg da han ikke forstod seg på meg? Anonymkode: bd9b6...c59
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #16 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kanskje derfor han gjorde det slutt med meg da han ikke forstod seg på meg? Anonymkode: bd9b6...c59 Det er krevende å være kjæreste med noen som har PTSD og borderline, uten tvil. Anbefaler deg å fokusere på terapi/behandling å få mer stabilitet i deg selv. Jeg er selv til utredning og har trolig k-ptsd. Jeg ønsker ikke å være i forhold før jeg har fått mer healing og trygghet i meg. Anonymkode: 5ac11...243
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #17 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Les resten av tråden. Det TS mener er at de rundt mener hun har andre diagnoser (ADHD), men de vet kanskje ikke at traumer gir tilsvarende symptomer. Anonymkode: 5ac11...243 Jeg har lest hele tråden, og jeg fikk med meg det du poengterer, men jeg la ikke vekt på dette fordi ts har borderline diagnose og alt det dette medfører. Da er andre forhold uvesentlig etter min faglige vurdering. Anonymkode: 7eb78...497
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #18 Skrevet 19. april 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har lest hele tråden, og jeg fikk med meg det du poengterer, men jeg la ikke vekt på dette fordi ts har borderline diagnose og alt det dette medfører. Da er andre forhold uvesentlig etter min faglige vurdering. Anonymkode: 7eb78...497 Du kan ikke gi noen faglig vurdering. Poenget er at nettverket til TS kanskje ikke er kjent med eksisterende diagnoser, eller at diagnosene h*n har gir tilsvarende symptomer som ADHD. Og et er jo det som er essensen av tråden, at de mener h*n har ADHD. Anonymkode: 5ac11...243
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #19 Skrevet 19. april 2025 Borderline er differensildiagnose som skal utredes ved mistanke om ADHD, på grunn av overlappende symptomer. Borderline er en langt mer alvorlig diagnose, så ta det på alvor og kom i behandling så du kan få det bedre etter hvert. Ikke heng deg opp i hva andre måtte mene eller tro om deg, det er helt uvesentlig. Anonymkode: b5666...61d
AnonymBruker Skrevet 19. april 2025 #20 Skrevet 19. april 2025 borderline høres veldig feil ut hvis du har fått ptsd som diagnose. Mest sannsynlig har du k-ptsd men diagnosen har såvidt begynt å bli brukt i Norge. Modum bad er eksperter på disse diagnosene, hadde du klart å få en vurdering hos dem tror jeg nok de hadde vurdert deg med k-ptsd. Mange blir feildiagnosert med borderline hvis de har en trøblete barndom og mye traumer. Anbefaler deg virkelig til å få en ny utredning på den diagnosen. Anonymkode: 2a197...118
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå