AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Har den senere tid opplevd problemer med det elektroniske betalingssystemet på bussen, hurtigbåten,etc. Løste for en tid sidan billett på hurtigbåten, og ga utrykkeleg beskjed om at det var honnørbillett. Skulle tru det var en kurant sak og ordne dette m/ tilbakeføring , men så enkelt var det ikkje. Billettøren kava lenge , og måtte til slutt frem med den gamle billettenvesken og betale tilbake i kontanter,og dette tok også tid. Mange buss-selskap ansetter sjåfører som har utfordringer med språket, og de har også utfordringer med å betjene det elektroniske billettmaskinen samtidig som en buss-sjåfør føler seg ofte presset til å holde rutetider m.m. Folk blir idag oppfordret til å ha kontanter som ledd i en beredskap i fall det elektroniske fell bort, men er de som sitter "bak kassen på butikken" eller billettører drillet å møte den utfordringen.? Anonymkode: a84d1...c9e
Høna79 Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Ja. Backup når betalingssystemet feiler er grunn til at hvorfor et norsk betalingsmiddel som BankAxept er viktig, og ikke kun ha de internasjonale kortselskapene, ApplePay etc. Dette er vanlig funksjonalitet i en betalingsterminal
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå