Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på plantasjen i dag, var ganske fult der. Så kommer det plutselig inn et par i slutten av 50 årene. Ikke det at jeg tror alder har så mye å si. Stakkars mannen ble kalt for komplett idiot og ble bedt om å bruke skallen, det var altså ikke måte på. Alt starte med at han plukket opp en plante, og påpekte hvor fin den var hvorpå kvinnen klikket fullstendig. Ikke bare nærmest skrek hun på stakkars mannen men pekte på hodet hans og ba han om bruke den ubrukelige skallen. Han fikk en leksjon i det ene og det andre i full offentlighet. Så tydelig at han sank sammen og ble helt stille. Hørte ikke lyd fra han resten av handleturen. Fikk så vondt av han, like før jeg fikk lyst til å påpeke at hun burde bruke skallen for sånn  kunne man ikke kjefte på noen.. Tror det hadde blitt skilsmisse om jeg hadde blitt behandlet sånn av kona..

Anonymkode: 708ca...909

• Liker 2
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg opplevd det tror jeg faktisk at jeg hadde gått bort og bedt henne oppføre seg, og bedt ham kontakte Krisesenteret.

Vold er vold, uansett hvem som utfører volden.

Anonymkode: acf92...74e

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min var av den typen. Var flere ting som fikk meg til gå dog. Det der er et symptom på dominans, makt og kontroll - og slike mennesker uavhengig av kjønn driver med psykisk vold. Er nok ikke første gang han stakkars mannen har fått den ydmykelsen kasta i trynet. 

Håper han  kommer seg vekk. 
Og om jeg opplever en mann eller kvinne i en slik situasjon vil jeg si ifra til det stakkars offeret at det der ikke er greit! 
Vet altfor godt hvordan det er føles. 

Anonymkode: ab83c...be9

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet

Plantasjen bringer fram de verste i forhold. 
Dette unnskylder på ingen måte kvinnen.

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å blande seg. Har gjort det flere ganger. Alltid damer som kjefter, på menn, på unger…

Anonymkode: 17355...b1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der hadde jeg ikke bare stått å sett på. Å stå å se på vold og ikke gripe inn? På en helt offentlig plass der du er trygg. Feigt.

Anonymkode: 168a5...407

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det der hadde jeg ikke bare stått å sett på. Å stå å se på vold og ikke gripe inn? På en helt offentlig plass der du er trygg. Feigt.

Anonymkode: 168a5...407

Det var like før jeg gjorde det. Men så tenkte jeg meg om, hadde med min 4-åring og kunne ikke  risikere at damen var stygg mot meg for da måtte jeg ha satt henne skikkelig på plass. Ville ikke være høylytt foran datteren min. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var like før jeg gjorde det. Men så tenkte jeg meg om, hadde med min 4-åring og kunne ikke  risikere at damen var stygg mot meg for da måtte jeg ha satt henne skikkelig på plass. Ville ikke være høylytt foran datteren min. 

Det beste hadde vært hvis en ansatt på Plantasjen sa fra. F.eks. "hvis du skal være her inne, så må du oppføre deg ordentlig". Ellers da så kan det ofte være greit å bare si hva man mener, og være ferdig med det. Bare si "jeg synes du behandler mannen din på en helt forkastelig måte, og det er skikkelig ubehagelig å høre på". Da har du sagt ditt og er ferdig, så kan hun hyle og skråle alt hun vil etterpå.

Anonymkode: 3e885...738

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg var på plantasjen i dag, var ganske fult der. Så kommer det plutselig inn et par i slutten av 50 årene. Ikke det at jeg tror alder har så mye å si. Stakkars mannen ble kalt for komplett idiot og ble bedt om å bruke skallen, det var altså ikke måte på. Alt starte med at han plukket opp en plante, og påpekte hvor fin den var hvorpå kvinnen klikket fullstendig. Ikke bare nærmest skrek hun på stakkars mannen men pekte på hodet hans og ba han om bruke den ubrukelige skallen. Han fikk en leksjon i det ene og det andre i full offentlighet. Så tydelig at han sank sammen og ble helt stille. Hørte ikke lyd fra han resten av handleturen. Fikk så vondt av han, like før jeg fikk lyst til å påpeke at hun burde bruke skallen for sånn  kunne man ikke kjefte på noen.. Tror det hadde blitt skilsmisse om jeg hadde blitt behandlet sånn av kona..

