Gå til innhold

Mannen jeg dater hører på Mannegruppa Ottar-podcast.. red flag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

M65: Kjære KG, være så snill å innfør en latter-emoji som mulig reaksjon på tråder eller poster.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jaja han kan noen andre få, tenker jeg.. hehe 

Anonymkode: d8f20...ae4

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rødt flagg hvis noen skulle legge seg borti hva jeg hører på. Om det er Ottar, enten kvinnegruppe eller Big Hand, Madonna eller Finn Kalvik, hørespill om månelandinga eller erotiske noveller på dansk... Hva så?

Så lenge det ikke er kjempepolitisk propaganda er det bare å puste med magen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (På 19.4.2025 den 20.06):

Ja, for meg er det definitivt rødt flagg. Men det er fordi han neppe er på samme side politisk som meg, og jeg gidder ikke å være sammen med menn som er på en annen side av den politiske skalaen enn meg selv.

Merkelig måte å tenke på. Jeg hører på både podkaster og skrevne ord fra folk som jeg er politisk uenige med. Det er en del av å være et politisk menneske, er å faktisk gidde å sette seg inn i hva motparten sier. Det kan være både utfordrende og lærerikt. 

Mye større rødt flagg med mennesker som foretrekker ekkokammere, altså sånne som du.

Anonymkode: 5fe32...2f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Merkelig måte å tenke på. Jeg hører på både podkaster og skrevne ord fra folk som jeg er politisk uenige med. Det er en del av å være et politisk menneske, er å faktisk gidde å sette seg inn i hva motparten sier. Det kan være både utfordrende og lærerikt. 

Mye større rødt flagg med mennesker som foretrekker ekkokammere, altså sånne som du.

Anonymkode: 5fe32...2f2

Hvis du hadde giddet å lese hva jeg skriver senere i tråden, skriver jeg i essens akkurat det du skriver her. "Sånne som du". Ditto, med andre ord. ;) 

Men, hvis denne fyren kun hører på denne podcasten er det for meg et stort rødt flagg. Hvis det er kun det han hører, så er det stor grunn til å anta at det er også det han tror og tenker, og tar innflytelse fra det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hei, og takk for svar alle sammen. 
Jeg har bestemt meg for å avslutte datingen med han. Jeg oppdaget at han fulgte instagram-kontoen deres også, og der legges det ut bilder av "humor" som ikke er helt forenlig med mine kjerneverdier. 

Sammen med noen andre "hint" - tull og ironi om at kvinner er golddiggers, f.eks., har dette gitt meg dårlig inntrykk. 
Det er fint å ha KG for å drøfte med flere! 

ts

Anonymkode: cbe49...8b9

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (På 22.4.2025 den 9.36):

Hvis du hadde giddet å lese hva jeg skriver senere i tråden, skriver jeg i essens akkurat det du skriver her. "Sånne som du". Ditto, med andre ord. ;) 

Men, hvis denne fyren kun hører på denne podcasten er det for meg et stort rødt flagg. Hvis det er kun det han hører, så er det stor grunn til å anta at det er også det han tror og tenker, og tar innflytelse fra det.

Jeg ville ikke vært sammen med ei som vil lin være i et ekkokammer . Rødt flagg. Vitner om liten evne til å reflektere og sette seg inni andres syn

Anonymkode: 9f9fa...a62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg ville ikke vært sammen med ei som vil lin være i et ekkokammer . Rødt flagg. Vitner om liten evne til å reflektere og sette seg inni andres syn

Anonymkode: 9f9fa...a62

Verken min mann eller jeg er et ekkokammer. Det er fullt mulig å være uenige med hverandre selv om man f.eks tilhører samme politiske parti. Hadde du vært reflektert eller politisk interessert hadde du visst det. ;) 

Jeg er faktisk politisk aktiv, og møter derfor mennesker som er uenig med meg hver eneste dag. Kan du si det samme? Hvor mye bidrar du politisk?

Endret av SPOCA
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså, om kvinner er opptatt av kvinnesaker så må vel menn få være opptatt av mannesaker? Eller er det bare et rødt flagg om menn skulle bry seg om hvordan menn har det?

Er en veldig rar holdning flere viser her inne, men så er det også en rar verden. Fy fy å bry seg om menn

Anonymkode: 049ac...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg har bestemt meg for å avslutte datingen med han. Jeg oppdaget at han fulgte instagram-kontoen deres også, og der legges det ut bilder av "humor" som ikke er helt forenlig med mine kjerneverdier. 

Sammen med noen andre "hint" - tull og ironi om at kvinner er golddiggers, f.eks., har dette gitt meg dårlig inntrykk. 

ts

Du er virkelig helt blind for hvordan veldig mange damer er i forhold til menn virker det som, men det har du også all rett til å være. Humor er den beste medisin

Anonymkode: 049ac...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ts

Så bra at du ser hintene tidlig og avslutter. Menn som snakker om "golddiggers" uten å være millionærer, tilhører en bestemt gruppe menn med holdninger som ikke er forenlige med det moderne samfunnet. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

ts

Haha. Er det rart nordmenn er en utdøende rase?

Andre meninger om skattepolitikk enn meg? Annet favorittpålegg? Umenneske som det ikke er verdt å bli kjent med.😮‍💨

Anonymkode: d2777...931

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 21.04):

Jeg har søkt opp youtube-kanalen i etterkant, men jeg har ikke tid til å høre på timeslange videoer. 
Jeg har også søkt dem opp på instagram, og der fikk jeg et negativt inntrykk. 

KG er et sted der man kan spørre andre kvinner om råd. 

KG er et sted hvor man kan få gode råd ja. Men man kan også få dårlige råd.

Eller at noen helt andre enn du tror svarer. 

Hvis du ikke gidder å høre på et par, tre timer, da er det ditt problem.

Anonymkode: d66a3...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SPOCA skrev (På 22.4.2025 den 9.36):

snille jenter stikker hodet i sanden

Anonymkode: acb4f...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

snille jenter stikker hodet i sanden

Anonymkode: acb4f...d92

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 25.4.2025 den 13.08):

Haha. Er det rart nordmenn er en utdøende rase?

Andre meninger om skattepolitikk enn meg? Annet favorittpålegg? Umenneske som det ikke er verdt å bli kjent med.😮‍💨

Anonymkode: d2777...931

Vi snakker jo ikke om pålegg, musikksmak og favorittfarge, men om et grunnleggende annet verdisyn. Jeg trenger ikke bli kjent med menn som generelt ikke liker kvinner, det finnes nok av menn som respekterer og liker kvinner. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjør deg opp mening om noe før du har sjekket opp kilden. Husk at media lever av lesere. Media kaster mer eller mindre hvem som helst under bussen og blåser opp små saker for å få folk til å kjøpe aviser eller få visninger på nettsidene deres.

Venstrevridde tror alt som sies i media

Anonymkode: b3893...fee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 20.4.2025 den 3.40):

Hele videoer? Du vet at han får penger når folk ser videoene hans?

Klassekampen får penger når jeg leser avisen deres. Jeg stemmer blått men vil gjerne være orientert om andre ståsteder.

Anonymkode: 02e9c...7a0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt en del sånnt for å se hva de mener, siden jeg er uenig med dem. Tenker en person men sånne meninger ikke er noe for meg. 

Før følte jeg politikk var litt sånn hva vi føler for og det går fint å være ulike, men etter at verden har blitt verre og politikk setter mennesker i direkte fare, føler jeg ikke det er noe å ta lett på lengre. 

Anonymkode: 36f52...1ea

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...