Gå til innhold

Mannen jeg dater hører på Mannegruppa Ottar-podcast.. red flag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skrev hva feminister ønsker i denne setningen:

»feminister ønsker at kvinner skal ha like rettigheter som menn

Jeg gav deg eksempler på feminister som ønsker helt andre ting.

Anonymkode: 02e9c...7a0

Tenker du at alle i en gruppe har helt like meninger om alt? Og at ingen har individuelle mer eller mindre radikale meninger innen gruppen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei ikke helt. Incel er ikke et antonym til feminist. 

Og man kan argumentere for at Stalin ikke var kommunist, men en autoritær diktator. Men da må man videre til en diskusjon om hva kommunisme er, og om Stalin er selve definisjonen på kommunisere. 

Anonymkode: 2694e...a22

I innlegget du quoter så argumenterer jeg ikke for at incel er antonym til feminist (rett nok har jeg uttrykt det i et tidligere innlegg).

Jeg sier derimot at hvis du kan avskrive ekstreme holdninger/handlinger med at «de er ekstreme, så de er utenfor definisjonen av ideologien» så kan du frikjenne enhver ideologi for ekstreme elementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Tenker du at alle i en gruppe har helt like meninger om alt? Og at ingen har individuelle mer eller mindre radikale meninger innen gruppen? 

Jeg tenker at om du sier at «svaner er hvite» så er det tilstrekkelig å finne en sort svane for å påvise at utsagnet ditt var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I innlegget du quoter så argumenterer jeg ikke for at incel er antonym til feminist (rett nok har jeg uttrykt det i et tidligere innlegg).

Jeg sier derimot at hvis du kan avskrive ekstreme holdninger/handlinger med at «de er ekstreme, så de er utenfor definisjonen av ideologien» så kan du frikjenne enhver ideologi for ekstreme elementer.

Beklager, men da har du misforstått. Jeg mener ikke de skal holdes uten for pga av at de er ekstreme. 

Du siterer noen som vil ta bort rettigheter fra menn, i form av konsentrasjonsleirer.

Feminisme pr definisjon kjemper for like rettigheter for kvinner og menn. Det vil si at noen som vil ta rettigheter bort fra menn faller utenfor definisjonen av feminisme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at om du sier at «svaner er hvite» så er det tilstrekkelig å finne en sort svane for å påvise at utsagnet ditt var feil.

Så om jeg sier at krf er mot abort, men ett medlem er for, er ikke krf mot abort?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det blir jo helt meningsløst. Ingen grupper er enige om alt. Og det finnes alltid ett spekter. 

alle de hvite svanene er fortsatt hvite om det eksisterer en svart svane. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beklager, men da har du misforstått. Jeg mener ikke de skal holdes uten for pga av at de er ekstreme. 

Du siterer noen som vil ta bort rettigheter fra menn, i form av konsentrasjonsleirer.

Feminisme pr definisjon kjemper for like rettigheter for kvinner og menn. Det vil si at noen som vil ta rettigheter bort fra menn faller utenfor definisjonen av feminisme. 

Jeg beklaget, men du har misforstått. Andrea Dworkin er en feminist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo helt meningsløst. Ingen grupper er enige om alt. Og det finnes alltid ett spekter. 

alle de hvite svanene er fortsatt hvite om det eksisterer en svart svane. 

«De fleste svanene er hvite» er muligens korrekt.

»Svaner er hvite» er feil hvis det finnes sorte svaner.

Det kalles å ta forbehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem vil putte menn i sånne leire? Det har jeg aldri hørt femenister si og jeg mener såklart ikke at noen skal det. Er ekstremt sterkt imot sånne leire.

Og hva mener ottar gruppa om Trump, som faktisk sender menneseker i liere tilnærmet sånnt?

Ja til det nederste. Vanlige liv, like rettigheter, folk har det bra, ingen blir skadd på noe vis.

Anonymkode: 36f52...1ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 minutter siden):

Så om jeg sier at krf er mot abort, men ett medlem er for, er ikke krf mot abort?

Hvis du sier at «SV er ikke mot abort, men det er Krf», så er det relevant hvis 1 av 3 stortingsrepresentanter fra Krf stemmer for abort, ja?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor bruker folk å være åpen for at flere varianter finns og er ikke bestandig harde å be.

Foruten, når de nevner de sorte svanene for å underkue oppmerkosmhet til de hvite, ikke for å prate om de sorte, men for at man skal slutte å prate om de hvite. Det høres rart ut 😂 Men det foregår og det er sånn overgrepssamtaler ofte går. Kvinner redd overgrep(Burde menn også være), mann sier, men menn tar s ordet. Som om det var en konkuranse og ikke begge er trist? Skjer alt for ofte.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier at «SV er ikke mot abort, men det er Krf», så er det relevant hvis 1 av 3 stortingsrepresentanter fra Krf stemmer for abort, ja?

Ja, der blir det mer rett. Om sannsynligheten for resultatet blir høyt i den graden at man må være føre var. Men realiteten er enda at det varierer innad partiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Foruten, når de nevner de sorte svanene for å underkue oppmerkosmhet til de hvite, ikke for å prate om de sorte, men for at man skal slutte å prate om de hvite.

Hvis presist språk er å «underkue» så forsvinner også mye av poenget med å diskutere noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Moralen med alt dette om svaner og krf, er jo at: hvorfor skal man lete blant svaner om man ser etter en svart fugl? Om man opplever at podcasten har et verdisyn man ikke liker, hvorfor ikke finne en fyr som liker andre podcaster som man selv også liker? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjære 7a0

feminister prøver ikke å skade deg. De er ikke ofre eller sutrete. De er alle de sterke vanlige kvinnene jeg kjenner, og heldigvis også de fleste mennene jeg kjenner 🙏🏻

Kan ikke du utforske det litt, for din oppfatning av feminisme er ganske på siden av hva det faktisk er. Det er ikke kvinner som hater menn og vil sette dem i leirer. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Moralen med alt dette om svaner og krf, er jo at: hvorfor skal man lete blant svaner om man ser etter en svart fugl? Om man opplever at podcasten har et verdisyn man ikke liker, hvorfor ikke finne en fyr som liker andre podcaster som man selv også liker? 

Når du kritiserte min sammenligning av incels med feminister med:

»Jeg synes det er viktig å skille hat fra kritikk. Sånn jeg forstår det ønsker incels "tilgang på kvinner" mens feminister ønsker at kvinner skal ha like rettigheter som menn. Feminister sutring har ført til at kvinner kan stemme, ha bankkort, kan skille seg, har rett til å bestemme over egen kropp, mens incels sin sutring ikke har gitt resultater. 

Så viste jeg til feminister som hater menn. Forstår du ikke at det er en gyldig kritikk av kritikken din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du kritiserte min sammenligning av incels med feminister med:

»Jeg synes det er viktig å skille hat fra kritikk. Sånn jeg forstår det ønsker incels "tilgang på kvinner" mens feminister ønsker at kvinner skal ha like rettigheter som menn. Feminister sutring har ført til at kvinner kan stemme, ha bankkort, kan skille seg, har rett til å bestemme over egen kropp, mens incels sin sutring ikke har gitt resultater. 

Så viste jeg til feminister som hater menn. Forstår du ikke at det er en gyldig kritikk av kritikken din?

Nei, jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg har aldri påstått at ingen radikale feminister ikke hater menn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

din oppfatning av feminisme er ganske på siden av hva det faktisk er. Det er ikke kvinner som hater menn og vil sette dem i leirer. 

Feminisme er også kvinner som hater menn og vil sette dem i leirer. Det er ikke sånn at «incel=slem, feminist=snill». Tvert imot så finnes det vesentlige likhetstrekk mellom de to, og jeg tror at incels (og i bredere forstand, noen av de trekkene vi ser hos unge menn i dag) er en respons på den suksessen feminismen har hatt i akademia og politisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminisme er også kvinner som hater menn og vil sette dem i leirer. Det er ikke sånn at «incel=slem, feminist=snill». Tvert imot så finnes det vesentlige likhetstrekk mellom de to, og jeg tror at incels (og i bredere forstand, noen av de trekkene vi ser hos unge menn i dag) er en respons på den suksessen feminismen har hatt i akademia og politisk.

Hvor mange?

Det er faktiske verdensproblemer vi trenger femenisme til å nedkjempe. Kvinner er ikke likestillte. 

Å syns du den responsen var rettferdig? I mine øyne er de urimelige, usikkre, feige, umodne, uinteligente, empatiløse basert på sin oppførsel mot kvinner. 

Vi er oppbrukte horer som ikke burde fått ta utanning eller ha jobb. Vi burde alle få barn uavhengig om vi ønsker eller dø alene. Å vi er møtt veggen som 30 eller 25 utifra hvem du spør. De skal ha jomfuer uavhenhig av eget antall, ja noen er ikke en gang uten sex, rart. Vi er heldige fordi vi kan være prostituert, det er de sjalu for. De tenker staten burde gi dem tilførsel av sex ellers vil de avslutte alt. Vi elsker bare noen menn, nei vi elsker ikke noen, kun penger. Å vi lyver hele gjengen. Å vi er hysteriske, fordi vi blir sinnte på dem med det forstår ikke de såklart. Å de er for overgrep, de spiller overgreps spill og jager opp hverandre til å å ønske å skade kvinner mer og mer. 

Men jadda, samme som femenister. På tross av at vi får se, å det jevnt og trutt, eksempler på torturerte kvinner som ikke får rettferdighet, så holdes vi kvinner til en standard der vi ønsker likestilling. Rent teknisk gir det mer mening om vi var dem som ønsket dere vondt, men det er ikke sånn. Ønsker ikke noen vondt, kun psykolog behandling av de syke, så de kan bli stabile borgere og ikke utgjøre en trussel for andre. Fengsel for de kriminelle, men det gjelder damer også. Å behandling der.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Problemet med incels er jo at de ikke har noen saker de "kjemper" for bortsett fra at "kvinner burde gi dem tilgang på sex", og å frata kvinner like rettigheter som menn har. Eller? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...