For ei drittkjerring. 

Anonymkode: feef1...14e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo ligge mye rart bak.

sikkert at det var et ektepar? Kan han ha med sin demens-syke søster på handletur?  

Kan hun kona være på medisiner, eller venter han på at de skal begynne å virke? 

Kanskje han har behandlet henne drit dårlig og ligget med venninnen i flere år? 

Det som er sikkert er at mange sliter med ting vi ikke ser. Be kind. 

Anonymkode: 32402...def

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som min mor, men hun ville ikke gjort det så høylydt ute blandt folk. Hun er veldig opptatt av fasade og å virke grei og alltid være offeret. De som mishandler pleier å gjøre det hjemme når ingen hører på. Stakkars mann. Har sendt ut en stille bønn for han. 🙏

De blir så kuet ofrene over så lang tid at de ikke forstår at det er partneren og ikke dem selv det er noe galt med. 💔😥

Anonymkode: 3be11...196

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres ut som min mor, men hun ville ikke gjort det så høylydt ute blandt folk. Hun er veldig opptatt av fasade og å virke grei og alltid være offeret. De som mishandler pleier å gjøre det hjemme når ingen hører på. Stakkars mann. Har sendt ut en stille bønn for han. 🙏

De blir så kuet ofrene over så lang tid at de ikke forstår at det er partneren og ikke dem selv det er noe galt med. 💔😥

Og moren hans var gjerne lik. Derfor blir han bare hos denne grusomme kvinnen. 😢

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange menn som finner seg i kjeft.

Anonymkode: 241ec...dc3

Skrevet

Dette har jeg sett mye av denne påsken. I hvertfall 4 ganger.

Kvinnfolk som offentlig kjefter på det som (syntes å være) ganske rolige menn.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det kan jo ligge mye rart bak.

sikkert at det var et ektepar? Kan han ha med sin demens-syke søster på handletur?  

Kan hun kona være på medisiner, eller venter han på at de skal begynne å virke? 

Kanskje han har behandlet henne drit dårlig og ligget med venninnen i flere år? 

Det som er sikkert er at mange sliter med ting vi ikke ser. Be kind. 

Anonymkode: 32402...def

For det skal alltid være en grunn for at noen damer behandler menn dårlig.

Anonymkode: a4bd0...67c

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hvorfor ville du ikke lære datteren din at det er viktig å stå opp mot vold? Nå lærte du bare datteren din å være feig.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I all tid så har dette vært mer normalen enn unormalen, og samfunnet aksepterer at kvinner uinnskrenket kan utøve vold på mannen sin. 

Såpass må han tåle, og han har helt sikkert gjort seg fortjent til å få litt voksenkjeft 

Anonymkode: 71633...596

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (23 timer siden):

Plantasjen bringer fram de verste i forhold. 
Dette unnskylder på ingen måte kvinnen.

Jeg kjenner sinnet og aggresjonen vokse i meg de få gangene i mitt liv jeg har satt mine bein på IKEA.

Da blir jeg mannevond. Plantasjen har jeg aldri vært innom og det kommer heller aldri til å skje. Men føler det er som IKEA.

Anonymkode: 9c1f5...cf0

AnonymBruker
Skrevet
Grønnastar skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ville du ikke lære datteren din at det er viktig å stå opp mot vold? Nå lærte du bare datteren din å være feig.

Så jeg burde har snakket til en total gal kvinne som da muligens hadde kastet seg over meg foran min egen datter og andre barn som også var til stede??!  Jeg hadde gledelig satt henne på plass, men sånne krever noen sannhetens ord hvis de velger å gå  over strupen på en.. Det hadde ikke vært riktig av meg foran barn…

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min pleide å kjefte på meg i offentligheten, og likte å drite meg ut.

Anonymkode: d2772...703

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...