AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Hei! Har en baby som er litt over 7 mnd. Jeg er begynt å mistenke stramt tungebånd. Jeg trenger sårt hjelp, før jeg blir deprimert, jeg er helt på tampen nå…. Hadde en heftig fødsel og jeg lå på intensiven en stund før utskrivelse. De første 3mnd av barseltiden var ett rent H, med brystbetennelse på brystbetennelse, abscess i bryst, inn og ut av sykehus, lege +++. Jeg har aldri vert så langt nede fysisk som da, og jeg var sta nok til å fortsette ammereisen. Baby var svært plaget med luft de 3-4 første mnd, og måtte ha mye nærkontakt for å falle til ro. Ble fortalt av helsesøster og lege at dette var normalt, uten at de undersøkte noe nærmere. Har slitt med melkeproduksjonen min de siste 4 mnd, den er svært svingende og har variert fra dag til dag. Innimellom ga jeg flaske med mme for jeg var utslitt av å prøve å amme ofte for å øke produksjonen. Pumping funker ikke hos meg, har forsøkt både manuell pumpe, elektrisk, Syntocinon nasespray, Afripran kur (den kan ha som bivirkning å øke produksjonen) Ingenting funker. Eneste som funker er å legge til ofte, men dette avhenger av at babyen min har godt sugetak. Dette har jeg merket varierer veldig også. Han svelger mye luft og har klikkelyder under ammeøkten. Når klikkelyden kommer blir han overveldet av melken som kommer og blir urolig. Helsesøster har fortalt at alt dette er normalt, men jeg begynner å stusse. Nå har vi full brystvegring her, han har nektet flaske de 2 siste mnd (jeg har prøvd å tilvenne han flaske slik jeg kan få litt avlasting). Og de siste 3 dagene har han nektet puppen også!!!! Jeg er nå livredd. Han må jo få i seg drikke… Har forsøkt alt av forskjellige smokker, kopper, tutekopp… Siste dagene har han fått i seg mindre drikke enn vanlig og jeg merker det via bleiene. Har vert i kontakt med jordmor, lege, legevakt, helsesøster, alle sier jeg skal fortsette med det jeg allerede gjør, da det ser ut som å funke. Jeg blir oppgitt og lei meg. På tampen til å bli deprimert av alt jeg har vert gjennom. Oppi alt er jeg mye alene da mannen jobber borte, og har bidratt minimalt. Derfor mistenker jeg stramt tungeband etter å ha lest mye om det. Men kan det vere reelt? Er jeg helt crazy? Ingen har sjekket tungebandet på ham, og jeg blir så fortvilet når jeg får beskjed om å sprøytemate ham, da han blir så utolmodig og lei, som jeg skjønner så godt…. Han får i seg mat og drikke via fast føde, men det er ikke nok. Håper noen av dere kan bekrefte/avkrefte mistanken min. Jeg er helt rådvill, og mammahjertet mitt gjør så vondt. TS Anonymkode: 499b0...038
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Glemte å legge til at baby alltid har kavet/vert urolig ved brystet, noe helsesøster mener også er normalt. Men skal det virkelig vere slik? Han har alltid vert ferdig å spise etter 5 minutter, så føler nå at det er noe ubehag han kjenner på.. Han har fått 4 tenner, så vegringen ble verre når han begynte å få dem. Anonymkode: 499b0...038
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Bli medlem av "norsk støttegruppe for stramt tungebånd" på facebook. Der kan du få god hjelp med hvem du kan kontakte for vurdering av tungebåndet og evt legge ut bilde og få bekreftelse/avkreftelse på stramt tungebånd. Men av det du forteller høres det ut som det er for stramt. Det skal ikke komme klikkelyder. Og ja brystvegring er normalt i perioder, men til en viss grad. Anonymkode: 77548...a3e 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bli medlem av "norsk støttegruppe for stramt tungebånd" på facebook. Der kan du få god hjelp med hvem du kan kontakte for vurdering av tungebåndet og evt legge ut bilde og få bekreftelse/avkreftelse på stramt tungebånd. Men av det du forteller høres det ut som det er for stramt. Det skal ikke komme klikkelyder. Og ja brystvegring er normalt i perioder, men til en viss grad. Anonymkode: 77548...a3e Takk!!! Skal melde meg inn! Blir så fortvilet når jeg blir fortalt av hs at det er normalt med klikkelyder, og at jeg må roe meg ned og slappe av🥺 Instinktet mitt sier nei… bare nei… Ts Anonymkode: 499b0...038
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april Har ikke lest hele, men vår sønn ble henvist klipp av tungebånd da han var 4 mnd. på det tidspunktet hadde både hs og lege avfeid våre utfordringer. Gikk til kiropraktor spesialisert på spedbarn og hun fant det med en gang. Fikk god hjelp og både mor og barn (og far) fikk det mye bedre! Anonymkode: 02778...a7d 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke lest hele, men vår sønn ble henvist klipp av tungebånd da han var 4 mnd. på det tidspunktet hadde både hs og lege avfeid våre utfordringer. Gikk til kiropraktor spesialisert på spedbarn og hun fant det med en gang. Fikk god hjelp og både mor og barn (og far) fikk det mye bedre! Anonymkode: 02778...a7d Vi bor ikke i storby og her er ikke mange kiropraktorer med den typen spesialisering dessverre🥺 Kiropraktoren som er aktuell er akkurat gått ut i permisjon🥺 Men takk for svar!! Anonymkode: 499b0...038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå