Gå til innhold

Treningstips, lavterskel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en travel mamma som har lagt på meg litt pga sofakos de siste månedene. Det er bare snakk om et par kilo, men jeg vil så gjerne snu trenden.

Kan sette av 3x45 minutter i uka. Kan ikke løpe pga vonde knær. Kan dessverre ikke på treningssenter fordi jeg treffer elevene mine der.

Hva skal jeg bruke den tida på? Er normalvektig, men har ikke trent jevnlig på noen år, så er litt stiv og tung i kroppen..

Anonymkode: 6cc48...86f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt lavterskelregime består av: gåtur, få opp tempoet her og der. Styrkeøvelser hjemme; knebøy, pushups, kjernemuskulatur, armer. Ta gjerne rumpe/lår og armer/overkropp annenhver gang ettersom. 

Jeg bruker veldig lite tid på trening, men trener effektivt og har fått mer utbytte av det enn lange økter. Hvis du kan, ta deg gjerne en tur til fysioterapeut for et tilpasset treningsprogram. Det gjorde jeg, veldig glad for det. 

Anonymkode: 4d92f...044

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener også hjemme, enkle styrkeøvelser med kroppsvekt, går små turer. Men å trene bort kilo tar lang tid og krever mye mer innsats enn å bare spise litt mindre/redusere på sofakosen. 

Anonymkode: 671b7...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjøpt trx slynger og trent det hjemme. Du kan fint ha 3 økter i uka på 15-20 min og merke stor fremgang.

Anonymkode: 5ce60...b14

AnonymBruker
Skrevet

Du trener ikke bort kilo, det er det diettendringer som gjør. Trening står for forsvinnende liten del av vektendring. 

Anonymkode: fb1d4...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Slanking skjer på kjøkkenet, men det finnes masse fullkropps program du kan gjøre hjemme på stuegulvet, det er bare å lete etter videoer på youtube.

Anonymkode: f50fe...a3b

AnonymBruker
Skrevet

Løvraking,gressklipping Etc.

Eller utvide fjøset så det blir mer foring og møkkmåking. 

Dårlige knær ja,nei da er det å drikke MYE vann og ha øvelser på hofter,rygg og armer. En metode er å sitte å kløve ved.

Anonymkode: bac31...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...