AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Del Skrevet 19. april Føler dere midt i 40 årene at dere er tregere i hodet enn før? Kanskje rett og slett dummere? Er jo forskning som tilsier at hjernekapasiteten minsker i denne perioden Anonymkode: f5c0f...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Del Skrevet 19. april Jeg er nok sprekere enn de fleste for det mange her opplever i 40 åra kom først i 50 åra hos meg. Anonymkode: 7cf4a...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Føler dere midt i 40 årene at dere er tregere i hodet enn før? Kanskje rett og slett dummere? Er jo forskning som tilsier at hjernekapasiteten minsker i denne perioden Anonymkode: f5c0f...c19 Allerede i femtiårene, som sjakkspiller, merket jeg godt at det snurret saktere enn hos mine unge motstandere. Jeg konkurrerte ikke i sjakk i førtiårene, men tror nok egentlig at jeg var kjappest da jeg var 17. Anonymkode: bddd6...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #4 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er nok sprekere enn de fleste for det mange her opplever i 40 åra kom først i 50 åra hos meg. Anonymkode: 7cf4a...f98 Er det stor nedgang? Anonymkode: f5c0f...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #5 Del Skrevet 19. april Føler alt går feil vei. Tåler mye mindre og er noe galt med helsa hele tiden. Bli gal. Anonymkode: c7a37...3fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #6 Del Skrevet 19. april Syns dere at det er vanskeligere å følge med i filmer osv? Anonymkode: f5c0f...c19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #7 Del Skrevet 19. april Nei, føler meg som jeg gjorde i trettiårene. Var litt mer energisk i 20 årene, men da hadde jeg heller ikke barn som tok mye hjernekapasitet. Anonymkode: cf779...b9e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 19. april #8 Del Skrevet 19. april Nei. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #9 Del Skrevet 19. april Nei ikke spesielt men jeg tar noen kurs her og der, noen fag som gir studiepoeng og synes det er gøy og interessant å lære. Har en venninne også som det alltid virker som tar en eller annen etterutdannelse eller fag bare for gøy. For meg er det mye enklere nå enn hva det var da jeg var 20, da var det et ork og et slit noe som også gav gjenklang i karakterene. Nå er det bare toppkarakterer. Jeg er i begynnelsen av 40 årene og synes det er mye lettere å konsentrere meg enn tidligere. Anonymkode: a9437...c78 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Del Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det stor nedgang? Anonymkode: f5c0f...c19 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er det stor nedgang? Anonymkode: f5c0f...c19 Det er som du sier , det går tregere. Men jeg er ikke dummere, trenger bare litt mer tid for å komme på det riktige svar på det jeg driver med. Har med overgangsalder og hormoner og da. Anonymkode: 7cf4a...f98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 19. april #11 Del Skrevet 19. april Jeg vil påstå at jeg var på mitt beste i yrket mitt da jeg var ca. 50. Hadde stor arbeidskapasitet i forhold til yngre kolleger. Kanskje fordi jeg da ikke hadde barn i huset lenger, og færre plikter på privaten. De siste årene før jeg ble pensjonist jobbet jeg i et team hvor alle de andre var i alderen 25-40. De tok endringer i datasystemer kjappere enn meg, merket jeg. Men jeg hadde bedre hukommelse enn dem. Jeg husket tallstørrelser som de andre måtte slå opp, fordi de ikke husket. Men sånn har det egentlig alltid vært, og er fortsatt. Og nå er jeg over 70. Selv barnebarna lurer på hvordan jeg kan huske så mye. Men hukommelse er så mangt. Jeg er f.eks. helt håpløs når det gjelder folks navn. Det har jeg forresten alltid vært.... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #12 Del Skrevet 19. april Nei. På ingen måte. Anonymkode: bcbe4...acb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #13 Del Skrevet 19. april Ja jeg synes det, og det er som jeg bedre merker at ulike deler av hjernen styrer på med ulikt, for alt som har med tall og stedsans å gjøre er hva som er blitt betydelig verre her, men mange andre ting er jeg like kjapp med som tidligere. Jeg er blitt fullstendig håpløs angående å huske tall, og må nå regne relativt enkle regnestykker på kalkulator. Kjøpesentre er også blitt mitt mareritt. Finner ikke samme vei ut som jeg kom inn. Anonymkode: ff602...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. april #14 Del Skrevet 19. april Lol jeg merker det, er 34 🤣 Anonymkode: fca68...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnnonymBruker Skrevet 19. april #15 Del Skrevet 19. april Egentlig ikke. På noen områder kanskje, men føler hodet fungerer greit, heldigvis🤞☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Del Skrevet 20. april Nei ikke enda, heldigvis (er snart 46). Men trener jevnlig styrke, og det er jo viktig for hjernen også. Så kanskje det hjelper. Anonymkode: ab7eb...a9e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april #17 Del Skrevet 20. april Jeg er 51 og merker bare at det kan ta et halvt sekund, av og til, å komme på riktig ord i samtale, når jeg leter etter er spesifikt begrep. Jeg er blitt noe mer distré også, sånn at jeg f.eks glemmer å ta med en ting fra et rom til et annet, men det kan også være fordi jeg hele tiden har mange baller i luften. Noen stor endring er det uansett ikke. Når jeg lærer nye ting synes jeg det går like fort som før. Anonymkode: d095b...d5c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 20. april #18 Del Skrevet 20. april Nei, har ikke merket noe til det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå