Gå til innhold

Mannen jeg dater hører på Mannegruppa Ottar-podcast.. red flag?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 19.41):

Vi har møtt hverandre 5-6 ganger. Jeg var invitert hjem til han i går, og han foreslo vi skulle finne en film å se på. 
Han skrudde på TV-en, og det første som dukker opp er "Mannegruppa Ottar"-video på Youtube. 
Jeg lo litt og spurte hvorfor han hørte på dette, men han mente at videoene han så på handler om politikk og samfunn. 

Jeg har lest en del negativt om denne gruppa i media, men det begynner riktig nok å bli noen år siden. 
Er dette red flag? For kontekst er daten min en mann i tidlig 30-årene.

Anonymkode: cbe49...8b9

M65: Ja det er et rødt flagg. Et digert et. Get the hell out of there. 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (15 timer siden):

Mange menn, spesielt her inne, mener at feminisme ikke er forenelig med deres syn på verden og gjør at en feminist er utelukket som deres partner. En del kvinner anser at menn som følger mannegruppa Ottar og uttrykker at deres verdisyn er lik det som frontes av gruppa, er utelukket som partnere.

Jeg er ikke en av disse. Jeg anser ikke at ditt potensiale som partner eller venn ligger i at du skal være enig med meg.

Anonymkode: 02e9c...7a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Den prøver å stanse vold. Polariseringen oppstår når menn ikke bryr seg katta nok om det. Å ja da er mine skyldige også, ikke fordi de gjør, men de ofte har en livsfilosofi om at det som skjer der ute gangner ikke meg.

Anonymkode: 36f52...1ea

Var det ikke du som sa at du er en feminist som aldri leser om feminisme? Så du bryr deg ikke katta nok om det?

Beklager, men igjen har du skrevet en post som jeg ikke vet hva du vil med. Det ser ut som om du har tatt 50 vilkårlige setninger, satt dem sammen og trykket «send inn svar».

AnonymBruker
Skrevet
Katten.2.0 skrev (15 timer siden):

Nå er feminisme et paraplybegrep, og det er flere avgreninger innenfor ideologien. De fleste vil sannsynligvis bruke den overordnede definisjonen som fra SNL: "som handler primært om kvinnefrigjøring, men også om frihet, likestilling og rettferdighet for alle."

Det at du forsøker å dra inn radikale feministavgreininger som et poeng gjør at det framstår som du ikke skjønner konteksten for samtalen. Selv om vi setter opp de mest radikale ytringene innen feminisme mot incels, så kan jeg ikke huske at radikale feminister har startet masseskytinger og henrettet flere uskyldige voksne og barn fordi de hater menn.

Ser du at det kan oppfattes som noe nedlatende at du kan droppe innom her og fortelle andre at de «ikke skjønner konteksten for samtalen»?

Jeg har kritisert ståsteder om at feminister bare er snille og vil ha likestilling ved å vise til feminister som hater menn. Jeg har hevdet ar feminisme fremmer polarisering og at incelbevegelsen kanskje kan sees på som en respons til og et speilbilde av feminisme.

Når noen feminister fremmer mannshat og noen incels driver med vold så kan vi spørre i begge tilfeller om i hvor stor grad de mest ekstreme elementene skal få dominere vår beskrivelse av ideologien. Jeg tror at begge leire har en stor medlemsmasse som primært er bitre og som tilskriver egen mislykke i livet til «de andre».

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ser du at det kan oppfattes som noe nedlatende at du kan droppe innom her og fortelle andre at de «ikke skjønner konteksten for samtalen»?

Ja, du skjønner ikke konteksten for samtalen, for du lytter ikke til alle som korrigerer dine antakelser.

Jeg har kritisert ståsteder om at feminister bare er snille og vil ha likestilling ved å vise til feminister som hater menn.

Tilbake til at du ikke tar hensyn til at feminisme er et paraplybegrep, og at radikalfeminister ikke går under den normale definisjonen av feminisme.

Jeg har hevdet ar feminisme fremmer polarisering og at incelbevegelsen kanskje kan sees på som en respons til og et speilbilde av feminisme.

Jupp, jeg ser det, og det er ganske latterlig. Du kan gjerne utdype hvordan en bevegelse som har ledet til flere masseskytinger og et økt kvinnehat, er et speilbilde av en bevegelse som ønsker like rettigheter for alle i et samfunn.

Når noen feminister fremmer mannshat og noen incels driver med vold så kan vi spørre i begge tilfeller om i hvor stor grad de mest ekstreme elementene skal få dominere vår beskrivelse av ideologien. Jeg tror at begge leire har en stor medlemsmasse som primært er bitre og som tilskriver egen mislykke i livet til «de andre».

Jeg er ganske sikker på at det er en større prosentandel av incels som fremmer kvinnehat og vold enn feminister som fremmer mannshat. Dessuten er det kun én av disse som inspirerer til masseskytinger.

Hele fokuset ditt virkelig fullstendig malplassert i denne debatten og en manglende forståelse av hvilke naturlige maktforskjeller det er mellom kjønn, og dermed hvilken grad kvinner må vurdere potensielle røde flagg/hvilket kvinnesyn en partner har.

Det er svært få feminister som dreper sin partner. Det er betraktelig flere menn som dreper sin partner.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Var det ikke du som sa at du er en feminist som aldri leser om feminisme? Så du bryr deg ikke katta nok om det?

Beklager, men igjen har du skrevet en post som jeg ikke vet hva du vil med. Det ser ut som om du har tatt 50 vilkårlige setninger, satt dem sammen og trykket «send inn svar».

Jeg leser om saker mer direkte, om ei dame på et podie sier dette er femenismens dagsplan og har funnet det for meg, eller jeg ser det er noe som ikke stemmer selv, hva har det å si? Jeg har en hjerne, jeg må ikke bestandig ha noen som forteller meg sitt verdenssyn, jeg vil lære utifra livene til mennesker her og der.

Tror du ikke har annet å si, fordi du ikke vil innse hvor feil du tar. 

Vi treffer nervene dine. Du har så lyst til å hate, men har ikke grunnlaget for det. I deg er det en kvinnehater, du later som det ikke er, men ingen som ikke hater har tatt seg bryet.

Anonymkode: 36f52...1ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har kritisert ståsteder om at feminister bare er snille og vil ha likestilling ved å vise til feminister som hater menn. Jeg har hevdet ar feminisme fremmer polarisering og at incelbevegelsen kanskje kan sees på som en respons til og et speilbilde av feminisme.

Men da tror du feil. 

alle incel hater kvinner. Noen radikale feminister hater menn. 

videre så utøver noen incel vold mot andre, både kvinner, barn og menn. 

feministisk verdier vil også tjene deg, personlig, politisk. 

Anonymkode: 2694e...a22

AnonymBruker
Skrevet
K.B. skrev (På 19.4.2025 den 20.28):

Å si at dette bare er den mannlige varianten av kvinnegruppen Ottar er helt feil. Les deg opp om Kay Eriksen og hva slags mennesker som frekventerer Facebook gruppen. dette er jo grupper av menn som mener det er greit å ta loven i egne hender, det flyter av "toxic masculinity" osv.
Jeg ville spurt daten rett ut om hva han gjør der. Det er definitivt et rødt flagg.

Jo rødere flagg, jo bedre er det i forhold til hva vedkommende kan tenke seg........Tenker jeg da...

Anonymkode: 218d6...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...