Gå til innhold

Hvilke backup-system /beredskap når elektronisk betaling svikter ?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har den senere tid opplevd problemer med det elektroniske betalingssystemet på bussen, hurtigbåten,etc.

Løste  for en tid sidan billett på hurtigbåten, og  ga utrykkeleg  beskjed om at det var honnørbillett.  Skulle tru det var en kurant sak og ordne dette  m/ tilbakeføring , men så enkelt var det ikkje.  Billettøren kava lenge , og  måtte til slutt  frem med den gamle billettenvesken og betale tilbake i kontanter,og dette tok også tid.

Mange buss-selskap ansetter sjåfører som har utfordringer med språket, og de har også  utfordringer med  å betjene  det elektroniske billettmaskinen samtidig som en  buss-sjåfør føler seg ofte presset til å holde rutetider m.m.

Folk blir idag oppfordret til å ha kontanter som ledd i en beredskap i fall det elektroniske fell bort, men er de som sitter "bak kassen på butikken" eller  billettører drillet å møte den utfordringen.?

Anonymkode: a84d1...c9e

Skrevet

Ja, det er de.

Skrevet

Ja. Backup når betalingssystemet feiler er grunn til at hvorfor et norsk betalingsmiddel som BankAxept er viktig, og ikke kun ha de internasjonale kortselskapene, ApplePay etc. 

Dette er vanlig funksjonalitet i en betalingsterminal 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...