Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har bestilt noe derfra? Portoen er jo på nesten 200 kr, selv om foretaket ligger i Norge?

Hadde tenkt til å kjøpe en av de velkjente Carl Larsson-figurene, men dette ser jo nesten ut som scam?

Anonymkode: 40391...773

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke gratis å sende ting i Norge

Anonymkode: d4c22...c85

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ikke gratis å sende ting i Norge

Nei, men du skjønner vel forskjell på 59/69/79 kr, som er det vanlige, og 195 kr? Ts

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, men du skjønner vel forskjell på 59/69/79 kr, som er det vanlige, og 195 kr? Ts

Har ikke hørt om dette stedet men 200kr er jo veldig drøyt… jeg blir i utgangspunktet lite motivert til å handle om det ikke er gratis frakt på nettbutikker 

Anonymkode: 03c99...942

AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på en norsk nettbutikk, og en tilsynelatende norsk nettbutikk.

Anonymkode: 350b6...b5a

• Liker 1
Skrevet

Frakt med PostNord for liten pakke er rundt 139,- Posten tar opp i mot 200,- alt avhengig av hvilken avtale du har.
Frakt for små bedrifter er et mareritt, du får ingen rabatter og subsidierer i praksis de store som Komplett, Oda, Proshop osv. Som forhandler seg til helt andre avtaler. 
Jeg sender en del selv og en god del til utlandet og måtte opp til et visst nivå, så plutselig kostet en pakke sendt til så og si hvor som helst i verden ca 350,- med UPS, da kommer budet å henter på døra. Når jeg hadde mindre volum var prisen nesten tredobbel og jeg måtte levere til pickup point..

AnonymBruker
Skrevet

Å sende ting i Norge er helt vilt dyrt. Utrolig provoserende. I tillegg leverer dem jo seint og det tar lang tid å få av gårde ting. De kjører jo uansett, så om de hadde vært rimeligere kunne flere benyttet seg av tjenesten og de hadde garantert tjent mer 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å sende ting i Norge er helt vilt dyrt. Utrolig provoserende. I tillegg leverer dem jo seint og det tar lang tid å få av gårde ting. De kjører jo uansett, så om de hadde vært rimeligere kunne flere benyttet seg av tjenesten og de hadde garantert tjent mer 

En plass må man jo ta inn den tapte fortjenesten for subsidiert Kina-frakt. Man kan takke seg selv

Anonymkode: f571e...6bb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

For en rotete nettside..

Men dette fant jeg i Om oss delen

All our figurines and reproductions of antiques are being hand cast in Poly Resin and thereafter hand painted by the most skilful artists. The reproductions of the oil paintings are also painted by the best of Chinese art students by oil on canvas, framed on a blind frame or completed in frames.

Jeg tipper du betaler frakten fra kina også, at det lages på bestilling til deg 

Anonymkode: 6546f...dc0

Skrevet

Kjøp heller Carl Larsson figurer på finn

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

En plass må man jo ta inn den tapte fortjenesten for subsidiert Kina-frakt. Man kan takke seg selv

Ja, for det handler ikke om at posten har økt prisene og senket servicen gjennom de siste 30 åra, minst. Typisk norsk å bare kjøpe «det er vår feil» sludderet. Og at vi ikke må finne på å bestille noe fra utlandet. Hjernevask 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, for det handler ikke om at posten har økt prisene og senket servicen gjennom de siste 30 åra, minst. Typisk norsk å bare kjøpe «det er vår feil» sludderet. Og at vi ikke må finne på å bestille noe fra utlandet. Hjernevask 

Typisk norsk å mene at alle konsekvenser er Noen Andre sin feil. 

Anonymkode: baf66...532

AnonymBruker
Skrevet
Vampyrina skrev (44 minutter siden):

Kjøp heller Carl Larsson figurer på finn

De hadde ikke den jeg skulle ha på hverken Finn eller Tise. Ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 21.54):

Det er fordi selger da ofte subsidierer frakten og det er det ikke alle små forretninger som har råd til 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 7.02):

Dette stemmer ikke lenger

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 6.56):

Norge er et land med store avstander og høye kostnader 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 0.22):

Har ikke hørt om dette stedet men 200kr er jo veldig drøyt… jeg blir i utgangspunktet lite motivert til å handle om det ikke er gratis frakt på nettbutikker 

Frakta er ikke gratis.
Dem bare øker prisen på varene i stede.

AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 21.54):

Med priser på 59/65/79 for en pakke så er det tapspris for mange selskaper.

195 kroner høres ikke ut som noen upris om dem bruker bring.
Dem fakturerer den faktiske utgiften dem har på pakken + emballasjen, sån ca

Bare store giganter som komplett, uniformspartner, cubus, og engroselskaper som sender containere med varer hver dag får gode priser.

Er du en lite kunde som sender 1-20 pakker om dagen får du ikke rabattene dem store får.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 0.26):

Det er forskjell på en norsk nettbutikk, og en tilsynelatende norsk nettbutikk.

Anonymkode: 350b6...b5a

Jeg tenkte akkurat på det samme. Det er forskjell på norsk nettbutikk og "norsk nettbutikk". Er man uheldig, så får man i tillegg til prisen på varen+frakt et krav på norsk mva på toppen.

Gikk selv på en sånn smell, egentlig en dobbeltsmell, som irriterer meg ganske så mye. Bestilte noe småtteri til ca. 150 kr fra en nettbutikk som så særdeles norsk ut. norsk nettside med .no domene, de vanlige norske fraktalternativene og de vanlige norske betalingsalternativene (vipps, klarna mm.). Første indikasjon på at noe ikke stemte var i stedet for bli levert med det fraktalternativet jeg hadde valgt dukket det opp en hentelapp fra Posten. Jeg tok meg til Post i butikk og damen bak skranken kunne smørblid fortelle meg at her var det drøyt 300kr å betale. Jeg stusset veldig, men hva skal man gjøre, endte opp med å betale og ta med meg pakken. Etter nærmere research så finner jeg ut at pakken er sendt fra Sverige, og for sikkerhets skyld har de klart å deklarere altfor høy verdi på forsendelsen. Så jeg endte altså opp med å betale over 300kr i norsk moms for varer verdt 150kr. Irritert som jeg var tok jeg kontakt med leverandøren og fikk faktisk kontakt med svensktalende kundeservice. De beklaget veldig at de ved en feil hadde deklarert for høy verdi på pakken. Det de kunne gjøre var å refundere kjøpesummen, dvs. annullere klarnafakturaen jeg ennå ikke hadde betalt. Men å godskrive mer var visst fryktelig vanskelig rent teknisk, så nå var det faktisk dumt for meg at varene var så billige. Det var ikke nok kjøpesum å refundere til å kompensere for momsen jeg hadde betalt. Orket ikke krangle mer med dem, så endte på en måte opp med å få varene gratis samtidig som jeg måtte betale dobbel pris for dem.

Anonymkode: 50195...797

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...